2022-04-26, 02:58
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Inte läst senaste sidorna.
Har vi ID på GM eller offret?
Nope. Enligt media var offret en afghansk asylsökande som varken kan svenska eller engelska (se länk i inlägg 637).

Eftersom det verkade som att hon kunnat identifiera MGM (som därefter greps relativt snabbt) får vi anta att denne är en bekant och av samma nationalitet eller att de har något annat gemensamt språk. Det vore ytterst märkligt om de beslutat att bege sig ut till en öde plats tillsammans om de inte kunnat kommunicera.
Senast redigerad av covfefe... 2022-04-26 kl. 03:11.
Citera
2022-04-26, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
det där med stenkastningen behöver du inte ens tänka på
så klart någon drar den slutsatsen o tror att gärningsmannen säkert har stenkastar- glädjen i sig, palestinier el iranier, har ju de vanorna i sina hemländer, stenar kvinnor t döds.
Dessutom hade vi upploppen - kravallerna med stenkastande vildingar som skedde i påsk,
allt sådan drama inspirerar skribenterna i tråden och texten o slutsatserna blir till djärva sanningar.

Mm. Det må vara så. Och jag kanske är för fyrkantig för att gå med i mobbar. Och jag är nog för uppmärksam för att bara köpa trådsanningar. Han kanske kastade ner stenar efter henne. Det ser jag inte som otroligt. Men att han skulle ha kommit tillbaka flera gånger för att kolla om hon levde och då kastat ner stenar; det har jag svårt att se. Tack för respons!
Citera
2022-04-26, 03:44
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarv
Enligt SR så rör det sig om den inte så grunda Långgruvan.

https://sverigesradio.se/artikel/kvinna-raddad-ur-20-meter-djupt-gruvhal-i-norberg

Info om Långgruvan Norberg
http://www.14backgarden.se/443810803
Hur överlever man ett fall på flera hundra meter?
Citera
2022-04-26, 06:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Mm. Det må vara så. Och jag kanske är för fyrkantig för att gå med i mobbar. Och jag är nog för uppmärksam för att bara köpa trådsanningar. Han kanske kastade ner stenar efter henne. Det ser jag inte som otroligt. Men att han skulle ha kommit tillbaka flera gånger för att kolla om hon levde och då kastat ner stenar; det har jag svårt att se. Tack för respons!

Om MGM verkligen har återkommit till brottsplatsen så lär BO väl kunnat ropa på hjälp även då, vilket gjort att han insett hon fortfarande lever, inte alls omöjligt han då försökt tysta henne med stenar.
Citera
2022-04-26, 06:30
Medlem
vitvalens avatar
Snön i botten verkar ha räddat hennes liv. Enligt räddningstjänsten låg det ett snölager som sannolikt dämpat fallet.
Finns det en gärningsman i detta är det med 100% säkerhet någon från samma land, flyktingboende eller religion som den skadade kvinnan.
Senast redigerad av vitvalen 2022-04-26 kl. 06:37.
Citera
2022-04-26, 06:35
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hur överlever man ett fall på flera hundra meter?

https://sverigesradio.se/artikel/kvinna-raddad-ur-20-meter-djupt-gruvhal-i-norberg

”Kvinna räddad ur 20 meter djupt gruvhål i Norberg”

Det har stått 25 meter i andra artiklar.
Var har du fått 100 meter ifrån?
Senast redigerad av Lilett 2022-04-26 kl. 06:43.
Citera
2022-04-26, 06:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Snön i botten verkar ha räddat hennes liv. Enligt räddningstjänsten låg det ett snölager som sannolikt dämpat fallet.
Finns det en gärningsman i detta är det med 100% säkerhet någon från samma land, flyktingboende eller religion som den skadade kvinnan.

Tror inte enbart snö i botten räddar ett fall på 25m, får vara mycket snö isf, däremot eftersom dessa gruvor inte "raka" så lär hon slagit i väggarna på gruvan på väg ner flera ggr och därigenom bromsat hastigheten.

Likväl en fullständigt sinnessjuk handling av MGM!
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-26 kl. 06:43.
Citera
2022-04-26, 06:44
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Tror inte enbart snö i botten räddar ett fall på 25m, får vara mycket snö isf, däremot eftersom dessa gruvor inte "raka" så lär hon slagit i väggarna på gruvan på väg ner flera ggr och därigenom bromsat hastigheten.
Det var räddningstjänstens representant som var först på plats som kom med den gissningen.
Citera
2022-04-26, 06:45
Medlem
Nu till frågan hur mår kvinnan. Kommer hon överleva
Citera
2022-04-26, 06:49
Medlem
Liletts avatar
”Insatsledaren om när kvinnan räddades från gruvhålet i Norberg: ”Härifrån hörde jag rop på hjälp”

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/harifran-horde-jag-rop-pa-hjalp-har-visar-och-berattar-insatsledaren-om-nar-kvinnan-raddades-fran-gr uvhalet-i-norberg
Citera
2022-04-26, 06:50
Avslutad
Någon som vet gm ännu? Svartskalle eller ett svensk psykfall?
Citera
2022-04-26, 06:54
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag reagerar på uppgiften om att han knuffade ner och lämnade henne där, vilket sannolikt är sant. Sen kom han tillbaka flera gånger för att förvissa sig om att hon var död (det kan väl inte kvinnan ha berättat?). Tredje uppgiften är att han kommit tillbaka och kastat ner stenar på henne.

Håller med. Så sjukt vidrigt.
Klingar lite….. vad ska jag säga….
Hm…. Vänta nu. I vilken del av världen gräver vi ner kvinnor i en grop och stenar den till döds?

Inte är det i Norden iallafall….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in