2022-04-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nja, det finns inget ”afghanskt språk”, precis som det inte finns något ”belgiskt språk”.

Antagligen för att han tror att hon kan vara från Afghanistan. Vilket säkert kan stämma med.

Alltså... för gängse svennebanan är det kanske svårt att höra skillnaden mellan italienska och spanska. Om du jobbar med utländskt klientel hör du skillnad på dari och farsi, kurmanji och sorani, engelska och amerikanska. Inga konstigheter
Citera
2022-04-25, 23:39
Bannlyst
"En kvinna från området vägrade gifta sig med den misstänkta gärningsmannen från området som inte beviljats asyl. Så han våldtog henne och kasta ner henne i gruvhålet mellan Norberg och Avesta.

Enligt flera oberoende uppgiftslämnare kom han även tillbaka till platsen flera gånger och skulle försäkra sig att kvinnan va död igenom att kasta ner stenar.

Nu sitter mannen från Afghanistan anhållen misstänkt för både våldtäkt och mordförsök."

Är vad vi vet so far.
Citera
2022-04-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Helt korrekt iakttagelse.

Fast det är ju inte sant, han misslyckades ju med det han ville? Belöning skulle ju vara om fullfört mord hade lägre straffvärde, typ dra av fem år för att han lyckades med det han företagit sig.
Citera
2022-04-25, 23:58
Medlem
fittas avatar
Våldtagen, nedkastad i ett 25m djupt gruvhål, därefter stenad uppifrån vid ett senare tillfälle, för att slutligen bli upphissad med helikopter. Vilket jävla äventyr
Citera
2022-04-26, 00:00
Medlem
District9s avatar
Någon som vet hälsotillståndet för kvinnan? Hur skadade är hon?

Var det ett fullbordad våldtäkt?
Hur länge var hon där nere?
Kan han ha torterat henne i flera dagar innan han slängde ner henne?
Var är hennes anhöriga?
Citera
2022-04-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tänker att gruvan inte har en jämn vägg ner så det är möjligt att hon studsat på väggar som stack ut som små avsatser. Det var lite snö på botten så det dämpade fallet lite

Kan ju även vara så att hon fastnade några meter ned men inte kunde ta sig upp och därför har klättrat ner för att leta efter väg ut?
Citera
2022-04-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför skulle hon inte kunnat ha berättat det ? Hon har ju uppenbarligen berättat vem detta är så då har hon säkert kunnat berätta fler saker!

Du har naturligtvis helt rätt.

Nu råder förundersökningssekretess och det innebär att fakta dröjer.

Spekulationerna ökar.
Citera
2022-04-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Eftersom det hänvisas till "Brottsplats Stockholm" som en tillförlitlig källa så undrar jag vem det är som står bakom den sidan. Den är privat, det är det enda jag kan se. Är det polisens sida?

”Brottsplats Stockholm”

Citat:
En kvinna från området som beviljats asyl vägrade gifta sig med den misstänkta gärningsmannen från området som inte beviljats asyl.

Så han våldtog henne och kasta ner henne i gruvhålet mellan Norberg och Avesta. Enligt flera oberoende uppgiftslämnare kom han även tillbaka till platsen flera gånger och skulle försäkra sig om att kvinnan va död.

Nu sitter mannen som enligt uppgifterna är från Afghanistan anhållen.Enligt ett pressmeddelande från åklagarmyndigheten är han misstänkt för våldtäkt och mordförsök.

https://delafil.se/d8e7b151b102f75a/CA1ACB75-8647-41D9-8BC2-B2C6C3DFE432.jpeg
Senast redigerad av Doiten 2022-04-26 kl. 01:06.
Citera
2022-04-26, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Hon kan förhoppningsvis berätta allt eller åtminstone det mesta av vad som hänt. Det jag ifrågasätter är hur hon kan veta att han har varit där flera gånger för att kolla om hon är död. Han kan inte se ner. Hon kan inte se dit upp. Enda sättet är att han ropar och hon svarar. Om hon svarar och han kastar sten när han hör henne så svarar hon väl inte nästa gång hon hör honom?
Jag ifrågasätter inte att hon blivit våldtagen och nedkastad. Jag undrar bara över tillkommande uppgifter om att han kommit tillbaka flera gånger och dessutom kastat sten. Jag ville veta var uppgifterna kom ifrån och det har jag fått.

det där med stenkastningen behöver du inte ens tänka på
så klart någon drar den slutsatsen o tror att gärningsmannen säkert har stenkastar- glädjen i sig, palestinier el iranier, har ju de vanorna i sina hemländer, stenar kvinnor t döds.
Dessutom hade vi upploppen - kravallerna med stenkastande vildingar som skedde i påsk,
allt sådan drama inspirerar skribenterna i tråden och texten o slutsatserna blir till djärva sanningar.
Citera
2022-04-26, 01:54
Medlem
[quote=AdMortem|80019313]Det står på Instagramkontot (Brottsplats Stockholm) och om det inte är missbrukare, är det mer eller mindre givet en "nyanländ". Det är de två grupperna som passar bäst för något liknande samtidigt som det förklarar terrängen. Crossåkare eller uttråkade ortsbor som vandrat runt. Gärningsmannen kände uppenbarligen till platsen och har lurat ut henne i syfte att döda henne om han inte kunde tvinga fram giftermål. Stämmer även på tillvägagångssättet om han gjort sig av med kroppar förut. Han räknade med att ingen skulle hitta kroppen och har tagit sig iväg en längre sträcka från sin bostad som sannolikt inte skulle förvåna mig, är i Kärrgruvan eller Krylbo.[/QUOTE

Sovra information, för nu sprids fantasier...
Brottplats Stockholm är inte trovärdig, en privatperson som skriver o snurrar ihop olika brottshandlingar, det är alltså inte rapport från Polisen.
Kärrgruvan och Krylbo? Vad menar du?
Citera
2022-04-26, 02:33
Medlem
Inte läst senaste sidorna.
Har vi ID på GM eller offret?
Citera
2022-04-26, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Inte läst senaste sidorna.
Har vi ID på GM eller offret?

Enligt "Brottsplats Stockholm" är det en våldtäkt av en afghan som sedan knuffat ner kvinnan i hålet. Jag är personligen inte alls säker på att den informationen stämmer. Men det är väl där tråden är nu iaf.
https://www.facebook.com/Brottsplats-Stockholm-204911496812494/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in