2022-04-25, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Först en fråga: Vad är "ryss noja"?

Jag vet hur kvinnor behandlas i Afghanistan. Men jag undrar var uppgifterna här kommer ifrån. Det räcker inte för mig med "så är det i Afghanistan så det måste vara så det har gått till här oxå". Men nu har jag fått svar på att "Brottsplats sthlm" är en tveksam källa som hyfsat ofta har rätt.

Tack så mycket.

Om du vet hur kvinnor behandlas i Afghanistan. Då ser du även likheten med tillvägagångssättet som har använts även i det här.

Räcker inte uppgifterna som presenterats i tråden till dig. Så får du sätta dig ner och vänta på en FUP precis som alla andra..

Istället för o snacka om "trovärdigheten i källan".. Som någon ny idiot kommer in och gör var tionde minut här ungefär.
Allting på nätet är inte ryss bott som bara hittat på allt.
Senast redigerad av JudgeNickolay 2022-04-25 kl. 23:10.
Citera
2022-04-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeNickolay
Öhh.. Hjärndött trams.. Kvinnan kan inte ha berättat det... Why?

Dom har fått tag på en gärningsman..

Hjärndött trams är du bra på själv.

Om han kommit tillbaka för att kolla om hon är död och hon vet om det så förutsätter det att han har ropat ner i hålet och hon har svarat. Hade han inte ropat hade hon inte vetat om att han varit där. Förutom att vara barbarisk försöksmördare så måste han oxå vara helt orädd om han är där och ränner flera gånger och dessutom ropar och kastar ner stenar.
Citera
2022-04-25, 23:12
Bannlyst
Citat:
Hjärndött trams är du bra på själv.

Ibland så, men i den här tråden är du nog bäst.

Hur skulle de kunnat hittat en gärningsman. Om hon inte hade varit talbar?

Det är ett stort jävla hål.. Det går o sätta sig där o se ner.

Vad får dig o tro att han stod där och hojta?

https://youtu.be/F1lDXIyR-2M?t=968
Senast redigerad av JudgeNickolay 2022-04-25 kl. 23:15.
Citera
2022-04-25, 23:15
Medlem
Citat:
Om du vet hur kvinnor behandlas i Afghanistan. Då ser du även likheten med tillvägagångssättet som har använts även i det här.

Räcker inte uppgifterna som presenterats i tråden till dig. Så får du sätta dig ner och vänta på en FUP precis som alla andra..

Istället för o snacka om "trovärdigheten i källan".. Som någon ny idiot kommer in och gör var tionde minut här ungefär.
Allting på nätet är inte ryss bott som bara hittat på allt.

Nyss var jag nåt med "ryss noja" som jag inte fick svar på vad det betyder.
Nu skriver du "ryss bott som bara hittar på allt". Vad betyder "ryss bott"?

Källors trovärdighet tycker jag är viktigt eftersom i alla trådar så skrivs det saker som blir till trådsanningar.

Du gör bättre i att inte ta saker personligt och låta dig provoceras av frågor som bara är frågor.
Citera
2022-04-25, 23:16
Medlem
Citat:
Jag reagerar på uppgiften om att han knuffade ner och lämnade henne där, vilket sannolikt är sant. Sen kom han tillbaka flera gånger för att förvissa sig om att hon var död (det kan väl inte kvinnan ha berättat?). Tredje uppgiften är att han kommit tillbaka och kastat ner stenar på henne.
Varför skulle hon inte kunnat ha berättat det ? Hon har ju uppenbarligen berättat vem detta är så då har hon säkert kunnat berätta fler saker!
Citera
2022-04-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ibland så, men i den här tråden är du nog bäst.

Hur skulle de kunnat hittat en gärningsman. Om hon inte hade varit talbar?

Det är ett stort jävla hål.. Det går o sätta sig där o se ner.

Vad får dig o tro att han stod där och hojta?

https://youtu.be/F1lDXIyR-2M?t=968

Hon berättade vad som hade hänt och vem som var gärningsman. Absolut!
Hur skulle hon kunna veta att han hade varit där om han inte hojtat? Tror du att hon kunde se honom där ovanför? Uppifrån kan man inte se ner. Det är mörkt där nere.
Citera
2022-04-25, 23:19
Bannlyst
Citat:
Nyss var jag nåt med "ryss noja" som jag inte fick svar på vad det betyder.
Nu skriver du "ryss bott som bara hittar på allt". Vad betyder "ryss bott"?

Källors trovärdighet tycker jag är viktigt eftersom i alla trådar så skrivs det saker som blir till trådsanningar.

Du gör bättre i att inte ta saker personligt och låta dig provoceras av frågor som bara är frågor.

Vad får dig att tro att jag skulle tagit nått personligt? Vad jag sa åt dig är att du borde sluta spamma tråden med ditt hjärndöda ego trams..

Jaha.. Du har tillitsproblem.. Och tror inte på källan.

Men tar du en titt på det som sagts och länkats, så blir skiten rätt så uppenbar.

Det kan vara fel absolut. Men det får vi inte reda på fören det kommer fram en FUP iaf.
Citera
2022-04-25, 23:20
Bannlyst
Citat:
Hur skulle hon kunna veta att han hade varit där om han inte hojtat? Tror du att hon kunde se honom där ovanför? Uppifrån kan man inte se ner. Det är mörkt där nere.

Han puttade ner henne. O sen kom någon helt annan människa och kasta sten på henne när hon låg där?

Är du på riktigt eller, o tror du att din historia är sann?..
Citera
2022-04-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför skulle hon inte kunnat ha berättat det ? Hon har ju uppenbarligen berättat vem detta är så då har hon säkert kunnat berätta fler saker!

Hon kan förhoppningsvis berätta allt eller åtminstone det mesta av vad som hänt. Det jag ifrågasätter är hur hon kan veta att han har varit där flera gånger för att kolla om hon är död. Han kan inte se ner. Hon kan inte se dit upp. Enda sättet är att han ropar och hon svarar. Om hon svarar och han kastar sten när han hör henne så svarar hon väl inte nästa gång hon hör honom?
Jag ifrågasätter inte att hon blivit våldtagen och nedkastad. Jag undrar bara över tillkommande uppgifter om att han kommit tillbaka flera gånger och dessutom kastat sten. Jag ville veta var uppgifterna kom ifrån och det har jag fått.
Citera
2022-04-25, 23:24
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Han kanske hade med sig en stark ficklampa som han lyste ner på henne med och kunde se om hon rörde sig eller inte. Eftersom ingen annan är GM skulle göra så så vet hon att det var han.
Citera
2022-04-25, 23:25
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att jag skulle tagit nått personligt? Vad jag sa åt dig är att du borde sluta spamma tråden med ditt hjärndöda ego trams..

Jaha.. Du har tillitsproblem.. Och tror inte på källan.

Men tar du en titt på det som sagts och länkats, så blir skiten rätt så uppenbar.

Det kan vara fel absolut. Men det får vi inte reda på fören det kommer fram en FUP iaf.

Om alla som idkar källkritik anses ha tillitsproblem så har vi ett mycket stort problem. Du är arrogant och oförskämd i dina kommentarer. Lär dig skriva svenska innan du fortsätter.
Citera
2022-04-25, 23:27
Medlem
Det "bunkerläkaren" gjorde mot sitt offer var högst sannolikt värre än mordet på Wilma då? Eller tex Lotta Rudholm? Och åter igen; Jag lägger ingen värdering vid andras åsikter. Jag vill bara höra dom. Om det generellt gäller fall där offret överlever? Artisten Einars kidnappning var värre än när han blev mördad en tid senare?[/quote]

Ja, precis så.
Vad som hände med Wilma vet vi ju inte men vi kan förutsätta att det gick relativt snabbt .
Lotta VET vi gick fort.
Einar gick jättefort.

Här är en kvinna som överlevde ett fall, med skador och lämnades att dö. Ett utdraget förlopp. Längden på dödsångest är alltså större = grövre brott.

När hon nu överlever behåller hin ju ändå livet = det är inget mord

Samtidigt är lidandet så extremt eftersom mordförsöket och det frihetsberövande som man MÖJLIGEN skulle kunna argumentera för ("jag ville bara sätta henne där ett tag) innefattar kroppsliga skador och ångest.

Ska på riktigt bli intressant att följa för jag tror det här saknar motstycke. Det var väl nån pundare i Norrland som torterades och lämnades i en snödriva - det är det närmsta jag ksn komma. Men OM GM återvänt och kastat sten... Då borde det ge livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in