2022-04-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Men var finns uppgifterna du citerar?
Brottplats sthlm på insta o facebook
Citera
2022-04-25, 22:51
Medlem
Citat:
Jag läser och läser men kan inte se någon trovärdig källa. Vad som syns på botten av gruvhålet är bara snö. Men jag säger inte emot dig. Vill bara göra mig en sannolik bild av händelsen.
https://www.instagram.com/p/CcxghznMtjNTmgFCJkX6A9pjivMrNzjg0byjZg0/
Citera
2022-04-25, 22:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM - helt klart en vinnare.

Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Tyvärr är gärningsmannen vinnare som blir försörjd och får andas svenskt syre i 10 år till innan det blir tal om återvisning...SOM EJ HELLER KOMMER SKE ...

Ja den MGM är helt klart en vinnare.

Han sitter lika säkert i landet som en person som är född här och bott hela sitt liv i detta land. Nej just det. Det kommer inte heller att ske efter ca 10 år. Han behöver inte ens bli dömd till utvisning i t. ex. TR.
Citera
2022-04-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja den MGM är helt klart en vinnare.

Han sitter lika säkert i landet som en person som är född här och bott hela sitt liv i detta land. Nej just det. Det kommer inte heller att ske efter ca 10 år. Han behöver inte ens bli dömd till utvisning i t. ex. TR.
Kan inte nån bara slänga ner honom i ett gruvhål så får han smaka på sin egen medicin!
Citera
2022-04-25, 22:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag läser och läser men kan inte se någon trovärdig källa. Vad som syns på botten av gruvhålet är bara snö. Men jag säger inte emot dig. Vill bara göra mig en sannolik bild av händelsen.

Citat:
En kvinna från området som beviljats asyl vägrade gifta sig med den misstänkta gärningsmannen från området som inte beviljats asyl.Så han våldtog henne och kasta ner henne i gruvhålet mellan Norberg och Avesta. Enligt flera oberoende uppgiftslämnare kom han även tillbaka till platsen flera gånger och skulle försäkra sig om att kvinnan va död.

Nu sitter mannen som enligt uppgifterna är från Afghanistan anhållen.Enligt ett pressmeddelande från åklagarmyndigheten är han misstänkt för våldtäkt och mordförsök.

brottsplats_stockholm på Instagram. Inte särskilt trovärdig källa kan tyckas, men man måste ändå säga att de haft hyfsat rätt hittills.
Citera
2022-04-25, 22:55
Medlem
Det här brottet är på så många plan så vidrigt, överjävligt och hänsynslöst, att jag på allvar får tankar på öga för öga,..det finns inte ett uns av förmildrande omständigheter kring ett sånt här bestialiskt brott..att hon inte dog vara bara pga omständigheter, tack och lov. Jag är på många sätt för invandring, men med ett sånt här as önskar jag bara att han skulle piskas sönder och samman, kastas ner i samma hål mot döden och det mer sofistikerade straffet är väl livstid och sen utvisning...fy fan vad hemskt..
Citera
2022-04-25, 22:56
Medlem
Eftersom det hänvisas till "Brottsplats Stockholm" som en tillförlitlig källa så undrar jag vem det är som står bakom den sidan. Den är privat, det är det enda jag kan se. Är det polisens sida?
Citera
2022-04-25, 22:57
Bannlyst
Citat:

Men du ser ju vad jag har länkat ifrån och vad alla andra diskuterar. Ska väl inte hålla på o låta det gå ut över några andra bara för att du sitter där med någon sorts ryss noja?

Om du inte förstått hur Afghanistan fungerar än. Så kan du ju alltid ta en titt på den här..

https://youtu.be/F1lDXIyR-2M?t=246

I den berättar han bland annat om hur kvinnor behandlas där nere i Afghanistan. Om hur när man tar en titt under deras burka.. Kan se hur varenda kvinna har ärrbildningar överallt. Efter flera år av tortyr, där dom har bränts, fått syra kastat på sig, o har slagits rejält med pinnar.

Med andra ord är det inget konstigt det vi kan se i tråden här..

Om inte det duger. Får du sätta dig ner och vänta på FUP precis som alla andra.
Citera
2022-04-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
brottsplats_stockholm på Instagram. Inte särskilt trovärdig källa kan tyckas, men man måste ändå säga att de haft hyfsat rätt hittills.

Jag reagerar på uppgiften om att han knuffade ner och lämnade henne där, vilket sannolikt är sant. Sen kom han tillbaka flera gånger för att förvissa sig om att hon var död (det kan väl inte kvinnan ha berättat?). Tredje uppgiften är att han kommit tillbaka och kastat ner stenar på henne.
Citera
2022-04-25, 23:02
Bannlyst
Öhh.. Hjärndött trams.. Kvinnan kan inte ha berättat det... Why?

Dom har fått tag på en gärningsman..
Citera
2022-04-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artphoto
Det här brottet är på så många plan så vidrigt, överjävligt och hänsynslöst, att jag på allvar får tankar på öga för öga,..det finns inte ett uns av förmildrande omständigheter kring ett sånt här bestialiskt brott..att hon inte dog vara bara pga omständigheter, tack och lov. Jag är på många sätt för invandring, men med ett sånt här as önskar jag bara att han skulle piskas sönder och samman, kastas ner i samma hål mot döden och det mer sofistikerade straffet är väl livstid och sen utvisning...fy fan vad hemskt..
Är det bekräftat att det är afghaner eller annan invandrare det handlar om? Nå, bekräftellse får vi senast 28 april kl 12 då häktningsframställan måste vara inlämnad.
Citera
2022-04-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeNickolay
Men du ser ju vad jag har länkat ifrån och vad alla andra diskuterar. Ska väl inte hålla på o låta det gå ut över några andra bara för att du sitter där med någon sorts ryss noja?

Om du inte förstått hur Afghanistan fungerar än. Så kan du ju alltid ta en titt på den här..

https://youtu.be/F1lDXIyR-2M?t=246

I den berättar han bland annat om hur kvinnor behandlas där nere i Afghanistan. Om hur när man tar en titt under deras burka.. Kan se hur varenda kvinna har ärrbildningar överallt. Efter flera år av tortyr, där dom har bränts, fått syra kastat på sig, o har slagits rejält med pinnar.

Med andra ord är det inget konstigt det vi kan se i tråden här..

Om inte det duger. Får du sätta dig ner och vänta på FUP precis som alla andra.

Först en fråga: Vad är "ryss noja"?

Jag vet hur kvinnor behandlas i Afghanistan. Men jag undrar var uppgifterna här kommer ifrån. Det räcker inte för mig med "så är det i Afghanistan så det måste vara så det har gått till här oxå". Men nu har jag fått svar på att "Brottsplats sthlm" är en tveksam källa som hyfsat ofta har rätt.

Tack så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in