• 1
  • 2
2022-04-25, 21:17
Medlem
Hej, har köpt Frontline droppar till min hund men är så rädd att ge henne den blev osäker efter jag läst om många som förlorat sunda hundar pga den eller fått jobbiga biverkningar, nån som har erfarenhet av Frontline.

Har ni någon annan som ni tipsar om?

Vad tycker ni om fästing halsband som säljs på apotek dem verkar bra o slipper ge henne tabletter eller droppar.
Citera
2022-04-25, 21:26
Moderator
Maviels avatar
Tabletterna har inte funkat på mina. Halsband och frontline ungefär jämförbart. Så kör på halsband om du är rädd.
Citera
2022-04-25, 21:28
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Har senaste 15åren kört med halsband av bärnsten och kan inte minnas när jag plockade en fästing sist som inte suttit på mig själv. Rekommenderas varmt.
Citera
2022-04-25, 21:35
Medlem
Mr Hectors avatar
Bravecto! 3 månaders skydd mot alla utvärtes parasiter. Suveränt. Vill du ha en repellent får du använda andra preparat.
Bärnsten funkar inte.
Citera
2022-04-25, 21:38
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Bravecto! 3 månaders skydd mot alla utvärtes parasiter. Suveränt. Vill du ha en repellent får du använda andra preparat.
Bärnsten funkar inte.

Vet du om Bravecto funkar på katter också?
Citera
2022-04-25, 21:43
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vet du om Bravecto funkar på katter också?

Absolut, men då finns det bara som spot on. Har dock inte använt det i samma utsträckning som till hund.
Citera
2022-04-25, 21:44
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Bärnsten funkar inte.

Som sagt har ingen av mina två hundar som haft bärnstenhalsband haft fästingar sedan jag införskaffade de för ca: 15år sedan. Nuvarande hund har ärvt det jag köpte då och det fungerar utmärkt. Eller så har de haft en osannolik tur.
Citera
2022-04-25, 21:47
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Som sagt har ingen av mina två hundar som haft bärnstenhalsband haft fästingar sedan jag införskaffade de för ca: 15år sedan. Nuvarande hund har ärvt det jag köpte då och det fungerar utmärkt. Eller så har de haft en osannolik tur.

Precis, lutar åt osannolik tur. Har haft oräkneliga hundar med bärnstenshalsband och samtidigt varit fulla med fästingar.
Citera
2022-04-25, 21:51
Medlem
droppar är väl perfekt....haft på katten i tio år utan problem...utekatt...funkar skitbra..
Citera
2022-04-26, 01:20
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omerta96
Hej, har köpt Frontline droppar till min hund men är så rädd att ge henne den blev osäker efter jag läst om många som förlorat sunda hundar pga den eller fått jobbiga biverkningar, nån som har erfarenhet av Frontline.

Har ni någon annan som ni tipsar om?

Vad tycker ni om fästing halsband som säljs på apotek dem verkar bra o slipper ge henne tabletter eller droppar.
Smörj in djuren med kokosolja. Finns doftfri.
Funkade sjukt bra på både katt och hund. Bara någon enstaka fästing per sommar.
Citera
2022-04-26, 01:21
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Bärnsten funkar inte.
Precis. Bravecto är bäst.
Finns en och annan fästing ibland men de är ytliga i pälsen.
Man får kolla alltid igenom hunden om den varit ute i skog/ängar etc.
Citera
2022-04-26, 05:21
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Bärnsten funkar inte.

Bravecto är det det medlet som bäst förhindrar fästingen att bita sig fast men som du säger så har inte Bravecto nån repellerande effekt.

Själv vägrar jag ge mina hundar nervgift. Har på dom kokosolja ett par dagar i veckan och rollar dom efter varje promenad. Fungerar hur bra som helst och då bor jag i ett fästingtätt område.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in