Citat:
Ursprungligen postat av
KallemedKorven
Nej, Har jag skrivit det? Jag kan inte minnas att jag skrivit någonting om offrets lidande överhuvudtaget. Läs mina inlägg igen och kom tillbaka sen. Jag skrev om uppsåt, i huvudsak. Läs alla mina inlägg i ämnet och kom tillbaka sen om du vill ha en saklig diskussion om det. Vilket känns onödigt då det enligt rykten i tråden kan vara så att GM visste att hon levde. Rykten som inte existerade när jag skrev mina inlägg, och ingenting som dom jag citerat yttrat sig om. När jag skrev mina inlägg... Frågor på det?
Det är lidandet GM utsätter BO för folk reagerar över och som du tycker är egalt alla andra fall (eftersom du inte förstår folks reaktioner). När någon sen förklarar det för dig reagerar du defensivt och anklagar andra för att missförstå dig.
Men jag förstår, ett skott i bakhuvudet är samma som att svälta ihjäl i någons sexgrotta. Båda lika hemska, allas lika värde osv. Om den senare överlever är det mindre hemskt, trots att den första inte ens hann uppfatta vad som hände. Det är vad du skriver.