2022-04-25, 19:13
Medlem
Insatsledaren om kvinnan i gruvhålet: Det skär i hjärtat att man kan göra såhär.

https://sverigesradio.se/artikel/insatsledaren-om-kvinnan-i-gruvhalet-det-skar-i-hjartat-att-man-kan-gora-sahar
Citera
2022-04-25, 19:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer inte att utvisas.

Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Nej han lär utvisas. Efter avtjänat straff.

Tror du det?

Jag tror inte att så kommer att ske. Han kommer att bli kvar här.
Citera
2022-04-25, 19:18
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
”ett afghanskt språk”, vad fan är det?

Räddningsledare Nordström är tydligen ingen språkvetare.
Han kanske inte kan pashto och dari.
Citera
2022-04-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Du tycker att det är lika mycket lidande att vara i luften någon sekund som att bli lämnad att dö (vem vet när) i en gammal gruva?
Nej, Har jag skrivit det? Jag kan inte minnas att jag skrivit någonting om offrets lidande överhuvudtaget. Läs mina inlägg igen och kom tillbaka sen. Jag skrev om uppsåt, i huvudsak. Läs alla mina inlägg i ämnet och kom tillbaka sen om du vill ha en saklig diskussion om det. Vilket känns onödigt då det enligt rykten i tråden kan vara så att GM visste att hon levde. Rykten som inte existerade när jag skrev mina inlägg, och ingenting som dom jag citerat yttrat sig om. När jag skrev mina inlägg... Frågor på det?
Citera
2022-04-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Insatsledaren om kvinnan i gruvhålet: Det skär i hjärtat att man kan göra såhär.

https://sverigesradio.se/artikel/insatsledaren-om-kvinnan-i-gruvhalet-det-skar-i-hjartat-att-man-kan-gora-sahar

Blir bara tydligare och tydligare. De är inte Norberg även om det ligger inom kommunen. Men de verkar vara ytterst noga att poängtera Norberg, Norberg . Sen har nog varenda en som inte skall yttra sig.. äh ja stannar där tills masspsykosen försvunnit och normala kan samtala.
Citera
2022-04-25, 19:23
Medlem
Med tanke på att trådens konsensus verkar vara att detta är fasansfullt (instämmer), även bland de mest högervridna medlemmarna, så undrar jag: Om galningen mot all förmodan får ett "snällt" straff och får stanna kvar i Sverige, kommer då någon att ta ut "poetisk rättvisa" mot honom? Knappast någon av hans landsmän kanske, men någon rättvisesälskande svenne? Eller är en afgansk kvinna mindre värd, trots att hon blev våldtagen och nedslängt i ett mörkt hål att dö i?

Fantiserar ibland själv om att vara någon slags hämnande Robert McCall (The Equalizer) som står på de svagas sida, men inser omöjligheten då jag knappt kan trampa på en myra utan att drabbas av skuldkänslor. De tuffa pojkarna i motorcykelklubbarna borde bevisa att de är RIKTIGA män, och åta sig såna uppdrag, mot bra betalning förstås...

Visst, jag inser problemet med att det krockar med den juridiska rättvisan, men min känsla är att absolut rättvisa inte existerar.
Senast redigerad av giveitaslap 2022-04-25 kl. 19:26.
Citera
2022-04-25, 19:24
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Haha, min unga fröken är tydlgen på skämthumör

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tror du det?

Jag tror inte att så kommer att ske. Han kommer att bli kvar här.
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/02/skarpta-regler-om-utvisning-pa-grund-av-brott2/

Det bör räknas som grovt nog för en tuffare bedömning. Uppenbarligen praktiserar han den egna kulturen och hör inte hemma här, inte i Frankrike eller Tyskland osv heller. Poliseskort på honom till Afghanistan eller Iran, vad han nu kommer ifrån, är det enda rimliga för att försäkra om att han inte våldtar ett nytt land genom sin behandling av kvinnor.
Citera
2022-04-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedKorven
Nej, Har jag skrivit det? Jag kan inte minnas att jag skrivit någonting om offrets lidande överhuvudtaget. Läs mina inlägg igen och kom tillbaka sen. Jag skrev om uppsåt, i huvudsak. Läs alla mina inlägg i ämnet och kom tillbaka sen om du vill ha en saklig diskussion om det. Vilket känns onödigt då det enligt rykten i tråden kan vara så att GM visste att hon levde. Rykten som inte existerade när jag skrev mina inlägg, och ingenting som dom jag citerat yttrat sig om. När jag skrev mina inlägg... Frågor på det?

Även om han skulle ha kastat ner mat så finns ett likgiltighetsuppsåt likt att binda fast någon på en tågräls. Kanske kommer ett tåg, kanske inte.
Ventilationen i ett gruvhål är nog inte den bästa och folk har dött snabbt pga syrebrist när de fastnat i smalare hål så inte osannolikt att det varit en tidsfråga innan luften blivit otjänlig.
Citera
2022-04-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
För våldtäkt, misshandel och misstänkt tortyr samt mordförsök? Var det ett försök till sarkasm du hade där eller?

Vad tycker du själv då, att han ska komma undan med villkorligt kanske?

Nej! In med han ett par månader i finkan så att han får tid att begrunda sitt vansinne.
Citera
2022-04-25, 19:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket intressant länk.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det sjukaste man hört på länge.

Rapport från upphittaren och räddningstjänst:

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/gruvräddningen-i-norberg-räddningsledaren-berättar-om-insatsen/13763923

Är dåren/GM häktad ännu?

Stort tack för de här både mycket intressanta men även mycket vidriga uppgifterna i länken.

Tydligen tog det ca 1½ timme att få upp kvinnan ur gruvhålet.
Citera
2022-04-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedKorven
Det är lidandet GM utsätter BO för folk reagerar över och som du tycker är egalt alla andra fall (eftersom du inte förstår folks reaktioner). När någon sen förklarar det för dig reagerar du defensivt och anklagar andra för att missförstå dig.

Men jag förstår, ett skott i bakhuvudet är samma som att svälta ihjäl i någons sexgrotta. Båda lika hemska, allas lika värde osv. Om den senare överlever är det mindre hemskt, trots att den första inte ens hann uppfatta vad som hände. Det är vad du skriver.
Citera
2022-04-25, 19:31
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveitaslap
Med tanke på att trådens konsensus verkar vara att detta är fasansfullt (instämmer), även bland de mest högervridna medlemmarna, så undrar jag: Om galningen mot all förmodan får ett "snällt" straff och får stanna kvar i Sverige, kommer då någon att ta ut "poetisk rättvisa" mot honom? Knappast någon av hans landsmän kanske, men någon rättvisesälskande svenne? Eller är en afgansk kvinna mindre värd, trots att hon blev våldtagen och nedslängt i ett mörkt hål att dö i?

Fantiserar ibland själv om att vara någon slags hämnande Robert McCall (The Equalizer) som står på de svagas sida, men inser omöjligheten då jag knappt kan trampa på en myra utan att drabbas av skuldkänslor. De tuffa pojkarna i motorcykelklubbarna borde bevisa att de är RIKTIGA män, och åta sig såna uppdrag, mot bra betalning förstås...

Visst, jag inser problemet med att det krockar med den juridiska rättvisan, men min känsla är att absolut rättvisa inte existerar.

Det kanske borde finnas en fond för oss som kan "fixa jobbet" så att alla kan bidra till rättskipning.
Rättssystemet är ju inte till mycket hjälp och vi behöver faktiskt städa upp innan det är försent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in