2022-04-25, 18:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Någon sådan period har vi aldrig upplevt, det har alltid pågått i större eller mindre omfattning.
Det var väl en kortis mellan invasionerna av Tjetjenien i början av 90-talen och ytterligare en stund innan invasionen av Georgien?
Man får vara glad för det lilla.
Citera
2022-04-25, 18:34
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det har ju ingenting med er bild av ryssarna som irrationella massmördande monster att göra. Alla möjliga olika typer av folk och länder har anfallit andra under världshistorien.

Ok, så när du skrev inte så mycket så menar du ett fullskaligt anfall med hundratusentals soldater på ett grannland? Det är inte så mycket? Sen förefaller du leva kvar på 1500/1600-talet eller något där krig var accepterat som en politisk metod. Det är det inte längre kan jag berätta.
Citera
2022-04-25, 18:34
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Finns starka indikationer att bilden kan vara fejkad. Det som gör den extra suspekt är att man inte ser hela skrovet mer än det som syns ovan vattenlinjen vilket är passande om man vill fejka bilden.

Oavsett så ligger hon bra där. Nu går vidare.

Moskva- Rest In Piss.
Citera
2022-04-25, 18:35
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
låg det en helikopter bredvid?

Inte orimligt, den hade väl helikopter/rar ombord.
Citera
Medlem
Citat:
Nervositet och oproffsighet tror jag också. Det talar för att det var ett misstag.

Det tror inte jag, aldeles för många civila har dödats utan att det kan motiveras utifrån operativa, taktiska elelr strategiska motiv, annat än att det är av operativa,taktiska eller strategiska motiv, det senare påståendet stärks även utifrån avlyssnad komunikation och 100 tals (om inte 1000tals) enskilda händelser.
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Tja, eller varför inte ta och dela upp Mallorca i en svensk del och en spansk och en katalansk? Och när vi redan är igång kan vi ju dela upp Italien också, maffian kan få en bit och så kan du få en bit nere vid stövelklacken och så tar jag Venedig, jag gillar gondoler. Jag föreslår också att Liechtenstein slås ihop med Schweiz, de delar väl redan på försvar och energiförsörjning. Ah vad tusan Sverige får Åland och Bornholm också och så lämnar vi in Nordirland till Irland, blir lite snyggare på kartan.

Ringer du deras regeringar kollar om det är ok, eller skall vi sätta in vänskapliga trupper som våldtar och mördar befolkningarna med en gång?
Alla folk har rätt till nationellt självbestämmande.

Internationella konventionen om medborgerliga och politiska rättigheter
Citat:
Artikel 1.1
Alla folk har rätt till självbestämmande. Med stöd av denna rätt får de fritt bestämma
sin politiska ställning och fritt fullfölja sin ekonomiska, sociala och kulturella utveckling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Snygg spin på su 34:an :-) såg ingen fallskärm så piloten kanske spinner med?

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/ubi60q/allegedly_russian_su34_shot_down_near_balakliya/?utm_medium=android_app&utm_source=share
De två besättningsmedlemmarna sköt ut sig. Det finns en film även på det. Det framgår dock inte om de har blivit tillfångatagna.
Citera
2022-04-25, 18:36
Medlem
Citat:
Nervositet och oproffsighet tror jag också. Det talar för att det var ett misstag.

Välj inte bort dom andra bara för det. Dom hör nog dit. Tror dom ganska snabbt blir avtrubbade av att vara mitt i det där.
Citera
Medlem
leachs avatar
En av Ukrainas största hjältar röjer upp efter ryZZmongolerna.
Hunden Patron.
dog patron - Twitter Search / Twitter
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Nä det är klart, man kan alltid göra som ukrainazisterna. Flytta in en ett gäng militärer i ett sjukhus, tränga in patienterna i ett hörn, skriva BARN med stora bokstäver utanför och sen när ryssarna bombar dem efter att ha lokaliserat dem gråta ut inför västmedia.
Du skriver som att det var den mest självklara sak i världen att en rysk invasionsarmé släpper bomber på ukrainska barn inuti Ukraina? Ni ryssar är verkligen ett annorlunda folkslag…
Citera
2022-04-25, 18:37
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Utan Putin så hade jag nog inte varit lika stor Rysslandsvän, så jag ser defintivt honom som en bra ledare för sitt land. Man kan tycka att det är tragiskt att de krafter som styr "väst" inte kan acceptera ett land som vägrar alla sjuka liberala moderna påfund, men så intolerant är nu den oligarki eller vad vi ska kalla det som styr USA och Europa. Putin hade kunnat vika sig, som så många andra före honom, men han har visat att han är av typen som "kunde icke vika, blott falla". Putin är det stora hoppet mot den satanistiska nya världsordningen. Må han lyckas. Den resa han nu satt sitt land på är ju som en historisk mission för att frälsa världen ifrån ondo. Och ger du dig ut på en sån resa så kan du inte räkna med att det blir lätt. De sataniska krafterna i världen har nu satt in precis alla medel för att stoppa honom, men än så länge står han.

De sataniska krafternas största och framgångsrikaste lögn är den om att de inte existerar.

Kan gärna kombineras med Voltaires "Om du vill veta vem som styr dig, fråga dig då vem du inte får kritisera".
Citera
2022-04-25, 18:37
Medlem
Enligt sign. Jahvets sammanställning tidigare idag så har Ukraina sista dygnet skjutit ned 19 ryska drönare. Jag antar att det gäller spaningsdrönare endast.

Man sköt också senaste dygnet ned två stridsflygplan.

Reduceringen av ryska våldtäktsfascister har minskat, det var 100 som eliminerats sista dygnet. Men det är ganska bra siffror för utslagna tanks, 11 st och bepansrade fordon 20 st utslagna... ...

Artillerisystem har vi 3 förstörda samt raketartillerifordon 2 st.

I framtiden skall jag titta lite mer på "stridsledningsbaser" med mera för att förstå mer vad som egentligen händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in