Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Utan Putin så hade jag nog inte varit lika stor Rysslandsvän, så jag ser defintivt honom som en bra ledare för sitt land. Man kan tycka att det är tragiskt att de krafter som styr "väst" inte kan acceptera ett land som vägrar alla sjuka liberala moderna påfund, men så intolerant är nu den oligarki eller vad vi ska kalla det som styr USA och Europa. Putin hade kunnat vika sig, som så många andra före honom, men han har visat att han är av typen som "kunde icke vika, blott falla". Putin är det stora hoppet mot den satanistiska nya världsordningen. Må han lyckas. Den resa han nu satt sitt land på är ju som en historisk mission för att frälsa världen ifrån ondo. Och ger du dig ut på en sån resa så kan du inte räkna med att det blir lätt. De sataniska krafterna i världen har nu satt in precis alla medel för att stoppa honom, men än så länge står han.
du verkar gjort en rejäl tankevurpa dom fått att tro att den onda sida är god, bottnar detta i resonemang om globalister, soros , Bill Gates osv? Om du försöker koppla bort känslorna o så objektivt som möjligt försöker jämföra det ryska samhället med länderna i EU, du kan utgå från värden som är viktiga för medborgare i dessa samhällen, jag tänker på sådant som: möjlighet till yttrande frihet, rätt att kritisera makten, allmänna demokratiska val, medellivslängd, medellön, sjukvård, möjlighet till rättvisbehandling av rättskipande myndigheter, minoriteters Situationer, etc , på samtliga punkter har medborgarna det bättre i Ett EU land än i Ryssland, en fråga : finns det många färgade i Ryssland? Hur behandlas en färgad i Ryssland?