2022-04-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kan du ge en rimlig motivbild till varför bilen med pensionärerna blev beskjuten om det inte var ett misstag?

Misstag… misstag är om du råkar knuffa till någon i matkön på Ica… inte när du slaktar oskyldiga människor dag efter dag… hur jävla dum i huvudet är du egentligen?!!
Motivet för att döda pensionärerna i bilen: de skjutgalna äckliga ryssarna ville leka lite… de bryr sig inte om människoliv..
Senast redigerad av missy123 2022-04-25 kl. 18:21. Anledning: felskrivet
Citera
2022-04-25, 18:18
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Uj. Hoppas att transnistrierna håller huvudet kallt nu. Det ligger INTE i deras intresse att bli inblandade i detta kriget.
Kanske inte nu men snart är det dags för dem och Georgien och Tjetjenerna och...
Citera
2022-04-25, 18:19
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Kan du ge en rimlig motivbild till varför bilen med pensionärerna blev beskjuten om det inte var ett misstag?

Syftet var väl att döda de i bilen. Mördare har inte alltid rationella motiv. Finns ju också han som går ur bilen med händerna över huvudet och blir nerskjuten av ryska soldater. Syfte? Att döda honom. Syftet med att döda honom, inte en aning men har det någon betydelse? Den gamla ryssfavoriten Berija dödade väl folk bara för han tyckte det var kul. Gärna kvinnor han precis våldtagit.
Citera
2022-04-25, 18:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vilket skulle syftet vara då, menar du?

En förklaring;

Citat:
Jo, en förklaring kan vara att det skedde medvetet och med uppsåt att döda.

Syftet kan vara att sprida skräck eller få utlopp för perversa sidor, njutning.
Citera
2022-04-25, 18:20
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ryssarna bidrar inte så mycket till den bilden. Mest är det media och andra propagandister som medvetet ljuger för att skapa den bilden.

Så du menar att Ryssland inte anfallit Ukraina?
Citera
2022-04-25, 18:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Under strecket skriver du ”no gods, no masters”, när du uppenbarligen både avgudar och följer allt som Putin säger.
Nej, jag följer olika källor och väger bevis osv. Ni däremot är slavar under era gudar och mästare. Er media, era politiker, era förutfattade meningar. Jag känner mig som nästan ensam fri människa i ett hav av programmerade robotar här. Min signatur är oerhört välfunnen. Jag valde den för ett tag sedan för att jag såg vad det blivit med "människor" just som er.
Citera
2022-04-25, 18:21
Medlem
raskenss avatar
Sonarbilder på Moskva . den har brutits itu?? Det borde betyda den utsatts för en rejäl smäll.

https://mezha.media/2022/04/25/zyomka-raketnyy-kreyser-moskva/
Citera
2022-04-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Räcker med att säga Majdan.

Ja, under majdan,

Det var först i samband med rysslands ockupation av ukraina 2014 som man släppte ut och beväpnade friviliga för att rädda ukrainare från rysslands invasion.
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det är inte sant att man får mörda civila och rasera hus hur som helst bara för att man tror att fienden kan gömma sig nånstans.

Samtidigt får inte militär makt gömma sig bland civil befolkningen. Eller använda civila sköldar, vilket båda sidor gör. Typ alla länder har gjort så.
Ukraina har fått kritik för detta, av USA bland annat..

Israel t.ex, demolerar hus gör dom med hela tiden.. då dom verkar anse att hela Mellanöstern ska blir "stor israel".
Använder även mänskliga sköldar..

https://mobile.twitter.com/palanonymous/status/501140337348182016?lang=he
Citera
Medlem
Citat:
Vilket skulle syftet vara då, menar du?
Brutaliteten kan tjäna flera syften. Man kan vilja skrämma befolkningen på flykt eller till underkastelse. Men brutaliteten kan också ha en effekt på de egna. Ryssarna anser att om man är snäll och tar hänsyn vinner man inga krig. Man måste använda alla medel och vara extremt envis.
I historien har det lönat sig. Ivan den förskräcklig till exempel kan ses som Rysslands Gustav Vasa fast mycket värre förstås. Under honom växte Ryssland och han var mycket nhuman. Han var också kyrklig precis som Putin i dessa dagar.
I Ryssland står alltid kyrkan på ledarens sida oavsett hur grym och brutal han är.
Citera
2022-04-25, 18:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Så du menar att Ryssland inte anfallit Ukraina?
Det har ju ingenting med er bild av ryssarna som irrationella massmördande monster att göra. Alla möjliga olika typer av folk och länder har anfallit andra under världshistorien.
Citera
2022-04-25, 18:24
Medlem
Citat:
Det är ju det som blir kontentan av nästan alla lögner väst pumpar ut. För att tro på den måste man bokstavligen tro att alla ryssar är bindgalna massmördare som liksom inte gör något rationellt, utan bara njuter av att mörda, våldta och lemlästa i största allmänhet. Jag tror inte det, och jag föraktar er som tror det. Ni är inte friska. Men där har vi kärnan till det nästan alla era lögner i slutändan bygger på. En sinnessjuk rasism mot det ryska folket.
Snyggt beskrivet. Det är exakt så den ryska ledarmentaliteten har varit under alla år.
Det är väl därför som vi i demokratiska länder har uttryckt någon slags rasism mot i alla fall Rysslands regimer genom åren.

Det är bara revolutionskommunister som hyllar Ryssland, då som nu. Skillnaden mot förr är att nu går de hand i hand med fascister och i viss mån även med nazister.
Putin är duktig på att ena folk…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in