2022-04-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newminority
Man måste komma ihåg detta.
Om man är tillräckligt van med Avestas omgivning, att man tar sig dit utan bil för att ligga eller vad planen var? MEN inte en jävlel har hört något Fagersta/Norberg/Avesta. Om man är naiv som vissa här inne, och inte tror att någon som tar sig till detta gruvhål, som är traffikerat av joggare hundfolk etc, skulle dem inte ha vänner ? eller folk som startar trumman ???

Eller vad tror du?

Svårt men vill påstå att jag är ganska duktig på områden kring Avesta (detta ställe ligger trots allt närmre Avesta än Norberg, men det tillhör Norbergs kommun), trots det så är detta ett område som har nämnts tidigare inte är speciellt populärt eller omtalat på något sätt. Så det mest intressanta tycker jag är att personen i fråga (GM) har gjort sina sökningar för att hitta just dit..
Citera
2022-04-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Är det en afghan så stämmer inte tidigare uppgifter, då behöver man inte plantera annan brottslig verksamhet heller.

Vet vi att det är en medlem av dödssekten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedKorven
Varför då? Jag förstår inte.
Jag har sett flera liknande inlägg i detta fall. Vad är det som är så speciellt med detta?
Hon överlevde ju. Kvinnor blir ju våldtagna och mördade hela jäkla tiden. Vad är det med detta som är så makabert, till skillnad mot dom andra fallen?
Balkongknuff, styckmord, mord/våldtäkter?
I det här fallet borde det ju vara tvärt om. Hon lever ju, alltså var inte våldet lika brutalt och direkt som i andra fall där dom tvärdött.

Missförstå mig inte nu. Det är vidrigt.
Jag förstår bara inte varför folk blir så störda av detta, mer än andra brott mot kvinnor? Vi har inga detaljer, vi vet ingenting mer än att hon var vid liv och i sådant skick att hon kan skrika. Varför är det värre än alla andra fall?
Du tycker att det är lika mycket lidande att vara i luften någon sekund som att bli lämnad att dö (vem vet när) i en gammal gruva?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogawoman
Ja gud vilken korkad brud som inte tänkte på att ta med sig mobilen efter att hon blev våldtagen men innan hon blev nerkastad i ett gruvhål.

Detta var nog det mest korkade inlägg du skrivit?! Jajo jag visste ju verkligen att hon hade blivit våldtagen och nerkastad?
Med tanke på dagens mobilhets så är det absolut inte en omöjlighet att hon har en telefon med sig?

Tänk före du kommenterar något nästa gång (Om du ens borde kommentera något mera någonsin).
Citera
2022-04-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Hur länge tror du han kommer att få sitta sedan man räknat av häkningstiden, tredjedelsfrigivning osv osv?

Det är bara att kasta ner GM I samma hål -- " Case Closed "
Citera
2022-04-25, 18:38
Medlem
Detta är riktigt vidrigt. GM förtjänar ett straff på minst 5-6 månader!!!
Citera
2022-04-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Detta är riktigt vidrigt. GM förtjänar ett straff på minst 5-6 månader!!!

För våldtäkt, misshandel och misstänkt tortyr samt mordförsök? Var det ett försök till sarkasm du hade där eller?
Citera
2022-04-25, 18:43
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Vet vi att det är en medlem av dödssekten?

Dödssekten ?
Citera
2022-04-25, 18:45
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traxdata
Antagligen ville räddningsledaren inte säga att hon hade afghanskt utseende. Det är ju inte svårt att se om en person är afghan.

Jo, det är det. Det finns många folkgrupper i Afganistan och dom ser ganska olika ut. En del ser ut som perser, andra nästan som mongoler, ytterligare anrda som pakistanier. En del helt enkelt afganer.

Gärningsmannan har i alla fall ordnat sig PUT och livstids förörjning på skattebetalarnas bekostanad.
Citera
2022-04-25, 18:47
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedKorven
Nä, Läs igen. Jag frågar varför folk tycker att detta är värre än andra fall och det värsta dom upplevt. Om du har problem med läsförståelsen förstår jag inte alls vad du gör här faktiskt. Spela duktig och tuffing kan du väl göra någon annanstans?
Våld mot utsatta är alltid illa men kvinnan om hon är afghan, har tagit sig hit för att undkomma världens värsta men därhemma från det enda landet i världen där kvinnors liv är så outhärdliga att de begår självmord. Här i Sverige blir en man kränkt av att hon fått asyl och inte han varpå han försöker tvinga henne till giftermål och när hon inte vill, våldtar henne och kastar ner henne i ett hål i tron om att sannolikt aldrig kommer kunna hittas innan hon ruttnat bort och hon har gjort det vi alla ska kunna göra här, gå i skogen utan att våldtas och mördas eller försöka mördas. Hon har flytt hit för sin frihet och då utsätts för vad han skulle gjort hemma (och kanske redan gjort mot andra dvs mörda och dumpa människor oupptäckt) i god tro har hon litar på sin landsman trots det våld de använder hemma som om kvinnohat/kvinnoförakt tvättas ur män när de kliver över gränserna till våra länder.

Det är inte det värsta men en högre makt har verkligen sett över henne för att rädda hennes liv och sätta dit och utvisa idioten. Om det stämmer som de säger att afghaner är det lägst rankade folkslaget nu bland människor i landet. Kan hans tid inne bli "obekväm" efter det här.
Citera
2022-04-25, 18:48
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jo, det är det. Det finns många folkgrupper i Afganistan och dom ser ganska olika ut. En del ser ut som perser, andra nästan som mongoler, ytterligare anrda som pakistanier. En del helt enkelt afganer.

Gärningsmannan har i alla fall ordnat sig PUT och livstids förörjning på skattebetalarnas bekostanad.
Nej han lär utvisas. Efter avtjänat straff.
Citera
2022-04-25, 18:49
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du har helt rätt men tyvärr är inte detta möjligt.

Denne djäfvul skall som straff själv ner i samma gruvhål där hans stackars offer låg. Där skall han utsättas för samma grymma behandling som han utsatte henne för.

Glöm inte att han ska minste ett kvastskaft långt uppkörd i rumpan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in