Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-25, 16:44
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Efter att ha kollat in älgjägaren från Värmland igen kan man bara säga att här ser man tydliga tecken på att Dumpens vatten börjar bli utfiskade, det blir fler och fler riktigt gamla 70+ gubbar som åker dit och färre och färre yngre.

Den här bilden på legenden Mike Adriano illustrerar nog ganska tydligt det ansiktsuttryck de flesta av oss har när man ser ragatan Sara upprepa sig och göra bort sig gång efter annan:

https://anonfiles.com/lcy3gea8yb/Adriano_smiling_jpg

Tänk om Adriano, med alla sina miljoner dollar och mäktiga kontakter skulle ställa upp på att spela gädda för att lära Sara en riktig läxa. Kan se framför mig Sara komma där och säga, på usel engelska: "You had an appointment with a chiild here!". Adriano svarar bara helt kort "What?" och sedan öppnas dörrarna på ett par skåpbilar i närheten, åtta muskulösa män i svarta kostymer och solglasögon springer ut och kastar in Sara i en av bilarna. Sedan får hon en liten åktur och ett allvarligt snack om att tagga ner i fortsättningen...När hon släpps av igen vid samma mötesplats där hon mötte Adriano har hon sannolikt nerpissade trosor och svart smink som rinner i två långa rännilar nerför hennes osmakliga fejs. Men några fler Dumpen-videor blir det inte med henne i alla fall.
Senast redigerad av Ronnie.ONeal 2022-04-25 kl. 16:48.
Citera
2022-04-25, 17:06
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Förstått det som att Dumpen använder sig av lite utdaterade hemsidor för att fånga sina Gäddor... Egentligen inte så mycket tonåringar som hänger där längre får jag för mig.

Tonåringarna och därmed de mer moderna Gäddorna hänger på andra sidor. De sidorna tror jag dessutom att det är svårare för Dumpen att infiltrera. (mer video)

Storstadsmänniskor brukar ju många gånger vara snabbare på att annamma ny teknik, kanske därför? Inte många dataprogramerare som åker dit nu i vart fall.
Andelen pedofiler i centrala städer kan inte vara mindre än på landsbygden. Om man översätter gäddor till andra sammanhang så lär sig inte människor. Säger en kvinna att hon är intresserad av en man så tror han så. Då gifter han sig. Då offrar han sig.
Detsamma om du tycker dig se t ex en lukrativ plats att öppna en restaurang, en bar, du ska genomföra ett rån osv. När du är känslomässigt beblandad ser du inte klart. Man kan tro mycket men det är sällan sannolikt. Att hålla rimligt och troligt isär från föreställning och drömmar har folk svårt med. Gäddorna blir förblindade.
Jag tror dock inte att många gäddor hade nappat på dumpens bete i centrala New York. Det beror på att där finns ingen luft för fantasier, inget utrymme för vanföreställningar.
Citera
2022-04-25, 17:09
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Gick vi bet på gårdagens gädda? Ingen som hittade morfarn med röd volkswagen?
Jag jobbar på det men har så förbannat lite att gå på.
Citera
2022-04-25, 17:22
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Fem av sex identifieringsrundor har varit framgångsrika. Än så länge verkar ingen ha funnit snuskmorfar från igår. Jag lägger upp en till gädda som får simma fram parallellt med snuskmorfar.

Rebusrunda #7

Peddo-Olle är fortfarande okänd här i tråden. Han är den tidigaste gäddan som ännu är oidentifierad. Men det hoppas jag att vi kan råda bot på tillsammans.

https://dumpen.se/2021/10/24/till-slut-fastnade-aven-peddo-olle-pa-kroken/

Han heter Fredrik enligt Dumpens beskrivning. Han jobbade på Malmö stad enligt kommentarsfältet. Och han kan ha en bror som heter Tomas.

Så vem är fanskapet?

Alla ska fram!

Jag tror mig vara ganska säker på denna.
Han har haft tid att städa dock.
Vad som pekar mot rätt man:
*Flyttade efter att dumpen publicerade (var tidigare bosatt på adress under en lång tid)
*Ålder
*17 träffar på mrkoll bara senaste månaden
*mellan & efternamn passar väldigt bra med vad han döpt sig själv till i chattloggen

Alldeles för lite att gå på men det svåra med dessa gäddor är att dom haft alldeles för lång tid på sig att städa efter sig på sociala medier och internet. Tyvärr.
Citera
2022-04-25, 17:26
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Jag tror mig vara ganska säker på denna.
Han har haft tid att städa dock.
Vad som pekar mot rätt man:
*Flyttade efter att dumpen publicerade (var tidigare bosatt på adress under en lång tid)
*Ålder
*17 träffar på mrkoll bara senaste månaden
*mellan & efternamn passar väldigt bra med vad han döpt sig själv till i chattloggen

Alldeles för lite att gå på men det svåra med dessa gäddor är att dom haft alldeles för lång tid på sig att städa efter sig på sociala medier och internet. Tyvärr.
Japp, jag vet. Just därför extra viktigt att vi plockar de tidigaste gäddorna nu innan det gått ytterligare ett år. Du kan PMa ditt förslag om det är för osäkert för att gå ut med rebus.
Citera
2022-04-25, 17:35
Medlem
goofers avatar
Senaste gubben, vad är det som får honom att tro att han verkligen skall få träffa en ungdom?
Tror han verkligen att en ung tjej vill ligga?

Har han tappat allt kritiskt tänkande, han måste väl ändå inse att han blir trollad?

Han kunde lika gärna blivit utpressad eller rånmördad.

Man blir ju så förbluffad när man läser chattarna, ungdomar använder inte det språkbruket som fiskarna gör.

De är inte bara hebe/pedofiler de är riktigt dumma i huvudet också som går på fiskarens bluff.

Det är fan skämmigt att se andra män tro att de är attraktiva för unga tjejer, jag tror alla vi som har barn och döttrar vet hur de resonerar.
De tycker ju normalt att 30åringar är gubbar.
Nä ni imbiciller som fastnar i dumpens garn har bara er själv att skylla.
Tyvärr ser de ogina typerna bakom dumpen till att även anhöriga drabbas av klåpare som inte ens kan vara otrogna utan att åka fast I ett bonnfångeri.
Citera
2022-04-25, 17:36
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soonImhappydead
Andelen pedofiler i centrala städer kan inte vara mindre än på landsbygden. Om man översätter gäddor till andra sammanhang så lär sig inte människor. Säger en kvinna att hon är intresserad av en man så tror han så. Då gifter han sig. Då offrar han sig.
Detsamma om du tycker dig se t ex en lukrativ plats att öppna en restaurang, en bar, du ska genomföra ett rån osv. När du är känslomässigt beblandad ser du inte klart. Man kan tro mycket men det är sällan sannolikt. Att hålla rimligt och troligt isär från föreställning och drömmar har folk svårt med. Gäddorna blir förblindade.
Jag tror dock inte att många gäddor hade nappat på dumpens bete i centrala New York. Det beror på att där finns ingen luft för fantasier, inget utrymme för vanföreställningar.

Nä, andelen pedofiler är nog lika i storstäderna. De blir nog bara inte lurade i samma omfattning. Kanske att de är mer härdade mot falska löften.

Haha jag tror du har rätt i sak även om jag brukar uttrycka det annorlunda. När någon är känslomässigt beblandad och inte ser klart så brukar jag säga att personen är kåt.

Men absolut, det är en stark drivkraft. Jag har också gjort dumma saker när jag varit kåt. Tagit onödiga risker osv.

Många av Dumpens deltagare har ju anat ugglor i mossen... Förstått att det är något lurt. Den senaste var ju på sin vakt och frågade - något naivt - om Dumpen var en sådan som försökte sätta dit honom... En annan Gädda sa sig ju till och med anat att det var Dumpen men dök upp ändå. Låter ju som värsta formen av självskadebeteende om det inte var kåthet som drev honom att ändå ta risken/chansen.
Citera
2022-04-25, 17:43
Medlem
bomhulls avatar
Den senaste snuskgubben verkar ju vara väldigt aktiv på facebook. Ingen som har informerat hans vänner ännu gissar jag
Senast redigerad av bomhull 2022-04-25 kl. 17:54.
Citera
2022-04-25, 17:52
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Jag jobbar på det men har så förbannat lite att gå på.

Vid 7:50 in i avsnittet "Jultrålen" från 20 dec 2021 så säger Patrik att denne morfar har ett 13-årigt barnbarn. En klen ledtråd, men förhoppningsvis något... Sara säger också att de är "divorce-makers", så jag antar att morfar var gift vid tillfället.

När jag ändå postar så tänkte jag ta upp ett litet sidospår, nämligen vissa av gäddornas högtravande språk. Jag tänker förstås på Fallosfixerade Martin som på östgötska säger: "Om du kunde låta bli med profaniteter och den här biten...". Profaniteter? Fallosen kan väl be Patrik sluta svära så mycket istället.

Sen har vi Mackan i hissen aka bigbadwolfswede som inte kan intellektualisera varför han är svag för en relation med mamma/dotter. Intellektualisera. Vad är det för jävla (ursäkta profaniteten) uttryck? Säg det högt för er själva och jämför hur det låter med t.ex. "jag kan inte förklara" eller "jag kan inte riktigt sätta ord på", fraser som i alla fall jag både hör och säger betydligt oftare.
Citera
2022-04-25, 18:03
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Den senaste gäddan undrar till och med i chatten om den han chattar med inte är ute efter att sätta dit honom. Ett enkelt ”är dum eller” eller något i den stilen från fiskarens sida räcker för att övertyga hans ollon till hjärna att hon är the real deal.

Den mystiske Mr Vulcano verkar dock ha vetat bättre. Eller så presenteras han snart med dunder och brack när vi precis tappat hoppet. Eller inte.
Det verkar vara några till gäddor som kommer läggas upp på skärbrädan snart. Här under i en sammanställning från senaste rundan så beskrivs dom olika fångsterna, varav de två första hittills är presenterade.

https://m.facebook.com/groups/304602881331509/permalink/608658860925908/?m_entstream_source=group&refid=18&_ft_=qid.-6454691323844212723%3Amf_story_key.608658860925908 %3Atop_level_post_id.608658860925908%3At l_objid.608658860925908%3Acontent_owner_id_new.100 067544335130%3Apage_id.304602881331509%3Asrc.22%3A story_location.6%3Astory_attachment_style.video_in line%3Afilter.GroupStoriesByActivityEntQuery%3Aott .AX9x1ZLvO5m7Ogi-%3Aent_attachement_type.VideoAttachment%3Aapp_id.3 50685531728%3Apage_insights.%7B%2 2304602881331509%22%3A%7B%22page_id%22%3A304602881 331509%2C%22page_id_type%22%3A%22group%22%2C%22act or_id%22%3A100067544335130%2C%22dm%22%3A%7B%22isSh are%22%3A0%2C%22originalPostOwnerID%22%3A0%7D%2C%2 2psn%22%3A%22EntGroupMallPostCreationStory%22%2C%2 2post_context%22%3A%7B%22object_fbtype%22%3A657%2C %22publish_time%22%3A1650881234%2C%22story_name%22 %3A%22EntGroupMallPostCreationStory%22%2C%22story_ fbid%22%3A%5B608658860925908%5D%7D%2C%22role%22%3A 1%2C%22sl%22%3A6%7D%7D%3Aactrs.100067544335130%3At ds_flgs.3%3Aftmd_400706.111111l&__tn__=%2As%2As-R
Citera
2022-04-25, 18:04
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Hahaha han låtsas som det regnar
Idioten bytte alltså ut sin visningsbild mot en hjortronbild strax efter uthängningen. Det lär bli annat ljud i skällan där snart och arga emojis börjar trilla in. 😁
Citera
2022-04-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Har inte ett dugg med det att göra. Det är begrepp som används analytiskt och praktiskt medicinskt, samt i vetenskapliga avhandlingar. Du är outbildad, ignorant och fåkunnig och du ska därför inte uttala dig i sådana här frågor.

Tur då att vi har stiftat lagar för individer som du som inte har förmågan att inse det sjuka med att vilja ha sex med barn under 15 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in