Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Det är helt okej att hävda okunskap men att tro att man är informerad och sen kasta ur sig urbotligt dumma utspel är oacceptabelt.
Och det är en reflektion du gör för din egen del då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Egentligen ska vi inte kapa tråden och diskutera renoveringskostnader utan tråden handlar om bostadsbubblan
Kostnader för renovering och modernisering driver upp bostadspriserna. Så det är väldigt relevant för tråden. En del förstår inte detta och tror att det är en spekulationsbubbla i stället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
jag kan bara hoppas att du för en gångs skull tar till dig det jag skriver
Jag tar alltid till mig fakta och logik som presenteras.
Och tar aldrig till mig irrelevant känslodravel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
och håller käften
Du borde dock ta till dig att detta är ett diskussionsforum, där olika uppfattningar tillåts.
Du verkar dock vara mer av en Sovjet/pravda-figur som vill tysta alla som vågar peka på besvärande fakta. Det är inte riktigt acceptabelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Ett stambyte för en normalstor villa kostar mellan 300 - 600,000 och är absolut inga småpotatis. Man kan göra relining istället och då sjunker väl kostnaden med ungefär hälften men det är fortfarande stora pengar.
Då räknar man med nya badrum. Och kanske kök. Själva bytet av stammarna är felräkningspengar i sammanhanget.
Saker skall bokföras på korrekta konton.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
House flipping är en epedemi i Sverige vilket man ser om man tittat på objekten som finns ute på marknaden och dessa sminkar grisen nästan helt uteslutande. Andelen kunniga som renoverar för att bo är en försvinnande minoritet i förhållande till house flippers.
Inte en enda villa försäljning i min närhet har varit en flippning. Möjligen kan man räkna en som jag känner till. Det var dock inte i min närhet. Dock har nya ägare gjort en hel del. Antingen själv eller anlitade hantverkare.
Men det är ovidkommande. Det jag skrev handlade om folk som inte var flippare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Du förstår inte så jag upprepar mig själv och fetar för att förtydliga
Mm, 2 hus per år i Sverige. Där även flerfamiljshus ingår och där risken ökar med höjden.
Hur många småhus talar vi om då?
Ett var 5:e år?
En sannolikhet på en på miljonen per år då.
Var det det du fick psykbryt av att jag inte blev hysterisk för. Och som straff för att jag inte blir hysterisk och springer runt och flaxar med armarna så skall jag inte få skriva inlägg.
Det var väl ditt budskap.