Citat:
Ursprungligen postat av
Evelines75
Hej
Jag och min man bor i en 2:a på 64 kvadrat men för 1,5 år sen så tvingades min dotter att flytta in hos oss pga mögel i hennes lgh ( en annan historia ) .
Hon har ett förflutet liv med droger och alkohol , hon har även diagnos på adhd .
Hon hade en egen lgh utan inkomst och tiggde pengar till hyran av kompisar
Hon har inte jobbat på 5 år så det hon lever på nu är det hon får av kompisar eller på mej och min man .
Jag hjälpte henne så hon fick boendestöd men det struntar hon med i , hon ska få en godeman men för det måste hon ta sej till läkarbesöket som tingsrätten bokat åt henne men även det struntar hon i .
Jag är hemma som sjukpensionär så har inte så mkt ork till att ta hand om henne och hemmet .
Så att köra henne till diverse saker funkar inte jämt och nu har vi heller ingen bil hemma då mannen jobbar på dagarna .
Buss finns men att få henne att åka med den är hopplöst .
Hon har problem med att sköta sej själv , allt går i perioder , ibland är hon vaken flera dagar i sträck så det påverkar både mej och min man .
Hon sover i köket utan dörr i en vånings säng .
Vi har ett sovrum men inget privat liv direkt då det är så lyhört här .
Jag vet inte vad jag ska ta mej till längre , har googlat allt om hjälp men hon hamnar mellan stolarna men då tänkte jag att ni kanske kan hjälpa med tips .
Kasta ut henne har jag allt tänkt men hon har inga vänner mer än data vänner .
Vi orkar inte bo så här länge
Hoppas på hjälp
Kan du inte ta saken i egna händer lite? Registrera henne på kommunens allmännytta (bostäder) och sedan hör du av dig till soc. Boka in ett möte. Kör henne dit, var med på mötet. Allt hon behöver göra är att säga ja till saker och ting. Kanske sätta sin signatur på ett papper.
Åk och skaffa möbler och säng någonstans. Second hand kanske.
Lova henne att komma på regelbundna besök och att hon får komma hem på besök. Och se sedan till att upprätthålla det.
Hjälp henne med handlande av mat osv. Oavsett om hon är 27 eller ej så är hon en människa i behov av hjälp och stöttning. Både fysiskt och psykiskt/emotionellt.
Förmodligen så har hon en depression också. Hon kanske skulle behöva ta sig en LSD tripp på 125-150ug. Med er som sällskap.
Det är inte en så jävla kontroversiell tanke längre.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-forskning-darfor-hjalper-magiska-svampar-mot-depression
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ecstacy-verkar-bota-ptsd-trauma
Lyssna på vad dom säger i klippen. Läs texten.