2022-04-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Det där kommer aldrig att bli bra så länge inte hon fixar problemen från grunden. Många fastnar i samma problematik och blir stämplade av psykiatrin med diverse diagnoser som inte ens existerar sedan fastnar man i ett beteendemönster som bara personen själv kan ta sig ur.

Det fina med neurokemi är att man kan bli exakt den man vill vara och hjärnan svarar efter hur vi tänker och agerar vilket väldigt få är medvetna om.

Hur som helst, detta är hennes ansvar. Kicka ut henne så att hon lär sig att ta ansvar. Hon är en vuxen kvinna nu.

Tack för pepp
Citera
2022-04-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evelines75
Hon har problem med att sköta sej själv , allt går i perioder , ibland är hon vaken flera dagar i sträck

Citat:
Hon är ren nu sedan 4 år tillbaka

Tänk nu på vad du skriver och fundera på om det faktiskt stämmer.
Citera
2022-04-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Du skulle gjort abort direkt när du visste att det var en flicka på väg, dom är alltid struliga

Ja på den tiden fanns inte det valet att se va deh blev så man fick vänta tills den lilla kom ut .

Jo tack jag vet hur tjejer är
Citera
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Ärligt talat, jag hade skitit i henne. När droger kommer in i bilden drar jag mig ur. Direkt.

Hahahha lätt att säga när det handlar om ditt barn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Ni låter som white thrash hela bunten, kan tänka mig att du inte är världens bästa förebild för din dotter heller om du är sjukpensionär. Kvinnor som sjukpensionerar sig brukar oftast betyda en sak: alkoholist och pillerknaprare som intalat sig själv och vården att man är helt oförmögen att arbeta och istället tänker leva på bidrag livet ut och fortsätta knapra piller hemma i lägenheten.
Sjukpension finns det olika skäl till.
Väldigt fördomsfullt av dig.
Sparka inte på dom som redan ligger!
En bra levnadsregel.
Kommer vanligen med din uppfostran.
Senast redigerad av Japanskrapan 2022-04-25 kl. 13:19.
Citera
2022-04-25, 13:17
Medlem
Citat:
Hej
Jag och min man bor i en 2:a på 64 kvadrat men för 1,5 år sen så tvingades min dotter att flytta in hos oss pga mögel i hennes lgh ( en annan historia ) .
Hon har ett förflutet liv med droger och alkohol , hon har även diagnos på adhd .
Hon hade en egen lgh utan inkomst och tiggde pengar till hyran av kompisar
Hon har inte jobbat på 5 år så det hon lever på nu är det hon får av kompisar eller på mej och min man .
Jag hjälpte henne så hon fick boendestöd men det struntar hon med i , hon ska få en godeman men för det måste hon ta sej till läkarbesöket som tingsrätten bokat åt henne men även det struntar hon i .
Jag är hemma som sjukpensionär så har inte så mkt ork till att ta hand om henne och hemmet .

Så att köra henne till diverse saker funkar inte jämt och nu har vi heller ingen bil hemma då mannen jobbar på dagarna .
Buss finns men att få henne att åka med den är hopplöst .

Hon har problem med att sköta sej själv , allt går i perioder , ibland är hon vaken flera dagar i sträck så det påverkar både mej och min man .
Hon sover i köket utan dörr i en vånings säng .
Vi har ett sovrum men inget privat liv direkt då det är så lyhört här .

Jag vet inte vad jag ska ta mej till längre , har googlat allt om hjälp men hon hamnar mellan stolarna men då tänkte jag att ni kanske kan hjälpa med tips .
Kasta ut henne har jag allt tänkt men hon har inga vänner mer än data vänner .

Vi orkar inte bo så här länge

Hoppas på hjälp

Svaret är enkelt: Du är vek som förälder och röstar på S

Lösningen i detta läge när ditt barn redan är förstört: Släng ut henne på gatan och kontakta Socialen som får ta över hennes ärende.

Ja du får leva med att du aldrig gjorde rätt när der behövdes i hennes uppväxt.

Men sådana är ni Sossar allihopa så du är inte ensam med detta mänskliga misslyckande.
Citera
2022-04-25, 13:18
Medlem
Fruktansvärt tråkig situation för dig, jag beklagar att du behövt hamna i den här sitsen.

Helt ärligt, du har gjort allting du kan, hon har nekat stödboende och vård på annat håll och du som individ måste få leva ditt liv utefter vad som gynnar dig och vad som ger dig kvalitét.

Ingen vill se sitt barn i rännstenen. Däremot är det aldrig värt att lägga sig själv jämte i rännstenen och ruttna bort i hopp om att din dotter ska få orken att ta sig därifrån.

Jag hade omgående, trots att det hade känts fruktansvärt, nekat inträde till mitt hem och överlåtit allt ansvar till din dotter. Är det så långtgåendet med drogmissbruk och problem med att betala hyran med mer är det upp till staten att ta hand om henne. Du har gjort ditt och försökt ditt bästa, människor som inte vill bli räddade går inte heller att bli räddade.

Noterade att du skrev att hon varit nykter i 4 år men samtidigt att hon kan vara vaken flera dagar i streck.
Antingen ljuger hon om sitt substansbruk, eller så lider hon av någon form av schizofreni eller allvarig psykisk sjukdom som du INTE kan hjälpa med alls utan som endast utbildad psykiatripersonal kan ge rätt redskap till.

Din dotter tar fortfarande droger, mest troligtvis. Eller så befinner hon sig i en djup psykos vilket gör att hon är vaken i flera dygn i streck. Oavsett, du måste släppa detta och leva ditt liv för det kommer aldrig, aldrig bli bättre om du låter henne bo hos dig utan konsekvenser och motkrav.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-04-25 kl. 13:20.
Citera
2022-04-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Svaret är enkelt: Du är vek som förälder och röstar på S

Lösningen i detta läge när ditt barn redan är förstört: Släng ut henne på gatan och kontakta Socialen som får ta över hennes ärende.

Ja du får leva med att du aldrig gjorde rätt när der behövdes i hennes uppväxt.

Men sådana är ni Sossar allihopa så du är inte ensam med detta mänskliga misslyckande.

Haha skönt att du har koll .. men har röstat på SD sedan 3 val tillbaka !!!
Citera
2022-04-25, 13:20
Medlem
Det är en svår sits du sitter i, absolut, men tyvärr, om du vill få tillbaka ditt hem och ditt liv så är det du som måste få det att hända, myndigheterna med de resurser som finns kommer inte vända sig ut och in för att hjälpa din dotter då de är nöjda med att ni tar den biten och inte kostar dem pengar.
Du får själv se till att hon kommer till läkarbesök, möten med handläggare osv, om du så måste ta henne i hand och gå med henne, om ingen bil finns och hon vägrar åka buss så beställ taxi, det är säkert bara ursäkter från hennes sida för att hon inte vill lämna den trygga lilla bubblan hon lever i hos dig, men bit ihop och fokusera på ljuset i slutet av tunneln, att hon får den hjälp hon behöver och att er relation kan återgå till att vara mer hälsosam utan att ni tär på varandra.
Sen om hon slår bak ut och vägrar sammanbeta så får du sätta hårt mot hårt, vägrar hon söka hjälp så får hon packa ihop sitt och lämna ditt hem, hon är en vuxen människa och ska inte bo hemma hos mamma. I era åldrar hade det normala varit att du bad henne om hjälp, inte tvärtom.
Jag förstår att din dotter har sina problem, att hon mår dåligt psykiskt och är nere i rejäl svacka just nu, men jag tror inte att bo i ditt kök hjälper henne, tvärtom, att bo hemma hos mamma lägger över ansvaret för hennes liv på dig vilket nog kan kännas tryggt och bekvämt just nu när hon misslyckats med att stå på egna ben, men hon är ju ingen barnunge längre, hon är nästan 30, behövs det en spark i ändan för att få ut henne ur boet så är det din plikt att göra det. Även om hon känner sig förrådd och övergiven just då så får du fokusera på målet att hon ska kunna leva sitt egna liv en dag. För du kommer ju inte finnas där för evigt.
Senast redigerad av Mon81 2022-04-25 kl. 13:25.
Citera
2022-04-25, 13:22
Medlem
libbens avatar
Folk i tråden verkar inte förstå att dottern har bokstavskombinationer. Ne, allt fokus bör vara på att få hjälp och egen bostad och hela den biten. Tyvärr är det väldigt mycket som anses ska skötas av individerna själva vilket är lite knepigt iom att de oftast inte är kapabla att sköta den här biten.

Ligg på och hela tiden sök hjälp och pusha de instanser som finns som måste börja göra sitt jobb.
Citera
2022-04-25, 13:22
Medlem
Köp en bil till henne så kan hon sova i den.
Droger = noll tolerans
Citera
2022-04-25, 13:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja jag har ringt dom fler ggr men då hon är vuxen så ska hon sköta det själv …
Du kan inte ansöka om saker åt henne - du kan däremot be om hjälp för de problem DU har med henne. Det kan vara segt att få igenom men jag vet andra som fått gå den vägen.

Citat:
Nej hon har ingen försörjning alls , har satt krav på henne flera ggr att hon måste söka men hon skiter i det eller inte kan . Så hon tigger pengar av sina spel kompisar , ja får kanske allt mellan 300-800 för mat ibland .
Det där är ju absolut inte hållbart. Jag tror ditt enda val är att kolla upp ett vandrarhem, kasta ut henne och betala några dagar där åt henne så att hon kan kontakta socialtjänsten därifrån. (Nu är det i och för sig snart sommar så då behöver hon inte ens ordnat tak över huvudet)
Är hon inte intresserad av att ta tag i sin situation så kommer hon stanna så länge ni tillåter henne att stanna.
Det kan kännas tufft men du har nog inget annat val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in