2022-04-25, 12:13
Medlem
Hej
Jag och min man bor i en 2:a på 64 kvadrat men för 1,5 år sen så tvingades min dotter att flytta in hos oss pga mögel i hennes lgh ( en annan historia ) .
Hon har ett förflutet liv med droger och alkohol , hon har även diagnos på adhd .
Hon hade en egen lgh utan inkomst och tiggde pengar till hyran av kompisar
Hon har inte jobbat på 5 år så det hon lever på nu är det hon får av kompisar eller på mej och min man .
Jag hjälpte henne så hon fick boendestöd men det struntar hon med i , hon ska få en godeman men för det måste hon ta sej till läkarbesöket som tingsrätten bokat åt henne men även det struntar hon i .
Jag är hemma som sjukpensionär så har inte så mkt ork till att ta hand om henne och hemmet .

Så att köra henne till diverse saker funkar inte jämt och nu har vi heller ingen bil hemma då mannen jobbar på dagarna .
Buss finns men att få henne att åka med den är hopplöst .

Hon har problem med att sköta sej själv , allt går i perioder , ibland är hon vaken flera dagar i sträck så det påverkar både mej och min man .
Hon sover i köket utan dörr i en vånings säng .
Vi har ett sovrum men inget privat liv direkt då det är så lyhört här .

Jag vet inte vad jag ska ta mej till längre , har googlat allt om hjälp men hon hamnar mellan stolarna men då tänkte jag att ni kanske kan hjälpa med tips .
Kasta ut henne har jag allt tänkt men hon har inga vänner mer än data vänner .

Vi orkar inte bo så här länge

Hoppas på hjälp
Senast redigerad av Evelines75 2022-04-25 kl. 12:16.
Citera
2022-04-25, 12:17
Medlem
Belters avatar
Ärligt talat, jag hade skitit i henne. När droger kommer in i bilden drar jag mig ur. Direkt.
Citera
2022-04-25, 12:20
Medlem
Mrcool911s avatar
Ni kan inte ta ansvar för hennes val och liv. Klipp av navelsträngen.

Edit: Kom på en bra ide. Om hon är svensk och tjej kan ni ju skicka iväg henne till tex Malmö där hon säkerligen är eftertraktad av babianerna.
Senast redigerad av Mrcool911 2022-04-25 kl. 12:24.
Citera
2022-04-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Ni kan inte ta ansvar för hennes val och liv. Klipp av navelsträngen.

Nä så klart inte därför jag struntar i henne helt men att leva i mitt kök funkar inte !
Så tips på det tack
Citera
Moderator
Maviels avatar
Ni har inget försörjningsansvar för henne och vid 27 är det dags att ta tag i sig själv. Ibland måste man dock falla innan. Ni kommer inte att få hjälp till henne förrän ni kastar ut henne.
Citera
Avslutad
finns ju speciella stödboenden får sådana med missbruk och diagnoser. Prata med en handläggare förklara en situation kanske er dotter kan få flytta till ett specialboende
Citera
2022-04-25, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
finns ju speciella stödboenden får sådana med missbruk och diagnoser. Prata med en handläggare förklara en situation kanske er dotter kan få flytta till ett specialboende

Jag har gjort de i den kommunen vi bor i men det finns inget sånt säger dom .
Hon är ren nu sedan 4 år tillbaka
Citera
2022-04-25, 12:26
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evelines75
Nä så klart inte därför jag struntar i henne helt men att leva i mitt kök funkar inte !
Så tips på det tack
Vad skulle det vara för tips då?? Att ni flyttar in i köket och hon tar sovrummet.
Citera
2022-04-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Vad skulle det vara för tips då?? Att ni flyttar in i köket och hon tar sovrummet.

Om man inte har nåt tips så kanske man inte ska skriva nåt alls …

Va blir det bättre av att du är sarkastisk!
Citera
2022-04-25, 12:31
Avslutad
Citat:
Jag har gjort de i den kommunen vi bor i men det finns inget sånt säger dom .
Hon är ren nu sedan 4 år tillbaka

kanske få till ett boende inriktat för diagnoser då samt genom det även få till jobb på dagligverksamhet eller liknande.
Citera
2022-04-25, 12:34
Medlem
Ni låter som white thrash hela bunten, kan tänka mig att du inte är världens bästa förebild för din dotter heller om du är sjukpensionär. Kvinnor som sjukpensionerar sig brukar oftast betyda en sak: alkoholist och pillerknaprare som intalat sig själv och vården att man är helt oförmögen att arbeta och istället tänker leva på bidrag livet ut och fortsätta knapra piller hemma i lägenheten.
Citera
2022-04-25, 12:34
Medlem
Belters avatar
Citat:
Om man inte har nåt tips så kanske man inte ska skriva nåt alls …

Va blir det bättre av att du är sarkastisk!
Du kanske inser att det här är fel forum för att be om tips av det här slaget. Tycker seriöst att du ska vända dig till människor med kompetens på området. Allt annat blir bara löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in