Citat:
Ursprungligen postat av
Harr.
Bontas bryggkaffe är det värsta jag druckit, jag har fått blanda ut det med annat kaffe då jag inte gillar att slänga bort mat. Tar man t.ex. 1/6 Bontas och 5/6 av något annat kaffe så går det, kanske gjorde det att det var mörkrostat att det blev extra osmakligt. Jag köpte det på Willys då det var billigare än eldoradokaffet och jag ville prova. Övrigt lågbudgetkaffe jag testat (t.ex. Coop x-tra. eldorado, ica basic., queen gold och torrado) har smakat bättre om än inte så bra att jag köper det på regelbunden basis. Jag föredrar Skånerostat kaffe (ICA eller Zoega) och brukar passa på när det är extrapris på dem. Skånerostat har också den fördelen att man kan ta lite mindre pulver när man brygger än med vanligt mellanrostat bryggkaffe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Witko
Coops Xtra kaffe är sjukt bedrövligt. Tvi vale.
Riktigt hemska kaffesorter bägge två.
Det är ju på riktigt så att man funderar på om det är särskilt hälsosamt att öht dricka dessa.
Har ni sett att Willys fått in ett nytt budgetkaffe?...efter att ha fått slänga ett kaffepaket som gick ut 2015 som jag fick i inflyttningspresent av en vän (då detta vid en provsmakning smakade, ja...smaklöst) letade jag mig nyligen till Willys för att köpa nytt kaffe och där har dom fått in en sort som heter Noble Café som kostar bara runt 27 spänn, tror jag det var.
https://www.willys.se/produkt/Kawa-M...e-101346206_ST
Helt okej kaffe faktiskt.
Bontas och Coop X-tras kaffe borde undersökas av något labb eller så för att gå till botten med vad det innehåller egentligen.
Man undrar ju då det smakar så oerhört illa.