2022-04-01, 21:08
Medlem
Bontas bryggkaffe är det värsta jag druckit, jag har fått blanda ut det med annat kaffe då jag inte gillar att slänga bort mat. Tar man t.ex. 1/6 Bontas och 5/6 av något annat kaffe så går det, kanske gjorde det att det var mörkrostat att det blev extra osmakligt. Jag köpte det på Willys då det var billigare än eldoradokaffet och jag ville prova. Övrigt lågbudgetkaffe jag testat (t.ex. Coop x-tra. eldorado, ica basic., queen gold och torrado) har smakat bättre om än inte så bra att jag köper det på regelbunden basis. Jag föredrar Skånerostat kaffe (ICA eller Zoega) och brukar passa på när det är extrapris på dem. Skånerostat har också den fördelen att man kan ta lite mindre pulver när man brygger än med vanligt mellanrostat bryggkaffe.
Citera
2022-04-01, 21:29
Medlem
Kopi Luwak, smakade bajs.
Skämt åsido, det sämsta är nog kaffet i maskinen på jobbet i Guildford. Eller hotellkaffet i New Orleans.
Senast redigerad av A.Selkirk 2022-04-01 kl. 21:32.
Citera
2022-04-01, 23:11
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Jobmeal automatkaffe. Det här var då ~20 år sen och jag vet inte om det är bättre nu. På den tiden fick man en brun liten plastmugg med vämjelig kaffeimitation som mest smakade utspätt och unket. Har inte gått i närheten av helvetesmaskinerna sedan dess.
Citera
2022-04-01, 23:15
Medlem
Mullrets avatar
Något kaffe man fick göra själv med pulver och varmt vatten. Valfritt sunkig hotell i usa.

Å andra, sidan får jänkare diarréer av en espresso i Europa.
Citera
2022-04-03, 22:57
Medlem
Var på en arbetsintervju på ett litet kontor som delade utrymme med en annan liten firma. Chefen som höll i intervjun frågade om jag ville ha kaffe och jag sa ja till både det och mjölk; något som han tog från det gemensamma köket. Det blev tydligt att han själv inte drack. Inte nog med att kaffet var av typen "bryggt och vidbränt igår och uppvärmt på en coffee queen idag" så var mjölken sur. Jag lyckades få i mig hälften. Fick jobbet (ung och i behov av stålars) Det visade sig dock att deras verksamhet hade samma klass som deras kaffe.
Citera
2022-04-03, 22:59
Medlem
Det äckligaste kaffet var när jag råkade hälla i salt istället för socker. Det hände bara en gång och aldrig mer.
Citera
2022-04-03, 23:06
Medlem
Kalk-Allans avatar
Var i ett band köpte ett lågbudget märke tror det hette "Kaffe Dax" men vi hade slut på filter och pengar, så vi tänkte att om vi klipper av en ärm från en gammal tröja och använder som filter.....

Det kaffet smakade urtvättad tröja, totalt supervidrigt....
Citera
2022-04-04, 10:41
Medlem
Om man bortser från all restaurangkaffe som stått uppvärmt en hel dag så är nog Löfbergs Lila bryggkaffe som vi hade på mitt tidigare jobb ofantligt vidrigt. Har man inte druckit det på länge så tar det minst en vecka innan magen vänjer sig vid eländet och minst en månad innan smaklökarna gör det!

Annars är för svagt kaffe generellt rätt vidrigt avsett vilket kaffe det är.
Citera
2022-04-11, 09:56
Medlem
Witkos avatar
Coops Xtra kaffe är sjukt bedrövligt. Tvi vale.
Citera
2022-04-22, 15:57
Medlem
Uschlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Bontas bryggkaffe är det värsta jag druckit, jag har fått blanda ut det med annat kaffe då jag inte gillar att slänga bort mat. Tar man t.ex. 1/6 Bontas och 5/6 av något annat kaffe så går det, kanske gjorde det att det var mörkrostat att det blev extra osmakligt. Jag köpte det på Willys då det var billigare än eldoradokaffet och jag ville prova. Övrigt lågbudgetkaffe jag testat (t.ex. Coop x-tra. eldorado, ica basic., queen gold och torrado) har smakat bättre om än inte så bra att jag köper det på regelbunden basis. Jag föredrar Skånerostat kaffe (ICA eller Zoega) och brukar passa på när det är extrapris på dem. Skånerostat har också den fördelen att man kan ta lite mindre pulver när man brygger än med vanligt mellanrostat bryggkaffe.

Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Coops Xtra kaffe är sjukt bedrövligt. Tvi vale.

Riktigt hemska kaffesorter bägge två.
Det är ju på riktigt så att man funderar på om det är särskilt hälsosamt att öht dricka dessa.

Har ni sett att Willys fått in ett nytt budgetkaffe?...efter att ha fått slänga ett kaffepaket som gick ut 2015 som jag fick i inflyttningspresent av en vän (då detta vid en provsmakning smakade, ja...smaklöst) letade jag mig nyligen till Willys för att köpa nytt kaffe och där har dom fått in en sort som heter Noble Café som kostar bara runt 27 spänn, tror jag det var.

https://www.willys.se/produkt/Kawa-M...e-101346206_ST
Helt okej kaffe faktiskt.

Bontas och Coop X-tras kaffe borde undersökas av något labb eller så för att gå till botten med vad det innehåller egentligen.
Man undrar ju då det smakar så oerhört illa.
Citera
2022-04-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uschling
Riktigt hemska kaffesorter bägge två.
Det är ju på riktigt så att man funderar på om det är särskilt hälsosamt att öht dricka dessa.

Har ni sett att Willys fått in ett nytt budgetkaffe?...efter att ha fått slänga ett kaffepaket som gick ut 2015 som jag fick i inflyttningspresent av en vän (då detta vid en provsmakning smakade, ja...smaklöst) letade jag mig nyligen till Willys för att köpa nytt kaffe och där har dom fått in en sort som heter Noble Café som kostar bara runt 27 spänn, tror jag det var.

https://www.willys.se/produkt/Kawa-M...e-101346206_ST
Helt okej kaffe faktiskt.

Jag har köpt två paket av det där kaffet, inte öppnat dem än dock.
Vilken av dem var det du provade, det som var 100 % robusta eller det som är 60 % arabica och 40 % robusta ?
Citera
2022-04-25, 14:03
Medlem
skånerost helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här