2022-04-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om Kim Dotcom eller Jack Maxey hävdar att de sitter på barnporrmaterial (underage sex) med koppling till familjerna Biden och Obama så blir dessa herrar ju själva förbrytare, eftersom det är olagligt i sig att ha barnporr tillgängligt på en dator eller inom sitt digitala nätverk, inte sant?

Alltså samlar Kim Dotcom (i Nya Zeeland) på sig ytterligare en graverande anklagelse...

Man tycker att Dotcom har upp till öronen redan, men vet inte om att han sagt något sådant?

Det kan ju helt enkelt vara rykten från de som vill att det ska vara skit på datorn som ska sänka Bidens. Vet inte så mycket folk som sagt att de har barnporr på sin dator? Hunters dator kanske mest är ett luftslott som de hetsat upp sig själva att tro på. Annars visa bevisen??
Citera
2022-04-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så varför bekräftar man istället uppgifterna nu? Inget har ändrats i sakfrågan.
Biden affärspartner bekräftade mailens äkthet redan då. Att bilderna var äkta kunde vem som helst se.

Man tar upp detta, dammar av det inför mellanårsvalet som de tror ska bringa fram röster.

Det gick ju inte bra sist men nuuuu kanske det gör det.
Citera
2022-04-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så varför bekräftar man istället uppgifterna nu? Inget har ändrats i sakfrågan.
Biden affärspartner bekräftade mailens äkthet redan då. Att bilderna var äkta kunde vem som helst se.

Vad jag förstår har man inte bekräftat att innehållet per se är äkta. Man utgår dock från att ett par enstaka dokument ”kan vara” autentiska.

Varför en tidning av pressetiska skäl väljer att avstå från att publicera en nyhet vill jag inte spekulera i.

Men i Wikis artikel som jag citerar ovan, finns följande lilla hint (läs gärna hela artikeln);

Citat:
The New York Times reported in March 2022 that they found emails "from a cache of files that appears to have come from a laptop abandoned by Mr. Biden in a Delaware repair shop."Also in March, The Washington Post reported that two security experts confirmed the veracity of thousands of emails purportedly from Hunter Biden's laptop. However, "The vast majority of the data — and most of the nearly 129,000 emails it contained — could not be verified by either of the two security experts who reviewed the data for The Post."
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-25 kl. 13:03.
Citera
2022-04-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Man tycker att Dotcom har upp till öronen redan, men vet inte om att han sagt något sådant?

Det kan ju helt enkelt vara rykten från de som vill att det ska vara skit på datorn som ska sänka Bidens. Vet inte så mycket folk som sagt att de har barnporr på sin dator? Hunters dator kanske mest är ett luftslott som de hetsat upp sig själva att tro på. Annars visa bevisen??
Han twittrade tydligen att han skulle ha fått en kopia av "Hunter-disken" från Wikileaks, ocn att han skulle börja lägga ut det smaskigaste materialet från den på en egen webbsajt. Någon av MAGA-killarna postade om detta här på forumet för ett tag sedan.

För egen del är jag, som du nog vet, mycket skeptisk till alla dessa rykten om vad som ska finnas på den magiska Hunter-datorn, och hur pass säkrade dessa saker skulle vara.
Citera
2022-04-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Om en FBI utredning gällande Hunter Bidens laptop pågått och avslutats utan att den lämnats vidare till åtal, får man nog dra slutsatsen att ingenting som finns på datorn är åtalbart. Eller vad tror du?
Att FBI valde att återuppta utredningen tyder väl på att det troligen finns något på datorn som är åtalbart, det är vad jag tror. Att FBI valde att sätta utredningen på paus medan Hunters pappa kandiderade till president, för att sedan återuppta utredningen så snart valet var över, det tycker åtminstone jag är ganska anmärkningsvärt. Och att Biden-lojala nyhetsmedier valde att inte ens rapportera om utredningen är ju minst sagt uppseendeväckande. Det är ju inte direkt som att de hade några som helst reservationer om att blåsa upp varje obekräftat rykte de kom över om president Trump. Om kriteriet för att något ska ha nyhetsvärde är att åtal är väckt så bör det kriteriet tillämpas konsekvent kan jag tycka.
Citera
2022-04-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Att FBI valde att återuppta utredningen tyder väl på att det troligen finns något på datorn som är åtalbart, det är vad jag tror. Att FBI valde att sätta utredningen på paus medan Hunters pappa kandiderade till president, för att sedan återuppta utredningen så snart valet var över, det tycker åtminstone jag är ganska anmärkningsvärt. Och att Biden-lojala nyhetsmedier valde att inte ens rapportera om utredningen är ju minst sagt uppseendeväckande. Det är ju inte direkt som att de hade några som helst reservationer om att blåsa upp varje obekräftat rykte de kom över om president Trump. Om kriteriet för att något ska ha nyhetsvärde är att åtal är väckt så bör det kriteriet tillämpas konsekvent kan jag tycka.

Vad sa FBI när de meddelade att de ska återuppta utredningen?

Vad skulle media ha rapporterat enligt dig? Vad för fakta hade vid den tidpunkten kommit in fram?
Citera
2022-04-25, 13:51
Medlem
Citat:
Vad sa FBI när de meddelade att de ska återuppta utredningen?
Ingen aning. Men om de gjorde en presskonferens så gissar jag att ordalydelsen är en googling bort?

Citat:
Vad skulle media ha rapporterat enligt dig? Vad för fakta hade vid den tidpunkten kommit in fram?
De skulle naturligtvis ha rapporterat att presidentkandidat Bidens son var under utredning av FBI.
Citera
2022-04-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ingen aning. Men om de gjorde en presskonferens så gissar jag att ordalydelsen är en googling bort?

De skulle naturligtvis ha rapporterat att presidentkandidat Bidens son var under utredning av FBI.

FBI ska aldrig meddela sådant.
Citera
2022-04-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Han twittrade tydligen att han skulle ha fått en kopia av "Hunter-disken" från Wikileaks, ocn att han skulle börja lägga ut det smaskigaste materialet från den på en egen webbsajt. Någon av MAGA-killarna postade om detta här på forumet för ett tag sedan.

För egen del är jag, som du nog vet, mycket skeptisk till alla dessa rykten om vad som ska finnas på den magiska Hunter-datorn, och hur pass säkrade dessa saker skulle vara.

Bara att den här diskussionen dyker upp flera gånger för olika val är ju bara det mystiskt. Det är då det dyker upp gubbar ur lådorna och de drar igång det här igen. Och rent konkret har de inget att säga om det här inne.

Vet inte hur Dotcom har det nu. Kan han tjäna något på att visa upp saker ur kopian så att folk får se vad som finns där. Följa spåren på det och lägga ut? Vet inte hur han funkar den där killen.
Citera
2022-04-25, 14:27
Medlem
Citat:
FBI ska aldrig meddela sådant.
Ändå var det vid tidpunkten för valet 2020 allmänt känt att utredningen faktiskt pågick, annars hade ju inte New York Post kunnat rapportera om det. Ändå gjorde Biden-lojala nyhetsmedier ett aktivt val att mörka utredningen, och Facebook och Twitter rentav hindrade att människor delade artikeln från New York Post. Anser du att det var rimligt att göra på det sättet? Både utifrån vad som var känt då, men speciellt utifrån det vi vet idag?
Citera
2022-04-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ändå var det vid tidpunkten för valet 2020 allmänt känt att utredningen faktiskt pågick, annars hade ju inte New York Post kunnat rapportera om det. Ändå gjorde Biden-lojala nyhetsmedier ett aktivt val att mörka utredningen, och Facebook och Twitter rentav hindrade att människor delade artikeln från New York Post. Anser du att det var rimligt att göra på det sättet? Både utifrån vad som var känt då, men speciellt utifrån det vi vet idag?

Jag vet inte vilken utredning som har mörkats. Du får gärna berätta så att jag hänger med här lite bättre.

Twitter och Facebook får väl göra som de vill så det har jag ingen åsikt om. Vet inte heller där vad som de har mörkat. Vad var det någon ville ha ut med misslyckades med?

Du ser jag har en del frågor, för jag försöker sätta mig in i det här. Så om du förtydligar så tackar jag för det.
Citera
2022-04-25, 14:39
Medlem
Citat:
Jag vet inte vilken utredning som har mörkats. Du får gärna berätta så att jag hänger med här lite bättre.

Twitter och Facebook får väl göra som de vill så det har jag ingen åsikt om. Vet inte heller där vad som de har mörkat. Vad var det någon ville ha ut med misslyckades med?

Du ser jag har en del frågor, för jag försöker sätta mig in i det här. Så om du förtydligar så tackar jag för det.
Nej tack. Om du inte ens orkar sätta sig in i ämnet för tråden du skriver i så tänker inte jag göra jobbet åt dig. Men gör gärna en sökning på exempelvis "FBI investigation hunter biden" så hittar du massor, jag lovar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in