2022-04-24, 21:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ebba ska köpa hus finner en som vill sälja och så snart 2 år efteråt har hon fortfarande inte lyckats flytta in och så för att en sol-o-vårare satt käppar i hennes hjul hur i h-e låter hon sig så valsas med bevare oss väl för en sån inkompetent flicksnärta på någon ministerpost ja å sen ryktas det om att säljaren ska stanna hos henne som inneboende under hela 3 år åtminstone det borde hon väl förmå sig å dementera

Som vanligt lever du i fablernas värld. Ena stunden anklagar du Ebba falskeligen för alla möjliga etiska och moraliska snedsteg, och nu menar du att hon skulle ha gjort mer av det du anklagar henne för. Du är som vanligt inget annat än ett lögnaktigt troll som bara ljuger emot dig själv hela tiden.

Esbjörn inneboende i tre år är ingenting hon kan dementera, eftersom det är någonting som bara existerar i din fabelvärld.

Vad du till sist heller inte har fattat, är att Esbjörn har brutit emot förlikningsavtalet, och att det därmed inte gäller längre. Följden av Esbjörns ständiga klavertramp, eller egentligen av hans "nära och kära" och hans ständigt inkompetenta så kallade ombud, är att han genom sina fruktlösa rättshaverier bara orsakar sig själv skada. Nu så till den milda grad att han dessutom förlorat rätten till den enda lilla vinst som han ändå fick i förlikningsavtalet, även om det bara var en rent symbolisk detalj. Det är bara kluddar och troll i Esbjörnligans läger.
2022-04-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja självklart var Majkgård delaktig i både psykolog utredningen och i demensutredningen. Man tar alltid in närstående vid sådan utredningar. Och de närstående uttalar sig om hur personen fungerar i de områden du beskriver. Vem tänker du skulle varit bättre lämpad att uttala sig om hur Esbjörn fungerar i sin vardag?

Vem som har störst inflytande på en frisk människa kan vi ju tvista om. Du tänker att det är en närstående som kan dupera den bäst. Jag tänker att det i detta fallet är Ebba. En slipad politiker, som har övertalning som yrke och som Esbjörn säger sig charmad av.

Esbjörn Bolin är i beroendeställning till Majkgård, han borde få bo på ett äldreboende där han får hjälp med matlagning och städning. Nu får han jobba som vaktmästare på Odalgården i avvaktan på att han avlider.

Majkgård såg till att det blev Pernroth Lüllmaa som skulle vara God man och generalfullmaktshavare till Bolin, trots att Majkgård påstås vara hans närstående, eftersom det anses vara oetiskt att vara God man till någon som man vet har skrivit testamente åt en.
2022-04-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ett åldringsboende! Det kommer du inte in på bara för att du är gammal. Så pigg och klar som han framställs så har han inte skuggan av en chans att platsa in på ett sådant. En plats på ett ålderdomshem är ju heller ingenting man bara får. Esbjörn precis som alla andra har självklart rätt att ansöka om en plats. Vi får anta att han inte ansökt för att han föredrar att bo hos Majkgård och känna sig nyttig. Gubben är ju glasklar och fullt insatt i fastighetsaffärer. Så han borde ju vara mer än kapabel att ringa och ansöka hos sin kommun.
Då har Majkgård alltså ljugit och överdrivit om hans hjälpbehov både till Barry Karlsson och i ansökningarna om God man! Den lögnaren är inte något att lita på alltså.
2022-04-25, 00:20
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han är helt säkert kapabel till allt du nämner. Inget konstigt med det. Det anmärkningsvärda här är att du till sist har insett att han är just så kapabel. Det måste jag säga att jag inte trodde att du var kapabel tlll.

Mja det ansöktes visst hos kommunens SSL handläggare om bl.a hemtjänst och gruppboende för 1 år sedan, enligt tidigare inlämnat material till tingsrätten gällande förra god man ansökan
Men han är okänd hos kommunens handläggare när överförmyndarnämnden nu bad om social utredning.
Så nja, blev nog återkallat som god man ansökan eller psykologutredningen angav inget behov av detta.
2022-04-25, 00:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Att anklaga Kubun med sina 1212 moderata inslag för troll o kludd i jämförelse med dina totalt 4056 inslag i blint försvar av Ebba Bluff o hennes filurande av Esbjörn faller på sin orimlighet.

Nä, bättre kan du! (Kubun har iallafall kört med samma nick, de du!)

Moderat tror jag inte kubiken betraktar sig som, men vad vet väl jag.
Det är inte själva inläggen som räknas utan innehållet av fakta.
Kör vi inte alla med samma nick hela tiden eller har du flera olika???
2022-04-25, 07:06
Medlem
Citat:
Ja vad vet jag. Jag har ju aldrig träffat Esbjörn. Men låt oss konstatera att det är långt mellan Majkgård och Ebbas upplevelse av Esbjörn. Så någon av den ljuger, eller överdriver. Kanske de till och med gör det båda två.
Jag har nog aldrig sett Majkgård beskriva Esbjörn, däremot tycker jag att Ebba Busch och psykologen som Pernroth Lüllmaa anlitade för att utreda Esbjörn beskriver honom ganska likartat. Psykologen skriver i sin utredning att han är väl orienterad i tid och rum samt arbetar fokuserat och uthålligt. Men han talar ”vidlyftigt”. Ebba Busch beskriver honom som glasklar men lite ”egen”. Jag skulle nog vilja påstå att beskrivningarna är likvärdiga och att Esbjörns sätt att tala ”vidlyftigt” är lite ”eget”.
Synonymer till vidlyftig:
alltför utförlig, utförlig, svepande, yvig, omständlig, omfattande, omfångsrik; utsvävande, lättfärdig, lättsinnig, lättfotad.
Alla som har sett intervjun med Esbjörn Bolin på Tv4 förstår vad som i hans fall åsyftas med det uttrycket.

Oisin Cantwell har pratat med Esbjörns grannar, även de bekräftar den bild som Ebba Busch ger:
En annan besynnerlig omständighet är 81-åringens påstått dåliga minne och allmänna skröplighet. Människor här träffar honom ofta. De beskriver honom som kristallklar i huvudet, pigg, aktiv. Han kör bil och cyklar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

Det finns ingen som bekräftar den bild som Johann Binninge har gett av Esbjörn Bolin att han skulle vara så förvirrad att han inte förstår abstrakta begrepp som fastighet eller äganderätt eller att man kan sälja fastigheter. Det är en helt igenom falsk beskrivning serverad till Brännström på Expressen som en del av den utpressning som man planerade via media.

Det är hur lätt som helst att konstatera vem som ljuger och vem som bekräftat talar sanning i den här tvisten.
2022-04-25, 08:36
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Denna äldre timida gentleman Esbjörn Bolin har bara "gjort ett fel", dvs att han råkade äga ett hus vilket Sektdrottningen också vill äga.

Snorungen, Sektdrottningen Ebba Busch förstår inte att bara vilja ha ett hus aldrig kan göra det legitimt att tvångsköpa det mot säljarens vilja dessutom görs det med nästintill militärisk auktoritet.

Vad är tvångsköpa för något? Förklara och hänvisa gärna till ett lagrum som kan stödja det du skriver.
Förklara också varför Esbjörn själv satte priset på huset.
2022-04-25, 08:41
Medlem
Citat:
Hur vanligt tror du det är att en som nyss har sålt sitt hus sitter brydd å stirrar tomt samt konstaterar att nånting har slagit runt i hans huvud som fick honom att godta köparens kontrakt att sälja huset sitt och som dessutom både cyklar å kör bil?
Vem som helst kan sitta brydd och stirra tomt samt konstatera att något har slagit runt i huvudet om man vill spela teater.

Däremot kan inte en person som huvudet har slagit runt på som följd av kognitiva funktionsnedsättningar vara fokuserad i tid och rum samt arbeta fokuserat och uthålligt eller cykla och köra bil utan några som helst spår av sitt handikapp.
2022-04-25, 09:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Hört talas om äktenskapsliknande förhållande? Så Majkgård har alltså inte lagt sig i denna fastighetsaffär och med det hindrat Ebbas framfart? Hm....tycker mig ha sett massvis med inlägg som påstått annorledes.....ja du det var Majkgård jag avsåg som sol-o-vårare för det är hon väl dömd som....eller är det nåt ni lögnare endast hittat på?

Så Esbjörn och Majkgård har ett äktenskapsliknande förhållande?

Mig veterligen så lever väl kärringen Majkgård fortfarande så även om du skulle ha rätt om deras äktenskapsliknande förhållande så faller ju snacket om änkling.
2022-04-25, 09:20
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Stoppar *Kubun* huvudet under sanden lär han mötas av dej och Sektdrottningens gelikar och det mötet vill nog ingen frisk människa uppleva.

Ebba Busch har manipulerat Esbjörn till att sälja huset mot hans vilja det är den enda SANNINGEN.
Hon ville ha Esbjörns hus, då tog hon hans hus än om inte han ville sälja, minst sagt maktmissbruk av det grövsta slaget.

Om Ebba manipulerade Esbjörn till att sälja fastigheten mot hans vilja, varför finns det inga bevis/indicier på det? Varför finns det så mycket bevis/indicier som talar emot att så skedde? Till och med Esbjörn själv säger att han sålde frivilligt och ångrade sig senare.

Har Ebba missbrukat sin makt? Hon har väl köpt fastigheten som privatperson? Har hon använt sin partiledarroll/riksdagsledamotsroll som hävstång? Har hon skickat fram hotfulla livvakter? Eller kanske ännu hemskare, lät hennes barn följa med och vara trevliga mot Esbjörn. Det är maktmissbruk det.

Vad gäller maktmissbruk av det grövsta slaget, så tror jag inte fastighetsaffären kvalar in ens på den övre halvan av allt maktmissbruk som sker, om det skulle vara fråga om maktmissbruk. Baltutlämningen, Egyptenaffären, Vipeholmsexperimenten, tvångslobotomeringar, tvångssteriliseringar, obefogat polisvåld och liknande, anser jag vara mycket mycket värre, där folks liv och hälsa på riktigt varit i riskzonen. Eller varför inte journalisters hetsjakt på enskilda individer?
Senast redigerad av fnirp 2022-04-25 kl. 09:53.
2022-04-25, 09:54
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Stoppar *Kubun* huvudet under sanden lär han mötas av dej och Sektdrottningens gelikar och det mötet vill nog ingen frisk människa uppleva.

Ebba Busch har manipulerat Esbjörn till att sälja huset mot hans vilja det är den enda SANNINGEN.
Hon ville ha Esbjörns hus, då tog hon hans hus än om inte han ville sälja, minst sagt maktmissbruk av det grövsta slaget.

Citat under MUF:
Domaren:
För att sammanfatta målet och klargöra parternas avsikt vid fastighetsförsäljningen frågar jag nu.
Domaren vänder sig mot Esbjörn Bolin:
Har Esbjörn Bolin av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet?
Esbjörn Bolin svarar:
JA.
2022-04-25, 10:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det finns flera saker som talar mot din tes.
Han har av fri vilja skrivit på avtalet där han uppget både sitt kontonr i Swedbank i Skinskatteberg! Förövrigt samma konto som M- gård försökte ta ut nästan 400.000 kr på.
Avtalet som tagits fram i 3 ex till båda partes önskemål.
Han fick priset han ville ha då han erbjöd henne att köpa.
Priset var helt rätt!
Förövrigt var det Esb som inte ville häva köpet endast få henne att backa, men du kanske måste läsa på lite så du förstår hur en husaffär går till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in