Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
DNR är inte någon skurkstat. Ryssland och Donetsk har ingått ett vänskapsavtal med varandra och Ryssland erkänner DNR och LNRs självständighet.
Fast en maffiaorganisation (ryssland) kan inte erkänna stater.
Det räcker inte ens med att ett riktigt land "erkänner" ett land.
Donbass och Krim är ukrainskt och snart har de rensat ut ohyran som parasiterat där.
Tänk om ryssland kunde sluta vara så korrupt, kriminellt och smutsigt. Då kanske fångarna där kunde bli medborgare med framtidstro som inte behöver invadera, stjäla och förstöra de bättre och fungerande länderna runtomkring?
Jag är faktiskt förvånad över att stortönten putin inte har blivit klippt ännu. Men jag borde förstått att
mästerparasiten putin skulle borra in sig ordentligt i den ryska kroppen. Tragiskt. ryssland är förgiftat.
Skönt att se att Ukraina och dess hjältar spöar skiten ur putins skräparme. Jag hoppas de får tag i alla som begått grymheter mot de stackars helt vanliga oskyldiga civila ukrainarna.
När ryssland faller samman (och bryts ner i mindre stater?) så borde det bli lättare att få tag i de ryska monstren.
Frågan är hur långt Ukraina kommer krossa putins barnmördare?
Bör Ukraina begära Rostov Oblast? Har de ett intresse av det? Eller är det för ryskt? Alltså nerkört, korrupt och icke-fungerande? Jag hörde att det mest är krokodiltuggande manliga prostituerade där så kanske inget att ha?
Noterar att rysstrollen är precis som arbetsgivaren. Kan inte bidra med något positivt eller konstruktivt. De kan bara ljuga, förvilla och förstöra. Snark.
Jag tycker synd om ryssarna alltså. Fan vilken mardröm.
Mvh