2022-04-25, 00:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
"Orcher" "mongoler", det är många i den här tråden som kommer med rasistiska och russofobiska tillmälen. Det kanske är därför som ni stödjer de ukrainska nazisterna också. Brukar du säga heil hitler före du går till jobbet på morgonen?

Om Ryssland stannade vid sitt så hade nog inte många haft ett problem med ryssar. Varför tror du om ryssar är så bra varenda jävla grannland springer direkt och vill bli medlem i Nato? Om ryssen hade varit så snäll hade de väl velat bilda allians med dom istället?
Citera
2022-04-25, 00:16
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du menar skurkstaten DNR.

Ryssland har inget med den att göra för det är en del av Ukraina.
DNR är inte någon skurkstat. Ryssland och Donetsk har ingått ett vänskapsavtal med varandra och Ryssland erkänner DNR och LNRs självständighet.
Citera
2022-04-25, 00:18
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Med anledning av dina frekventa inlägg om hur Ryssland har rätt att angripa Ukraina och hur Ukraina kommer att styckas eller upphöra som nation så tog jag en liten tur bland dina tidigare inlägg. Jag hittade då ett stort antal inlägg där du såvitt jag förstår säger dig bo i Ukraina, men också med klara pro-ryska sympatier.

Då ser jag till min förvåning att du i början av kriget 27/2 ansåg att Putin gjort ett gigantiskt misstag, att ukrainarna försvarade sitt land, och att Ukraina kommer att segra, se nedan. Hur kommer sig att du skriver helt andra saker nu? Vi skall inte tala om trollen, men här undrar jag om det inte står ett i farstun trots allt.

— — — — —

Så här lät det 27/2:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

— — — — —
... och så här låter det två månader senare:

https://www.flashback.org/*
*

Alla kan ändra uppfattning, men du har enligt egen utsago omprövat din syn på Putin, slagit fast att Ukraina kommer att segra för att två månader senare hävda att Ryssland har och gör rätt och att ”alla” fattar att Ukraina kommer att förlora. Hmm.

*) dessa två inlägg skrivna samma kväll skulle nog de flesta se som motsägelser. Men kanske inte för en ryss.
Ett uppenbart troll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Som gammal fascist gråter man. Är då Italien inte ens mästare i korruption?

Fan vet om det inte hade varit bättre att leva i 30-talets Italien än i Ryssland idag.
Fler ryssar har utedass idag (25% av befolkningen enligt Rosstat), jämfört med antalet italienare som hade utedass på 1930-talet.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Hur kommer sig att du skriver helt andra saker nu? Vi skall inte tala om trollen, men här undrar jag om det inte står ett i farstun trots allt.

Typexempel på entrism, inte särskilt imponerande heller. Ger det 2 av 10 lösmustascher i betyg.

Seså, färdignafsat på betet.
Citera
2022-04-25, 00:19
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
I vad erkänt självständig? Av ryssen. Om ryssen hade tagit Gotland hade de nu också gjort detsamma. Haft folkomröstning och alla som inte säjer JA till Ryssen dödar man.

Det håller jag verkligen med dig om, de hade låst in Gutarna i alla kyrkor och tänt på så som både Ryssar och Tyskar gjorde under ww2.
Putin har ju travesterat det mesta som onkel Josef och farbror Adolf gjorde under kriget.
Han vill vara likadan för innerst inne är han en fullblods narcissist med megalomani.
I allt detta vidriga elände som han ställt till med så är han även vegan.
Sug på den lite grand Hitler var det med.
Flera av samma kaliber.
Det säger sig självt att hjärnan tar skada av att inte äta riktigt protein, den utvecklas nämligen inte normalt om man enbart lever på växter.
Ryssland har ju i princip alltid haft dårar som styrt dem. Winston hade ju rätt när han sa att det är inte Tyskarna som är den stora faran det är Ryssen, han myntade ju begreppet "The iron curtain".
Frågan är om det finns tillräckligt många som kan ta makten ifrån honom, Josef dog ju 1953 annars hade hans elände hållit på längre och han var ansvarig för den stora svälten i Ukraina alltså redan då var landet en enorm kornbod. Trots det svalt miljoner ihjäl.
Får Ukraina tillräckligt med vapen ok de krossar Ryssen om Putin lever trycker svinet på knappen .
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Om Ryssland stannade vid sitt så hade nog inte många haft ett problem med ryssar. Varför tror du om ryssar är så bra varenda jävla grannland springer direkt och vill bli medlem i Nato? Om ryssen hade varit så snäll hade de väl velat bilda allians med dom istället?
Ryssland har goda relationer med flera av sina grannländer. Vitryssland och Kazakhstan för att nämna två. Varför vissa länder till exempel Baltstaterna och Sverige hyser så mycket hat mot Ryssland och ryssar har jag svårt att förstå.
Citera
Medlem
Citat:
I vad erkänt självständig? Av ryssen. Om ryssen hade tagit Gotland hade de nu också gjort detsamma. Haft folkomröstning och alla som inte säjer JA till Ryssen dödar man.
Nja, man brukar inte bemöda sig med att räkna rösterna eftersom man på förhand bestämt utgången. Precis om i ryska presidentval.
Citera
2022-04-25, 00:21
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Alla som lever i verkligheten förstår att Ukraina med sin skrotarmé kommer att förlora.
Men i början av kriget, 27/2, när det verkligen såg knepigt ut för Ukraina, då skrev du att Ukraina skulle vinna:
Citat:
Käften ditt kioskmongo! Det är uppenbart för hela världen att Putin har begått ett gigantiskt misstag genom att invadera Ukraina, en invasion som har mycket lite stöd hos det ryska folket. Ukraina kommer att segra.
Levde du i en annan verklighet då?
Citera
2022-04-25, 00:21
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
DNR är inte någon skurkstat. Ryssland och Donetsk har ingått ett vänskapsavtal med varandra och Ryssland erkänner DNR och LNRs självständighet.

DNR är terroriststämplat men man kan snart lyfta bort terroriststämplen när den olagligt utbrytningen återgår under ukrainsk förvaltning. Lite kuriosa i sammanhanget är att DPR/DNR numera inte längre har en egen armé då den numera agerar gödsel i Mariupol regionen. Bara tvångs rekryterade kvar att tillgå.
Citera
2022-04-25, 00:22
Medlem
Citat:
Med anledning av dina frekventa inlägg om hur Ryssland har rätt att angripa Ukraina och hur Ukraina kommer att styckas eller upphöra som nation så tog jag en liten tur bland dina tidigare inlägg. Jag hittade då ett stort antal inlägg där du såvitt jag förstår säger dig bo i Ukraina, men också med klara pro-ryska sympatier.

Då ser jag till min förvåning att du i början av kriget 27/2 ansåg att Putin gjort ett gigantiskt misstag, att ukrainarna försvarade sitt land, och att Ukraina kommer att segra, se nedan. Hur kommer sig att du skriver helt andra saker nu? Vi skall inte tala om trollen, men här undrar jag om det inte står ett i farstun trots allt.

— — — — —

Så här lät det 27/2:

— — — — —
... och så här låter det två månader senare:

https://www.flashback.org/*
*

Alla kan ändra uppfattning, men du har enligt egen utsago omprövat din syn på Putin, slagit fast att Ukraina kommer att segra för att två månader senare hävda att Ryssland har och gör rätt och att ”alla” fattar att Ukraina kommer att förlora. Hmm.

*) dessa två inlägg skrivna samma kväll skulle nog de flesta se som motsägelser. Men kanske inte för en ryss.
Tack för att du tog dig tid att gräva sent en söndagkväll!
Citera
2022-04-25, 00:23
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Alltså hur länge ska det här fortgå. Nån inom Kreml måste väl förstå att Putin måste bort nu. Vem styr egentligen Kreml nu?? Vilken jävla skitshow vi ser just nu. Roande dock. Hur blir Ryssland efter Putin!!! Extremt intressant och spännande.
Det är Putin som styr, kamrat!

Att Putin skulle avsättas verkar dom flesta bedömare anse som osannolikt. Han har ju givetvis räknat med risken för att bli avsatt och planerat så att det hindras.

Men ryssen förbrukar resurser i rasande fart. Förr eller senare kommer dom få svårt att strida p.g.a. ekonomi.

Putin kommer troligtvis att fortsätta tills han kört Ryssland i botten och landet kollapsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in