I vad erkänt självständig? Av ryssen. Om ryssen hade tagit Gotland hade de nu också gjort detsamma. Haft folkomröstning och alla som inte säjer JA till Ryssen dödar man.
I folkomröstningen 2014 röstade 75% av väljarna i Donetsk och 96.2% av väljarna i Lugansk för självständighet.
Ukraina är en onaturlig statsbildning och det skulle bli bättre för nästan alla om Ukrainas gränser ritades om. Historiskt ryska områden borde tillhöra Ryssland alternativt bli en egen stat. Områden som Uzjhorod där det mest bor ungrare borde tillhöra Ungern osv. Det som blir kvar blir kvar som Ukraina. Detta borde ha skett redan vid Sovjetunionens fall men det hände inte och nu är vi istället i den här situationen.
Ditt sista påstående är så oseriöst att jag inte kommer att bemöta det.
Men om jag får ställa en motfråga. Varför tycker du att det är så viktigt att hålla kvar områden som Donetsk och Lugansk i Ukraina när folket där hellre vill tillhöra Ryssland. Blir det inte bättre för alla om folket där tillåts att avgöra sin egen framtid?
Ryssland är onaturligt med ett språk som folk inte ens talade förrän under sovjettiden. Finns inga ryssar, och inga historiskt ryska områden.
Och självfallet blir det bättre. De som kommer från öst får åka hem, och så får Ukraina bestämma hur det skall vara.
Skurkstaterna DNR och LNR får avvecklas och krigsförbrytarna ställas inför rätta.
Det är med föga förvåning man ser att du tycker att samma regler inte skall gälla för dig som för ukrainare.
Våldta och mörda går uppenbarligen bra, bara det inte drabbar din familj. Det är en form av hyckleri som du inte kan se.
I Ryssland finns många folkgrupper. Det är därför Ryssland är en federation med delrepubliker så att också minoriteternas intressen tas till vara. Ukraina misslyckades med att implementera Minskavtalen och federalisera Ukraina.
Det är ryska soldater med 100% säkerhet. Att man skulle beskylla andra felaktigt är nånting din sida sysslar med.
Ryssarnas sedvanliga strategi är att våldta och mörda oskyldiga människor och det börjades redan vid starten av invasionen.
Det finns en feg liten man som hotar hela världen med kärnvapen och du stödjer honom. Jag hoppas för ditt eget bästa att du inte är svensk eller är bosatt i Sverige. Du hör inte hemma här.
Enligt Ukraina/NATO/EU kan ju aldrig ukrainska soldater begå några krigsbrott. Som jag skrev ska krigsbrott beivras oavsett om de har begåtts av ukrainska eller ryska soldater.
Hakkors på alla ryska fordon och på byggnader i Myggträsk.
Du kan inte ha missat dem.
Jag har inte sett några ryska soldater bära nazistsymboler. Däremot är det dokumenterat att många ukrainska soldater gör det vilket jag visade för dig.
I Ryssland finns många folkgrupper. Det är därför Ryssland är en federation med delrepubliker så att också minoriteternas intressen tas till vara. Ukraina misslyckades med att implementera Minskavtalen och federalisera Ukraina.
Utbredd rasism i Ryssland och ett land där nazisterna-ryssarna känner sig som ett herrefolk.
Bra att du accepterar att du bara vill mörda och våldta ukrainare, men borde du inte göra något åt det, för det är inte särskilt snyggt att tänka på det sättet.
Jag har inte sett några ryska soldater bära nazistsymboler. Däremot är det dokumenterat att många ukrainska soldater gör det vilket jag visade för dig.
Jag såg inget - däremot har jag sett hundratals ryska hakkors. De ser ut så här - Z för korruption har gjort så att färgen bara räcker till ett halvt.