2022-04-25, 01:28
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
På Twitter ser man patetiska rysskonton posta bilder på enskilda soldater överkorsade med texten "denazifierad".
Ukrainarna har denazifierat åtskilliga ryska generaler och ett flaggskepp.
Okej. Flyger Köjävspöket där över Mariupol också?
Citera
2022-04-25, 01:31
Medlem
Det verkar fyllas på med nya troll i denna tråd och istället för att diskutera Rysslands oerhört förnedrande förlust i detta krig som måste svida något otroligt så fastnar man i diskussioner med små kryp som inte borde få leva så som dom resonerar.
Citera
2022-04-25, 01:37
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Sett bilder på skjul där fastbundna barn och kvinnor blivit våldtagna och mördade.
Det var inte någon enstaka soldat.

Du borde stanna kvar i källaren och se över ditt liv.
Nu vet jag inte alls vad du refererar till men har du några som helst belägg för att de brotten utfördes av ryska soldater?

Oavsett ska förstås alla som gör sig skyldiga till krigsbrott straffas, jag har aldrig argumenterat för någonting annat. Att påstå att ryska soldater systematiskt våldtar och mördar barn är dock ingenting annat än en stor fet lögn.

Krigsbrott begås i de flesta krig, på båda sidor. Krig är ett helvete och jag vill ingenting annat än att det här kriget snart ska ta slut. Så ta dina moralpredikningar någon annanstans! Kanske är det du som borde tänka över ditt liv och vilka intressen du stödjer.
Citera
2022-04-25, 01:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Med tanke på hur mycket media i väst verkar analysera Putins minsta rörelse är du nog ganska ensam om åsikten att "vad Putin säger betyder inget".

De andra kommer att lära sig

Men en fråga, varför tycker du att det är ok att plocka bort Ukraina från kartan, men ser problem med att göra samma sak med Ryssland?

Jag är säker på att du förstår att man alltid måste vara konsekvent och att man med ditt tänkande måste acceptera att man själv inte har någon rätt att existera.

Förmodligen kommer du dock inte att meddela oss ditt namn och tala om för oss att vi gärna får det som är vårt.

Du nöjer dig med att njuta av att ukrainare mördas och våldtas. Logiken får då komma i andra hand.
Citera
Medlem
Putin tycker att resultaten i kriget är för dåliga och sparkar flera av sina egna generaler.

Bulgarien som är medlem i både EU och Nato vägrar att skicka vapen till Ukraina men splittringen är avgrundsdjup mellan regeringspartierna.

När det började gå dåligt för Putins armé övervägde han förhandlingar om fred. Men när Ukraina sänkte flaggskeppet Moskva bestämde han sig för att nobba fredsavtalen, enligt Financial Times källor.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Byggs upp för ett nytt försök :

The military head of the south-central city of Kryvyi Rih said Sunday that Ukraine had observed preparations for a possible offensive by Russian forces from the Kherson region, adding defenses were being bolstered in the area.

In televised remarks, Oleksandr Vilkul said Russian forces were "forming an offensive strike formation in our direction in the Kherson region. We are waiting for their possible transition to the offensive in the coming days.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-04-24-22/index.html

Sen tar Blinkens besök lite längre tid än vad jag trodde, skall bli intressant att höra om vad man har kommit överens om..
Citera
2022-04-25, 01:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vilket land är det som har nazistförband, Ryssland eller Ukraina?

Ryssland - hela landet är en nazistat som strider med ett hakkors som symbol.
Citera
2022-04-25, 01:51
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ryssland - hela landet är en nazistat som strider med ett hakkors som symbol.
Här har du ett exempel på vilket av dessa två länder som strider med hakkors på hjälmarna. Hint: det är inte Ryssland.

https://www.nbcnews.com/storyline/ukraine-crisis/german-tv-shows-nazi-symbols-helmets-ukraine-soldiers-n198961
Citera
2022-04-25, 01:53
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du menar skurkstaten DNR.

Ryssland har inget med den att göra för det är en del av Ukraina.
Nej, Donetsk och Lugansk är självständiga stater.
Citera
2022-04-25, 01:55
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk patriotism består i att hylla massmördaren Stalin och alla övergrepp på grannländer under 100år. 4 miljiner mördade i Gulagläger, 3 miljoner ukrainare mördade i svält under 30 talet. Hyllning av styckande av Polen mellan Hitler och Stalin. Listan är lång.
Rysk patriotism handlar om mycket. Bl.a. om att Sovjetunionen befriade miljontals människor från Nazitysklands förtryck.
Citera
2022-04-25, 01:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ukraina är en onaturlig statsbildning och det skulle bli bättre för nästan alla om Ukrainas gränser ritades om. Historiskt ryska områden borde tillhöra Ryssland alternativt bli en egen stat. Områden som Uzjhorod där det mest bor ungrare borde tillhöra Ungern osv. Det som blir kvar blir kvar som Ukraina. Detta borde ha skett redan vid Sovjetunionens fall men det hände inte och nu är vi istället i den här situationen.

Ditt sista påstående är så oseriöst att jag inte kommer att bemöta det.

Men om jag får ställa en motfråga. Varför tycker du att det är så viktigt att hålla kvar områden som Donetsk och Lugansk i Ukraina när folket där hellre vill tillhöra Ryssland. Blir det inte bättre för alla om folket där tillåts att avgöra sin egen framtid?

Ryssland är onaturligt med ett språk som folk inte ens talade förrän under sovjettiden. Finns inga ryssar, och inga historiskt ryska områden.

Och självfallet blir det bättre. De som kommer från öst får åka hem, och så får Ukraina bestämma hur det skall vara.

Skurkstaterna DNR och LNR får avvecklas och krigsförbrytarna ställas inför rätta.

Det är med föga förvåning man ser att du tycker att samma regler inte skall gälla för dig som för ukrainare.

Våldta och mörda går uppenbarligen bra, bara det inte drabbar din familj. Det är en form av hyckleri som du inte kan se.
Citera
2022-04-25, 01:57
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Nu vet jag inte alls vad du refererar till men har du några som helst belägg för att de brotten utfördes av ryska soldater?

Oavsett ska förstås alla som gör sig skyldiga till krigsbrott straffas, jag har aldrig argumenterat för någonting annat. Att påstå att ryska soldater systematiskt våldtar och mördar barn är dock ingenting annat än en stor fet lögn.

Krigsbrott begås i de flesta krig, på båda sidor. Krig är ett helvete och jag vill ingenting annat än att det här kriget snart ska ta slut. Så ta dina moralpredikningar någon annanstans! Kanske är det du som borde tänka över ditt liv och vilka intressen du stödjer.

Det är ryska soldater med 100% säkerhet. Att man skulle beskylla andra felaktigt är nånting din sida sysslar med.

Ryssarnas sedvanliga strategi är att våldta och mörda oskyldiga människor och det börjades redan vid starten av invasionen.

Det finns en feg liten man som hotar hela världen med kärnvapen och du stödjer honom. Jag hoppas för ditt eget bästa att du inte är svensk eller är bosatt i Sverige. Du hör inte hemma här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in