2008-04-28, 07:32
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Vilken är royal thai? Den vid stationen? Polares morsa är delägare där måste visa han denna tråden alltså...

Japp! Kanske bäst att du gör det
Citera
2008-04-28, 20:20
Bannlyst
royal thai vid stationen mitt emot excelle. Det har gått till polisanmälningar och allt och känns aningen olustigt, framförallt har det gått för långt... allt vi ville var att få lite rabatt för att vi hittade plast i skiten liksom...
Citera
2008-04-28, 20:43
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjarls
royal thai vid stationen mitt emot excelle. Det har gått till polisanmälningar och allt och känns aningen olustigt, framförallt har det gått för långt... allt vi ville var att få lite rabatt för att vi hittade plast i skiten liksom...

Polisanmälde du Royal Thai för att du hittade plast i maten och inte fick någon rabatt?

Vill passa på att rekommendera Excelle. Tycker dom gör de godaste pizzorna i stan!
Citera
2008-04-28, 21:42
Medlem
xiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Vill passa på att rekommendera Excelle. Tycker dom gör de godaste pizzorna i stan!
håller med
för att vara ontopic så tycker jag att Akropolis som ligger på söder precis vid järnvägsbron är Växjös bästa resturang. Akropolis serverar grekiskt som ni kanske hör på namnet. Men de har även inslag av annan europeisk mat.
Citera
2008-04-29, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Polisanmälde du Royal Thai för att du hittade plast i maten och inte fick någon rabatt?

nej xD Då vore man lite dum. Jag anmälde då de har mitt och min sambos leg vilket är olagligt om vi vill ha tillbaka det.

Och angående Akropolis tycker jag det kostar bra mycket mer än det smakar.
Citera
2008-05-21, 05:36
Medlem
Santadunks avatar
Måste hitta ett bra kebabställe i Växjö till denna helgen då jag ska va i stan. Vilken rekomenderar ni? Vet att många växjöbor gillar Orientkebab men jag har käkat där en gång och de va ingen god kebab alls och den starka kebabsåsen smakade ingenting. Lokalen var riktigt ofräsch och dessutom va de dyrt och ganska tjurig flintskallig turk som gjorde kebaben. Fast de va ganska längesen nu stället kanske blivit bättre?
Så även om de inte är någon fin mat denna gången så skulle jag verkligen uppskatta tips på var man får tag på Växjös godaste kebab!
Citera
2008-07-13, 17:40
Medlem
För att väcka liv i tråden måste jag köra mina rekommendationer runt om i city:
Pizzeria Excel - Som det pratats om sedan innan, de har god kebab och personalen är sjukt trevlig. Är man stamkund eller går dit så de känner igen en bemöts man så sjukt skönt där. Got to love it.
pro-tip: EM pizzan, innehåller följande: Kebabpizza + pommes + isbergssallad + kebabsås + tomater + lök EXTREMT god.

Meza - Ligger nära McDonalds, deras kebab känns något mer fresh och rent än vad annan kebab gör. Har dock bara ätit kebabtallriken där, men den är grymt god. För den som äter extremt mycket är det kanske inte den bäste pizzerian, men för personer som mig blir jag precis mätt där.
Citera
2008-07-14, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tty
Pizzeria Excel

Fantastiskt namn men söker man efter något mer exotiskt skall man givetvis inte missa Pizzeria Ural...
Citera
2009-02-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radbod
Fantastiskt namn men söker man efter något mer exotiskt skall man givetvis inte missa Pizzeria Ural...

Förr i tiden när jag bodde i Växjö, typ 99-2000. Brukade jag och en kompis (Kollapolski här på FB) äta på Just Ural. Senast nu i sommras var vi nere i Växjö över en helg och passade då på att besöka Ural. Underbart god mat och det va gott.
Citera
2009-02-21, 15:44
Medlem
appe-s avatar
piazza theatro
Citera
2009-02-21, 16:07
Medlem
dePauls avatar
Finns någon av dessa bättre matställen i närheten av Fagrabäcksrondellen? Jag brukar nämligen köra igenom den när jag ibland kör mellan Göteborg och Karlskrona. Efter rondellen kör jag Ronnebyvägen (väg 27).

Jag frågar eftersom jag ibland är rejält hungrig så här dags efter att ha kört i ca 3 h.

~Paul~
Citera
2009-02-21, 19:31
Medlem
Mandingos avatar
depaul: pizzeria charlie ligger nära och bra till... god kebab!

http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=wGi08BfuhgQLI%252fSdksx %252f%252fA%253d%253d&vad=pizzeria+charlie

I växjö går jag knappt på restauranger, min far lagar alltid gott när jag är hemma...

Tidigare fanns ju munken vid teatertorget, men jag har hört att de lagt ner, de hade riktigt bra husman....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in