2022-04-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men erkänn att Frankrike likt Sverige har tagit emot det som ska räcka nu..finns många likheter och franska folket känner inte igen sitt land. Dock har vi inte haft kolonier
Gör ingen egentlig skillnad om man haft kolonier eller ej. Har man inte haft det hittar de bara någon annan anledning till varför man inte ska få existera längre.
Citera
2022-04-24, 20:26
Medlem
Felstavarens avatar
Gött, hoppas det hädanefter blir svårt för alla europeiska politiker att fortsätta sina karriärer om de samarbetat med eller visat sympatier för Kreml. Jag har inte så mycket till övers för brunsmetning, men Putin-smetning är en annan femma. Kreml har jobbat systematiskt under många år för att flytta fram sina positioner hos olika europeiska partier så det är bara rimligt att berörda politiker ryker nu, inklusive Le Pen.

Trist att Scholz är förhållandevis nytillträdd och skall köra på i drygt tre år till, annars hade man gärna sett honom skickas åt helvete för sitt agerande i Ukrainakrisen så här långt. Just Scholz och SPD är för övrigt ett utmärkt exempel på att Kreml inte bara försöker utöva inflytande på högerlutande eller högerextrema partier, de siktar snarare in sig på partier där de tror sig kunna utöva inflytande helt enkelt.

Har f.öv. tyckt illa om Macron rätt länge (han tillhör ju samma typ av tröttsamma politikeradel som vi ser överallt i västvärlden), men nu är huvudsaken att Europa håller en tydlig linje mot Ryssland. I rättvisans namn så hade Le Pen kanske också kämpat för det, hon och många andra kan nog ha omvärderat sin inställning till Ryssland efter att kriget inleddes. Men det är ändå ett för osäkert kort att spela just nu.
Citera
2022-04-24, 20:27
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Alltid kul att alla som var med i Refugees Welcome får se de importerade klanmuslimernas uppträdande i det offentliga rummet.

Suris där. Det går ju bra för Orban i alla fall. Alla västerländska förluster för nationalisthögern får mätas upp av kloakländerna i öst
Citera
2022-04-24, 20:28
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
50/50 franska flaggor / EU-flaggor bland Macrons fans. Underbart.

Ni anti-vita vann som vanligt. Grattis.
Citera
2022-04-24, 20:28
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Nu pratar man om valets "legitimitet" i P1. 72 % valdeltagande och 16 % blanka röster (om jag inte hörde fel). Hur många procent fick Macken då. Har vi något mattegeni som tar sig an den uppgiften?
Citera
2022-04-24, 20:29
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Suris där. Det går ju bra för Orban i alla fall. Alla västerländska förluster för nationalisthögern får mätas upp av kloakländerna i öst
Du tänker på Ukraina förstår jag?
Citera
2022-04-24, 20:29
Medlem
Africagonzos avatar
Som förväntat.
Skrämmande förfall i franska städer enligt mig, helt ovetenskapligt och högst personlig betraktelse.
Resultatet visar att 58 % är nöjda och att jag har fel.
Citera
2022-04-24, 20:31
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Som förväntat.
Skrämmande förfall i franska städer enligt mig, helt ovetenskapligt och högst personlig betraktelse.
Resultatet visar att 58 % är nöjda och att jag har fel.
Och hur hade resultatet sett ut om man räknat bort invandrares röster? Europa är kört
Citera
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Jag är inte sur. Jag hade röstat på Macron för att skynda på kollapsen och den oundvikliga delningen av Europa i en vit del som kommer få en fantastisk framtid och en brun och svart del som kommer gå under i våld, smuts och sjukdom.

Jag ska rösta på Miljöpartiet i höst.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Trump, Läppen, Putin. Bästa vänner sen gammalt. Kan tänka mig att tröstSMS med hjärtemojis flyger mellan dessa individer just nu. En sak har de nämligen gemensamt, förmågan att förlora🤣

Trump utsattes för valfusk. Huruvida samma sak inträffade i Frankrike kan jag inte avgöra, ännu. Det vore dock naivt att inbilla sig att fransoser trivs med alla negrer och araber. Paris är fullständigt förstört, precis som Marseille, Nice, Lyon, Toulouse osv osv. Varför skulle fransoserna trivas med alla dessa terrordåd och allt våld deras unga utsätts för? Att Macron dessutom är en fascist när det kommer till vaccinationer var ju bara ytterligare en väckarklocka. Jag är inte tillräckligt insatt i fransk inrikespolitik för att vara säker, men Le Pen framstår som mycket mera rationell och vettig än Macron.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men erkänn att Frankrike likt Sverige har tagit emot det som ska räcka nu..finns många likheter och franska folket känner inte igen sitt land. Dock har vi inte haft kolonier

Apropå kolonier. Hör vad Enoch Powell berättar om vad folket i kolonier och brittiska folket hade för rättigheter. Saker är inte som de framställs i MSM.

https://www.youtube.com/watch?v=L7Zfvcb3mWI&t=2s
Citera
2022-04-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Alright. Förutsatt att Le Pen nu inte gör en Donald Trump och försöker tuta i folk att segern stals, och hälften av baguette-käkarna går på det, som i USA, så är det nu avsevärt högre möjlighet att Sverige söker NATO-medlemskap detta år. Själv gillar jag inte det. Men om det vore bättre eller sämre, än en Le Pen lös-släppt i europeisk politiska landskapet .. jadu ..

Hon sa just att vi inte är amerikaner. Nu satsar vi på parlamentsvalet.
Citera
2022-04-24, 20:33
Medlem
Spänningen tvärdog samma minut som valvakan började för en halvtimma sedan. Macrons ledning i exit polls är 16.5% - sådant här brukar kallas för jordskredsseger, även om det för all del inte är riktigt lika stort övertag som för fem år sedan.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-04-24 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in