2022-04-24, 18:27
Medlem
JustZlatans avatar
Det kommer att vara som de alltid kommer att vara. Folk som inte gillar Macron kommer ändå att rösta på honom så att Le Pen inte vinner. Precis som förra valet när Macron vann och varför Biden vann mot Trump. Jag är 100% säker på att Macron kommer att ta hem detta.
Citera
2022-04-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Detta bör räcka:[indent]Jailed Russian opposition leader Alexei Navalny on Wednesday called on French people to vote for incumbent Emmanuel Macron in this Sunday’s presidential election run-off. In a series of Twitter posts, Navalny said Marine Le Pen’s far-right opposition party, the National Rally, had been compromised by its connections to Russian leader Vladimir Putin.

https://www.rfi.fr/en/france/20220420-shocked-by-le-pen-russian-loan-activist-navalny-urges-french-to-vote-macron
Navalny är ju inte ens emot Rysslands ockupation av ukrainska territorier 2014. Varför dra upp vad han tycker om någonting? Att vara mutad av Ryssland är väl vidare ungefär på samma nivå som att få sina donationer från Goldman Sachs, likt amerikanska presidenter. Förväntar du dig att vi inte ska ha mutade politiker eller? Fortsätt drömma i så fall. Vad det i verkligheten handlar om är att välja den minst destruktiva mutade politikern.
Citera
2022-04-24, 18:32
Medlem
Jirens avatar
Jobbigt att säga det, men jag hoppas Le Pen förlorar. Helt sjukt egentligen eftersom jag alltid hejat på henne tidigare.

Givetvis ska vi inte ha en pro-rysk president i EU:s mäktigaste land.
Citera
2022-04-24, 18:33
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det kommer att vara som de alltid kommer att vara. Folk som inte gillar Macron kommer ändå att rösta på honom så att Le Pen inte vinner. Precis som förra valet när Macron vann och varför Biden vann mot Trump. Jag är 100% säker på att Macron kommer att ta hem detta.
Det är väl ingen högoddsare direkt att Macken tar hem spelet, men röstsiffrorna är också viktiga. Om jag förstod diskussionerna hos Nordegren och Epstein för några veckor sedan korrekt så måste vinnaren i presidentvalets andra omgång få över 50 % av rösterna. Eftersom blanka röster "räknas" så skulle det kunna innebära att vinnaren får färre än 50 % och att valet inte skulle vara legitimt. Jag har kanske missuppfattat det hela, men röstsiffrorna är trots det intressanta. Åtminstone för polariseringen i det franska samhället.
Citera
2022-04-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Exakt så. Det bevisar hur efterblivna vissa väljare är. Istället för att rösta för den politik ma. Har nytta av, så röstar man för en person bara för att man hatar den andra kandidaten. Vid någon undersökning som jag ej minns så va mer än hälften av Bidens röster från dom som hatade Trump, inte för att dom gillade Biden. Samma sak kommer hända här hur efterblivet korkat det än är.
Citera
2022-04-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jobbigt att säga det, men jag hoppas Le Pen förlorar. Helt sjukt egentligen eftersom jag alltid hejat på henne tidigare.

På vilket sätt är hon pro-rysk? Är det på samma anledningar som Trump var pro-nordkorea? Dvs samtal istället för krig?
Citera
2022-04-24, 18:45
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
På vilket sätt är hon pro-rysk? Är det på samma anledningar som Trump var pro-nordkorea? Dvs samtal istället för krig?
Samtal med Putin innebär att ge upp och lämna över sitt land / delar av sitt land och självbestämmande.

Det går inte att fredsförhandla med Putin.
Citera
2022-04-24, 18:45
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Låtsas du vara okunnig? Det är väl känt att Le Pen och Putin har en varm relation sinsemellan och att Le Pen är delvis finansierad av Ryssland. Le Pen har också försvarat de ryska aggressionerna i Ukraina.
Citera
2022-04-24, 18:46
Avslutad
Citat:

Hon är FÖR den ryska annekteringen av Krym och emot hårdare sanktioner mot Ryssland i form av gas- och oljeembargo.
Citera
2022-04-24, 18:46
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Där kom den igen! Helt utan belägg som vanligt.

ALLA ledare för Europa var halvt Putin-vänliga eller åtminstone neutrala för något år sedan. Från vilket datum ska man ha varit Putin-hatare för att få ställa upp i ett val?
Citera
2022-04-24, 18:50
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Det är väl ingen högoddsare direkt att Macken tar hem spelet, men röstsiffrorna är också viktiga. Om jag förstod diskussionerna hos Nordegren och Epstein för några veckor sedan korrekt så måste vinnaren i presidentvalets andra omgång få över 50 % av rösterna. Eftersom blanka röster "räknas" så skulle det kunna innebära att vinnaren får färre än 50 % och att valet inte skulle vara legitimt. Jag har kanske missuppfattat det hela, men röstsiffrorna är trots det intressanta. Åtminstone för polariseringen i det franska samhället.
Låter väldigt konstigt, kan väl inte stämma?
Citera
2022-04-24, 18:51
Medlem
Kommer Macrons kärnväljare invandrarna stanna hemma efter hans "anti-islam" politik eller kommer de att rösta för att de tycker "Le-pen" är "sämre"...... Finns ett par präster kvar att mörda och kyrkor att bränna ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in