Citat:
Ursprungligen postat av
HansVonFreudhaus
Äntligen. Satt och letade bland alla inlägg efter detta.
Vem fan har INTE velat spöa upp någon av alla jävlar som åker på elsparkcyklarna och kör som riktiga jävla puckon mitt på trottoarer och tvingar gående av flytta på sig eller som inte kan ett jävla skit om trafikregler att följa? Bara ur minnet så kan jag räkna upp minst 30 st på elscootrar som jag sett här i veckan som varit förtjänta av ett rejält kokt stryk.
Polis gör bättre i att hålla koll på kravall-apor än att ta någon som lär en idiot på elscooter en läxa.
Frågan är väl mer om den som sitter på kafeet en bit bort och ser när du snubblar över dom förtjänar en smäll ur ingenstans.
Hade det faktiskt varit nån som ställde den mitt i vägen eller höll på att köra över honom hade jag varit mer förstående.
Citat:
Ursprungligen postat av
maratonmaniker
Nja här i stan i V-norrl.....äsch vi kan säga Sundsvall! så har vi många cykel/gång-banor. Fungerar jättebra där det är två tydliga "körfält". Inte alla respekterar det men då har man ändå ngt att hålla sig till MEN så kommer dessa gång/cykelbanor som är gemensamma och ofta smala. Man går med livet som insats MEN ännu större risk tar man som cyklist ändå och när jag cyklar och passerar gående så ringer jag på min RINGKLOCKA! Voila vilken uppfinning! När upptäcktes den?
Har ju varit en del fall där folk blivit misshandlade för att dom använt ringklockan(det anses tydligen förnedrande av en del att bli plingade på när de går) så en hel del som läst om det vågar inte använda ringklocka längre.
Själv använder jag inte den av en annan anledning - nån jävel har dragit av "plingdelen" på min ringklocka när cykeln stod parkerad nånstans!