2022-04-22, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Boomers är alltså runt 75 år, de hänger inte på Facebook. De som använder uttrycket "boomers" har ingen aning om vad det betyder :-D

Det verkar snarare som att det är du som inte förstår hur termen används online.
Citera
2022-04-22, 23:42
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Det verkar snarare som att det är du som inte förstår hur termen används online.

Jodå, härskarteknik för millennials är inte så svårt. För alla andra som inte satt och skrolla i skolan är det bara pinsamt att använda termer fel. Precis som att inte kunna parkera en cykel, läsa och förstå texter utan bilder eller tom kunna stava ord. Läser jobbansökningar från dessa hjältar regelbundet och de åker alla i papperskorgen. Men det känns bra att de kan vara kung på tiktok eller nåt. Nåt annat klarar de nämligen inte av.

Den här artisten har kanske räddat iaf två av dem från att vara försörjda av andra resten av livet.
Citera
2022-04-23, 00:28
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Så en vit man med ett negernamn som gör negermusik.

Begreppet "negermusik" kanske fyllde en funktion för hundra år sedan när folk hörde jazzen för första gången. Idag betyder "negermusik" ingenting då alla genrer av populärmusik som uppstått de senaste hundra åren har sina rötter i "negermusik". Det är alltså ett för brett och trubbigt begrepp för att vara användbart, såvida man inte är en idiot som mest går igång på att forcera fram ett "häftigt" språkbruk.
Du är inte särskilt intresserad av musik va?
Citera
2022-04-23, 06:48
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Begreppet "negermusik" kanske fyllde en funktion för hundra år sedan när folk hörde jazzen för första gången. Idag betyder "negermusik" ingenting då alla genrer av populärmusik som uppstått de senaste hundra åren har sina rötter i "negermusik". Det är alltså ett för brett och trubbigt begrepp för att vara användbart, såvida man inte är en idiot som mest går igång på att forcera fram ett "häftigt" språkbruk.
Du är inte särskilt intresserad av musik va?

Nej, jag är inte särskilt "intresserad" av musik. Däremot tycker jag det är tråkigt att negermusik idag är fruktansvärd, med tanke på att de var rätt bra på att göra musik en gång i tiden.
De allra flesta förstår vad jag menar när jag säger negermusik. Din autism märks rätt tydligt.
Citera
2022-04-23, 08:45
Avslutad
Sparkcyklarna är ju ett problem, nu bor jag inte i Stockholm men kan själv intyga att människor bara parkerar hur de vill, kaos(barn) som för skojs skull puttar ner sparkcyklar i vattendrag, slår sönder busskurer med dom, är väll egentligen bara en tidsfråga innan någon allvarligt skadas eftersom de kör som dårar, gärna 2-3 personer/spark för att spara 10kr. Sjävklart är det märkligt att han snubblade på en, får skylla sig själv lite om han är en sådan fjant som promenerar med näsan i telefonskärmen självklart ska han inte misshandla en person för att denne skrattar.
Citera
2022-04-23, 12:07
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte särskilt "intresserad" av musik. Däremot tycker jag det är tråkigt att negermusik idag är fruktansvärd, med tanke på att de var rätt bra på att göra musik en gång i tiden.
De allra flesta förstår vad jag menar när jag säger negermusik. Din autism märks rätt tydligt.
Är det inte enklare att bara skriva Jazz om det är det du menar?
Citera
2022-04-23, 12:22
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:

Nej, jag förstår inte vad du menar när du säger "negermusik". Men jag gissar att du hatar negrer och dagens kommersiella popmusik och att du på ett ointellektuellt vis klistrar ihop två saker som du hatar. Varför popmusiken suger idag är en lite mer komplex fråga än vad du gör den till, allting har en lägre kvalité idag än det en gång hade.

Kvalitén på ett par jeans var bättre en gång i tiden. Hollywoodfilmerna var bättre en gång i tiden än vad de är idag. Renesansmålarna var bättre tavelmålare än 1900-talets postmoderna konstnärer.

Vuxna i allmänhet och fascister i synnerhet har i alla tider förargats över ungdomars kultur.
När man i Tyskland för 90 år sedan stämplade i princip all musik som inte var äldre än Wagner eller oförargerlig schlager som urartad (entartete musik) åkte tonsättare som Mahler och Schönberg (som idag anses ha stor betydelse för konstmusikens utveckling under det tidiga 1900-talet) med i den urartade kategorin.

Populära ungdomsidoler som Mwuana kan inte förstås på annat sett än som just ungdomsidoler. Det går inte riktigt att analysera populärkultur med samma teorier som estetiken och konstvetenskapen använder. Nu var ju du inte särskilt intresserad av musik, annars skulle jag tipsa om "analysing popular music" av David Machin, den förklarar det här mer ingående.

Du som har lite problem med att läsa och skriva kanske föredrar video? Sök "Sievert Öholm hårdrock", finns både på svtplay och youtube.

Tillbaks till topic:
Även om Mwuana är ointressant som artist så växte han som människa enligt mig. Folk som kör elsparkcykel ska ha stryk, särskilt de som slänger dem huller om buller där de behagar. Hans smocka blir dock lite mer problematisk ifall mottagaren inte var den förhatlige elsparkcyklisten, fnissa tycker jag nog att man får göra.
Senast redigerad av John-Rocca 2022-04-23 kl. 12:27.
Citera
2022-04-23, 13:46
Medlem
Jag skulle inte bli arg och jag stöp över en av dessa cyklar. Jag såg mig inte för och det var klantigt..............MEN när jag promenerar och blir omkörd av ett ekipage som kommer bakifrån och passerar mig supernära i hög fart så jag blir halvt skrämd från vettet......DÅ blir jag jääää..igt förb...nnad! Gäller vanliga cyklister också. Man måste se bakåt innan man som gående vågar "byta fil" på gång/cykelbanan om livet är en kärt. Jag blev påkörd av en cyklist i somras när jag passerade bakom busshållplatsen där jag klivit av. Chockad låg jag där och sa....-"Ja så hände det":-(
Citera
2022-04-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Minns ba när den här släpptes under den där trap vågen runt 2014-2015
https://www.youtube.com/watch?v=DCBq_JAjqK4

Rätt fet ändå

Håller inte med. vilken dynga hahaha
Citera
2022-04-23, 14:46
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Håller inte med. vilken dynga hahaha
Länka en låt du tycker om då ?
Bonuspoäng om han/hon är aktuell i något brottsfall som var anledningen jag kom ihåg den enda låten jag hört från killen
Citera
2022-04-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Inte jag heller..

Känd artist enligt Aftonbladet?
Ja i skitblaskorna är alla kändisar. Expressen och Aftonbladet är lika dåliga som Hänt i Veckan.
Citera
2022-04-23, 17:33
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Minns ba när den här släpptes under den där trap vågen runt 2014-2015
https://www.youtube.com/watch?v=DCBq_JAjqK4

Rätt fet ändå
Vilken jävla skillnad de är på att rappa om kola gentemot hans musik som lover man han gör nu haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in