Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-13, 10:03
Medlem
ok om man nu köper en ny dator trots allt, kan myndigheterna se det o börja undra varför det plötsligt är en ny dator upp kopplad?
Citera
2007-08-13, 10:42
Medlem
Tigrovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefan18
ok om man nu köper en ny dator trots allt, kan myndigheterna se det o börja undra varför det plötsligt är en ny dator upp kopplad?
Ja det är klart att Myndigheterna funderar varför du har köpt en ny dator. Vi bor ju i Nordkorea eller hur?
Citera
2007-08-13, 10:42
Medlem
platons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefan18
Ja. Dom startar garanterat en utredning när dom ser att nån köpt en ny dator. Det är som att tigga om en husrannsakan. Min granne köpte ny dator och bara tre dagar senare kom SÄPO och hämtade honom. Tydligen var hela målet baserat på datorköpet.

Köp datorn utomlands. Elgiganten och alla stora kedjor rapporterar datorköp till polisen sedan ett halvår tillbaka. Enda sättet att komma undan är att betala kontant och ha maskering.
'
Citera
2007-08-13, 10:47
Medlem
vad är bäst o göra då,? lite orolig, av olika anledningar
Citera
2007-08-13, 12:45
Medlem
Kan tillägga till tråden att de flesta isp sparar loggar 6 månader
Citera
2007-08-13, 12:51
Medlem
ManicFreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w33z
Kan tillägga till tråden att de flesta isp sparar loggar 6 månader

Källa?
Citera
2007-08-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicFreedom
Källa?

Hehe jag behöver inga källor. när jag säger nåt så är det så
Men lite källor: Känner folk som jobbar på olika ISP:er i sverige, har varit i kontakt med de ansvariga för abuse (de som oftast har hand om loggning och när de skall lämnas ut), har varit i kontakt med polis ett antal gånger för att få loggar utlämnade...

Sen finns det lag på att ISP måste logga och hur länge osv men jag orkar inte söka runt för att hitta den
Citera
2007-08-13, 13:30
Medlem
Hehe jag behöver inga källor. när jag säger nåt så är det så
Men lite källor: Känner folk som jobbar på olika ISP:er i sverige, har varit i kontakt med de ansvariga för abuse (de som oftast har hand om loggning och när de skall lämnas ut), har varit i kontakt med polis ett antal gånger för att få loggar utlämnade...

Sen finns det lag på att ISP måste logga och hur länge osv men jag orkar inte söka runt för att hitta den. Men du kan juh söka på trafikdatalagring och europaparlamentet så får du fram att den lagen röstades fram 2005 och den säger att det måste lagras 6-24 månader men det är upp till sverige att bestämma lite själv vad o hur länge inom den tidsramen
Citera
2007-08-13, 16:29
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicFreedom
Källa?

Hur kan du ha missat när dem fick igenom datalagringslagen för nått år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in