2022-04-24, 14:38
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu tar du väl ändå i så att du spricker. Den som skrev inlägget du svarade på är inte ens i närheten av att förstöra vårt demokratiska samhälle. Däremot är stenkastarna ett mycket större hot, nu fick han avslag på en ansökan i Borås tror jag att det var, han förvägras alltså sin demokratiska rättighet på grund av stenkastarna, inte på grund av vad någon skriver på flashback
Yup! Vem vann kriget? Lägg till 100 skadade poliser också.
Citera
2022-04-24, 14:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ebba Busch har en fastighetstvist med en dement åldrig som inte lyder.

Jo, det är klart att det är frustrerande för er troll likväl som för Esbjörnligans överkucku, sol och våraren Margareta Majkgård, och hennes charlatan till brännvinsadvokat, pedofilen Johann Binning, att Esbjörn inte lyder. Med det faller ju ingen skugga över Ebba bara för det.

Att du sedan bara fortsätter sprida lögner om Esbjörn, som att han är dement, visar bara att du inte är något annat än ett lögnaktigt troll.
Citera
2022-04-24, 14:39
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu tar du väl ändå i så att du spricker. Den som skrev inlägget du svarade på är inte ens i närheten av att förstöra vårt demokratiska samhälle. Däremot är stenkastarna ett mycket större hot, nu fick han avslag på en ansökan i Borås tror jag att det var, han förvägras alltså sin demokratiska rättighet på grund av stenkastarna, inte på grund av vad någon skriver på flashback

Nej. Om du läser vad han skriver i tråden överlag, så borde du också förstå att sådana som han är ett betydligt större hot mot samhället än stenkastarna. Tycker du inte det så betyder det att du inte tänkt till eller vill ha minst ett Ungern.
Citera
2022-04-24, 14:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du har visst jäkligt dålig koll. Det var många liv i fara. Polisen sköt inte trots att det var nödvärn. Till och med rikspolischefen sa "De försökte döda poliser". 100 skadade poliser! I Malmö kastades en brandbomb in i en lokaltrafikbuss full med folk. Bara för att ta några exempel. Häng med lite för sjutton!
De får skjuta för att förhindra någon kastar brandbomb, varken före, då man inte vet, eller efter då det är gjort.
Citera
2022-04-24, 14:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De får skjuta för att förhindra någon kastar brandbomb, varken före, då man inte vet, eller efter då det är gjort.

Jag skrev visst att du har jäkligt dålig koll.
Jag får korrigera mig.
Du har verkligen ingen koll alls, på någonting.

Det är alldeles självklart att polisen inte bara får, utan tveklöst skall skjuta den som är i färd med att kasta en brandbomb mot en buss full med folk. Det är nog bara du och Mollgan Johansson som står på terroristernas sida på den punkten. Och faktum är att i ett sådant läge kan polisen få skjuta gärningsmannen även efter att bomben är kastad. Det hade du vetat om du hade haft lite koll.
Citera
2022-04-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Varför skjuts det inte skarpt, vilket man kan tolka hon skulle vilja det gjorts. Men om hon ville polisen skulle göra det eller demonstranterna nämner hon inte. Kan tänka mig hon vill demonstranterna ska skjuta, då har hon något att utmana regeringen inför valet.

Jo det gör hon. Hon frågar varför det inte är 100 skadade utav och så nämner hon några exempel.
Här har du citatet: – Varför har vi inte hundra skadade islamister, hundra skadade kriminella, hundra skadade upprorsmakare?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-varfor-skot-man-inte-skarpt

Är du så pass intellektuellt ohederlig att du förväntar dig att dessa "demonstranter" ska ha skjutit sig själva?
Jag som har lite bättre uppfattningsförmåga än dig kan upplysa dig om att budskapet är att polisen ska ha skyddat sig själva med att skjuta tillbaka på dessa islamister/kriminella/upprorsmakare.
Citera
2022-04-24, 14:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jo det gör hon. Hon frågar varför det inte är 100 skadade utav och så nämner hon några exempel.
Här har du citatet: – Varför har vi inte hundra skadade islamister, hundra skadade kriminella, hundra skadade upprorsmakare?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-varfor-skot-man-inte-skarpt

Är du så pass intellektuellt ohederlig att du förväntar dig att dessa "demonstranter" ska ha skjutit sig själva?
Jag som har lite bättre uppfattningsförmåga än dig kan upplysa dig om att budskapet är att polisen ska ha skyddat sig själva med att skjuta tillbaka på dessa islamister/kriminella/upprorsmakare.

Är du så pass intellektuellt ohederlig att du förväntar dig att dessa "demonstranter" bara var ute efter att skada poliser? De kastade en brandbomb in i en buss full med vanliga svenssons.

En mycket bra och ytterst befogad fråga av Ebba. Varför använde inte polisen det våld nöden krävde och lagen tillät, för att skydda såväl sig själva, som civila, samt statlig, kommunal och privat egendom?

Och varför anser Sveriges pucko till justitieminister att de poliser som faktiskt använde sina vapen, inte är kloka?
Citera
2022-04-24, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om Ebba Busch har tur träffar polisen rätt, på kriminella med långa straffregister, som aldrig haft ett hederligt arbete.

Om Ebba Busch har otur har polisens kulor träffat en arbetsam desperat person som förtvivlat vill rädda sin bil från att brinna upp.

Om Ebba Busch har ännu mer otur står en svensk nybliven pappa där och tittar. En journalist, eller en sjukvårdare som gjort ett hembesök hos en människa som har olyckan att bo där polisen skjuter skarpt på medborgarna.

Ebba Busch är som Putin. De sitter på sin kammare och tänker ut något smart och sen skiter det sig, då de inte tänkte på allt som kan ske när man avviker från det normala. Kommer du ihåg humorn Lorry med Peter Dalle, som alltid sa: - Tänkte inte på det.

Putin trodde att han kunde gå in i Ukraina och att alla skulle bli glada. Han övervägde inte ens ett motstånd och fick en Zelensky, en massa döda soldater och deras mammors ilska, och sanktioner. Han visste inte vad han bad om.

Ebba Busch tror att yttrandefrihet är OK om det bara är illvilligt skvaller, för att vinna en tvist, men hon fick böter och strafföreläggande av åklagaren för grovt förtal.

Ebba Busch har en fastighetstvist med en dement åldrig som inte lyder. Hon kan inte heller där se konsekvenserna.

Ebba Busch får erkännande av de ombytliga väljare som pendlar på ytterkanten. Ebba Busch ser inte konsekvenser av egna gärningar, om det inte är så att hon vill att Sverige ska vara ett land där vår demokrati ifrågasätts av omvärlden.
Och om ”nästa gång” innebär att polismän som inte vill/får dra sina tjänstevapen dör, vad blir konsekvensen för Ebba Busch då? Vad blir konsekvensen för Mållgan? Kommer Mållgan säga ”Tänkte inte på det”?

Det är typiskt att detta scenario inte finns med bland dina hypotetiska scenarion. Den alldeles uppenbara faran, den troligaste händelsen, är du och dina gelikar blinda för. Eller är du likgiltig inför de faror som polisen är utsatta för, är det därför du inte bryr dig om att lista den konsekvensen?

Du är så upptagen med att göra politiska poänger och kvicka jämförelser med all möjlig skit att du helt missar varifrån Ebba Busch kommer när hon kommenterar händelserna. Tänker du öht på vilket budskap som samhället skickar till kriminella när polisen viker ner sig? Begriper du att de kriminella växer och samhället krymper när detta händer? Utanförskapsområdena blir än otryggare och de kriminellas makt stärks. Ännu färre kommer våga vittna. Barnen blir ännu otryggare när man märker att det är en framgångsfaktor att skicka fram ungarna i frontlinjen. ”Om barnen används som spjutspetsar vågar inte polisen göra nåt” - det är väl en toppenfin signal att sända, eller vad tycker du?
Senast redigerad av Zurfarn08 2022-04-24 kl. 14:59.
Citera
2022-04-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det är ändå rätt kul hur du missuppfattat allting. Det är populism att lägga ner kärnkraft och införa plastpåseskatt och höja pensioner. MP är Sveriges överlägset med populistiska parti följt av V och S.

SD är rimligen Sveriges minst populistiska parti, populism betyder att göra som folk vill och SD är det pati med förslag som mest skär sig med (vänster)folkviljan. Möjligen har MP rättmätigt passerat SD nu.

Så Sveriges tredje största parti. Ibland i opinioner störst. Flest följare på instagram,facebook och i princip varenda sociala medie är Sveriges minst populära parti i form av åsikter? Lol. I jämförelse med mp som knappt klarar riksdagsspärren. Ok underdog. Detta är hela sds grej. Partiet som slår uppåt när det är de som styr hela sveriges debatt.
Citera
2022-04-24, 14:59
Medlem
Citat:
Är du så pass intellektuellt ohederlig att du förväntar dig att dessa "demonstranter" bara var ute efter att skada poliser? De kastade en brandbomb in i en buss full med vanliga svenssons.

En mycket bra och ytterst befogad fråga av Ebba. Varför använde inte polisen det våld nöden krävde och lagen tillät, för att skydda såväl sig själva, som civila, samt statlig, kommunal och privat egendom?

Och varför anser Sveriges pucko till justitieminister att de poliser som faktiskt använde sina vapen, inte är kloka?

Jadu, därför att vi lever i ett dårhus utan tak?
Jag förstår dock inte vart du fick det fetade ifrån? Jag har aldrig påstått att dom bara var ute efter att skada polisen.
Jag hävdar bestämt att dom är ute efter att skada oss alla i det här landet.
Dom är här för att knycka vårat land och göra slavar av oss allihopa.
Citera
2022-04-24, 15:01
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=b85zT8VVJlQ
I detta klipp finns MP Märta Stenvi besök i kravallområdena
Citera
2022-04-24, 15:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag skrev visst att du har jäkligt dålig koll.
Jag får korrigera mig.
Du har verkligen ingen koll alls, på någonting.

Det är alldeles självklart att polisen inte bara får, utan tveklöst skall skjuta den som är i färd med att kasta en brandbomb mot en buss full med folk. Det är nog bara du och Mollgan Johansson som står på terroristernas sida på den punkten. Och faktum är att i ett sådant läge kan polisen få skjuta gärningsmannen även efter att bomben är kastad. Det hade du vetat om du hade haft lite koll.
Som jag skrev får de skjuta för att förhindra, de måste veta att gärningsmannen har för avsikt. Om de tolkar det som att gärning ska upprepas får de skjuta, inte annars. Om inte ska de gripa och låta rättsväsendet ha sin gång, varningsskott får användas vid gripandet om det kan utföras säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in