2022-04-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Poliser skjuter i nödvärn, det är den anledningen de har vapen, en utredning görs alltid hur än utfallet blivit. Personen tas ur tjänst, ska alla skjuta blir det inga poliser kvar att skydda samhället.

Att fler skott inte föll, är förmodligen den bedömningen gjordes inga liv var i omedelbar fara.

Fast det är ju precis det polisen berättat. Att deras liv var i omedelbar fara.
Deras uppfattning är att de utsattes för mordförsök.
Citera
2022-04-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Varför ska våra sedvänjor hamna i undantagstillstånd för att importerade element inte kan respektera vår demokrati? Vad har de här att göra om de inte tolererar vårt levnadssätt? Bättre att ha stannat kvar bland flygande stenar och brinnande bilar. Det verkar de ju uppskatta.

Ja, men dom skulle nog inte våga sig på att förnedra polisen så i sina hemländer..här i Sverige är myndigheterna så snälla...och detta är tacken...Ännu mer utgifter för skattebetalarna..fy fan!!
Citera
2022-04-24, 14:16
Medlem
Ebba Busch har helt rätt i sin åsikt. Hon uppmanar absolut inte till att döda någon, som den här mobben nu påstår och då med Morgan Johansson i spetsen. Hon uttryckte vad större delen av svenska befolkningen tycker om det här upploppet/kravallerna jag har inte hört någon som sagt motsatsen (kan ju vara att jag inte umgås i kriminella kretsar). Mammor kom med sina 5-7 åringar och alla kastade sten på polisen !!!??? hur kan folk tycka att det är ok. Vid ett upplopp i Norge i dagarna så använde polisen vattenkanoner. Det borde polisen här också fått mandat för att använda. Väljar kåren i de här områdena där dom tror att dom kan leva i ett utanför samhälle röstar till större delen på S MP V pga av att dessa partier stödjer ju att dessa får höga socialbidrag så att dom inte behöver jobba. Så klart att dessa partier inte vågar protestera mot attentatet.
Ligger en yuotube video ute där MP partiledare Märt sitter o gullar med dessa människor och fördömmer att polisen traskar in på deras område.
Citera
2022-04-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Det är precis så det ser ut i det här landet. Folk lägger en lapp i en låda var fjärde år och sedan var det klart med den saken.

Jo, i praktiken ger jag dig rätt. Även DDR var ju en demokratisk republik ... säkert även Nordkorea.
Citera
2022-04-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
När Ebba predikar sitt budskap väljer hon såklart att dra till med så starka kraftfulla ord som möjligt för att uppnå så mycket uppmärksamhet som möjligt.

Därför valde Ebba att upprepa (4ggr) att syftet var att döda polis mm.

Att de ville skada poliser mm fanns inte på kartan utan det var att döda som gällde (iallafall enligt Ebba Bluff).

Mao "visste" Ebba hur de tänkte. Har hon någon kontakt med någon allvetande varelse som kan ta sig in i andra människors medvetande? Skrämmande isåfall!
Din analys är så vänstervriden att man blir matt. Dom som kastade stenar hade noll koll om dom dödade eller skadade polisen därför är det inte fel att skriva att dom försökte döda. Det var knappast små stenar med en omkrets på 1 cm som hon syftar på utan gatstenar som väger flera kilo
Citera
2022-04-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keepcalm51
Ebba Busch har helt rätt i sin åsikt. Hon uppmanar absolut inte till att döda någon, som den här mobben nu påstår och då med Morgan Johansson i spetsen. Hon uttryckte vad större delen av svenska befolkningen tycker om det här upploppet/kravallerna jag har inte hört någon som sagt motsatsen (kan ju vara att jag inte umgås i kriminella kretsar). Mammor kom med sina 5-7 åringar och alla kastade sten på polisen !!!??? hur kan folk tycka att det är ok. Vid ett upplopp i Norge i dagarna så använde polisen vattenkanoner. Det borde polisen här också fått mandat för att använda. Väljar kåren i de här områdena där dom tror att dom kan leva i ett utanför samhälle röstar till större delen på S MP V pga av att dessa partier stödjer ju att dessa får höga socialbidrag så att dom inte behöver jobba. Så klart att dessa partier inte vågar protestera mot attentatet.
Ligger en yuotube video ute där MP partiledare Märt sitter o gullar med dessa människor och fördömmer att polisen traskar in på deras område.

Kan du länka den här videon?
Om det där är sant så är det förskräckligt. Hur fan kan våra förtroendevalda sitta och skänka bort landmassor av vårat land till ett gäng utlänningar. Att dessutom, som grädde på moset, tycka att svensk myndighet och svenskar inte ska få gå in i dessa områden.
Det låter ofattbart. Vilket landsförräderi!
Citera
2022-04-24, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jo, i praktiken ger jag dig rätt. Även DDR var ju en demokratisk republik ... säkert även Nordkorea.

Vi är på väg dit vi också. För våra tillägg i denna demokrati håller på att nedrustas.
Citera
2022-04-24, 14:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Din analys är så vänstervriden att man blir matt. Dom som kastade stenar hade noll koll om dom dödade eller skadade polisen därför är det inte fel att skriva att dom försökte döda. Det var knappast små stenar med en omkrets på 1 cm som hon syftar på utan gatstenar som väger flera kilo

Helt rätt som du skriver, till och med rikspolischefen sa samma sak "De försökte döda poliser".

Det är inget snack om saken.

Ebba anser att polisen bör försvara sig när någon försöker döda dem.
Mollgan anser att om polisen försvarar sig så är de inte kloka.

Rätt uppenbart vem som inte är klok i huvet. Bort med Mollgan NU!
Citera
2022-04-24, 14:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
När Ebba predikar sitt budskap väljer hon såklart att dra till med så starka kraftfulla ord som möjligt för att uppnå så mycket uppmärksamhet som möjligt.

Därför valde Ebba att upprepa (4ggr) att syftet var att döda polis mm.

Att de ville skada poliser mm fanns inte på kartan utan det var att döda som gällde (iallafall enligt Ebba Bluff).

Mao "visste" Ebba hur de tänkte. Har hon någon kontakt med någon allvetande varelse som kan ta sig in i andra människors medvetande? Skrämmande isåfall!

När man använder våld som med lätthet innebär att man kan döda den som man utövar våldet emot så finns det ingen ursäkt att man bara ville skada.
Citera
2022-04-24, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ledsen att behöva säga det, men det är du som är en komplett idiot. Du är korkad och känslostyrd, babblar goja, gaslightar, målar upp en falsk verklighet och tillskriver folk åsikter de inte har, ibland t o m baserat på helt påhittade scenarier. Och när du får lite av din egen medicin slår du bakut som en smädad tonåring på fyllan. Det är människor som du som är det verkliga hotet mot ett fritt och öppet samhälle om ni får som ni vill. Större än stenkastarna t o m. Men det kommer du aldrig förstå eftersom du, din bristfälliga intelligens och utbildning till trots, tror dig se och förstå saker bättre än andra. Skulle inte förvåna mig om du finns med på antivaccintåget också, går ofta hand i hand.
Och att ens påstå att ”vänstern” är skyldiga till ditt påhittade samhällsförfall är enbart upprepning av extremhögerns propaganda som låtit så sen mussolinis dagar. Men det kommer du heller aldrigförstå då du duperats av deras påhittade budskap och själv precis propagerade förmer sånt, i sann fascistisk anda. Svart och vitt ska det vara! Enkla svar! Och så anklagar du mig, som du inte vet ett dugg vart jag står, för att vara enögd. Sällsynt korkat t o m härmåste jag säga.
Nu tar du väl ändå i så att du spricker. Den som skrev inlägget du svarade på är inte ens i närheten av att förstöra vårt demokratiska samhälle. Däremot är stenkastarna ett mycket större hot, nu fick han avslag på en ansökan i Borås tror jag att det var, han förvägras alltså sin demokratiska rättighet på grund av stenkastarna, inte på grund av vad någon skriver på flashback
Citera
2022-04-24, 14:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Poliser skjuter i nödvärn, det är den anledningen de har vapen, en utredning görs alltid hur än utfallet blivit. Personen tas ur tjänst, ska alla skjuta blir det inga poliser kvar att skydda samhället.

Att fler skott inte föll, är förmodligen den bedömningen gjordes inga liv var i omedelbar fara.

Du har visst jäkligt dålig koll. Det var många liv i fara. Polisen sköt inte trots att det var nödvärn. Till och med rikspolischefen sa "De försökte döda poliser". 100 skadade poliser! I Malmö kastades en brandbomb in i en lokaltrafikbuss full med folk. Bara för att ta några exempel. Häng med lite för sjutton!
Citera
2022-04-24, 14:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Det där är inte ett svar på Mash08 fråga. Varför ger du inte det ett nytt försök?
Varför skjuts det inte skarpt, vilket man kan tolka hon skulle vilja det gjorts. Men om hon ville polisen skulle göra det eller demonstranterna nämner hon inte. Kan tänka mig hon vill demonstranterna ska skjuta, då har hon något att utmana regeringen inför valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in