2022-04-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Precis! En normalmänniska skulle springa benen av sig om "demonstranterna" började bränna bilar och kasta stenar på polisen. Men dessa "småbarnsföräldrar" uppmanar sina BARN att delta i stenkastandet!

Väldigt tröttsamt med knäböjarpoliser (borde få sparken), men ännu mer frustrerande att polisen som VILL sätta stopp på detta får inte det för sina chefer.

Det är ledningen det är fel på.

Tidigare har man känt att man vill släppa bomben över MENA. Nu känner jag att vi lika gärna kan släppa den över Sverige… Vi kommer aldrig få ordning på vare sig politiker, muslimer eller poliser…
Citera
2022-04-24, 12:15
Medlem
belfs avatar
Det är så att EBT glömmer att hon har kunskap om Islam som majoritetssamhället saknar. Hon är omgiven av religionsnördar som känner till Islams våldsbudskap, för henne är de våldsamma upploppen något väntat. Men polisen är politiskt styrd och okunnig om den intolerenta våldsideologin Islam. Hon är frustrerad över polisens dåliga beredskap. Tror hon uttrycker äkta frustration och inte valfiskar, folk vet för lite om islam för att förstå varför det kan uppfattas nödvändigt att skjuta islamister.
Våkd är deras språk, hur de kommunicerar. En dialog med en islamist är en styrkedemonstration. En dialogpolis måste avlossa skott ibland för att komma npgon vart i förhandling.
Citera
2022-04-24, 12:17
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Hur kommer det sig att du kan kalla folk för Orbanrunkare och sedan anse att det är legitimt att göra så? Du kan inte förvänta dig en annan respons än en likvärdig tillbaka. Som man ropar i skogen får man svar.

Du beskyller högern för samhällsförfall men i själva verket så är det "vänstern" som står för det samhällsförfall vi redan har. Och värre kommer det att bli med dessa vid rodret.

Som sagt, du är en enögd idiot.

Ledsen att behöva säga det, men det är du som är en komplett idiot. Du är korkad och känslostyrd, babblar goja, gaslightar, målar upp en falsk verklighet och tillskriver folk åsikter de inte har, ibland t o m baserat på helt påhittade scenarier. Och när du får lite av din egen medicin slår du bakut som en smädad tonåring på fyllan. Det är människor som du som är det verkliga hotet mot ett fritt och öppet samhälle om ni får som ni vill. Större än stenkastarna t o m. Men det kommer du aldrig förstå eftersom du, din bristfälliga intelligens och utbildning till trots, tror dig se och förstå saker bättre än andra. Skulle inte förvåna mig om du finns med på antivaccintåget också, går ofta hand i hand.
Och att ens påstå att ”vänstern” är skyldiga till ditt påhittade samhällsförfall är enbart upprepning av extremhögerns propaganda som låtit så sen mussolinis dagar. Men det kommer du heller aldrigförstå då du duperats av deras påhittade budskap och själv precis propagerade förmer sånt, i sann fascistisk anda. Svart och vitt ska det vara! Enkla svar! Och så anklagar du mig, som du inte vet ett dugg vart jag står, för att vara enögd. Sällsynt korkat t o m härmåste jag säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Inget land i den civiserade delen av världen har samma problem som oss eller lika omfattande. De som har liknande problem tvingas behandla folket i ghettot stenhårt, hårdare än vad jag föreslår ovan.

Om du har den uppfattningen ska du inte gå på odemokratiskt skitsnack från en skitsnackare.

Det finns borgerlig politik, som med lag kan göra Sverige obeboeligt för kriminella och islamister.

Om du vill att Sverige ska vara en del av den civiliserade världen, ska vi inte lockas till att använda ociviliserade metoder. I USA åker folk som inte har medborgarskap ut för minsta lilla brott. För att få medborgarskap måste man uppfylla flera självklara kriterier.

https://www.uscis.gov/forms/explore-my-options/become-a-us-citizen-through-naturalization

To apply for naturalization to become a U.S. citizen, you must:

Eligibility

- Be at least 18 years of age at the time you file the application;

- Have been a lawful permanent resident for the past three or five years (depending on which naturalization category you are applying under);

- Have continuous residence and physical presence in the United States;

- Be able to read, write, and speak basic English;

- Demonstrate good moral character;

- Demonstrate a knowledge and understanding of U.S. history and government;

- Demonstrate a loyalty to the principles of the U.S. Constitution; and

- Be willing to take the Oath of Allegiance.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Din definition av populism delas av högerextrema personer, dvs. en liten minoritet av Sveriges befolkning. Miljöpartiet grundades i princip på grund av kärnkraftsdebatten. De har haft samma åsikt i 40 år. Att du kallar de populism, speciellt när majoriteten svenska folket vill se kärnkraft, säger lite om ditt kunskapsläge. Miljöpartiet har ryggrad och principer till skillnad från Jimmie.

Att ändra sig direkt i NATO-frågan när en opinionsundersökning visar att svenskar vill se medlemskap, precis som Sverigedemokraterna gjorde, är populism. Det är uppenbart för alla med en tänkande hjärna att Sverigedemokraterna är det mest populistiska partiet i riksdagen. Du är förblindad av din kärlek för partiet och Jimmie.

En fråga bara. Hur tänkte du att politiker ska agera när befolkningen vill något?
Med tanke på att vi har demokrati som betyder folkstyre så kan man ju tro att det är folket som styr. Om vi har detta som utgångspunkt, vore det då inte jävligt märkligt om folket inte fick bestämma? Ska inte politiker införliva folkets önskan?

På något konstigt vänster så har populism blivit något fult och icke önskvärt? Men hur fan kan vi då ha demokrati om populism är fult och icke önskvärt? Förklara detta för mig som är lite mindre vetande.
Citera
2022-04-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Kyrkans barnkörer och söndagsskolor kan nog få problem med det förstås...

Tråkigt för dom då. Men hellre att dom får problem än att det odlas fanatiska hjärntvättade sekt människor i det här landet på löpande band.
Något kommer vi att behöva offra för att få styr på landet.
Citera
2022-04-24, 12:19
Medlem
Rätta mig om jag har fel men borde inte säkerheten kring henne ökas efter uttalandet? Jag menar i Sverige har vi inte yttrandefrihet på den nivån som hon beskrev det. Finns saker man absolut inte får nämna för då är man i riskgruppen för en attentat. I hennes fall har hon petat på något heligt och att hon nu är en måltavla är väl ganska solklart? Följer hennes IG och jag undrar hur hennes tankar måste gå idag? Jag menar det är jäkligt starka krafter dessa islamister. Sen undrar jag också varför inte Sverige utvisar folk som agerar så här?
Citera
2022-04-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
En fråga bara. Hur tänkte du att politiker ska agera när befolkningen vill något?
Med tanke på att vi har demokrati som betyder folkstyre så kan man ju tro att det är folket som styr. Om vi har detta som utgångspunkt, vore det då inte jävligt märkligt om folket inte fick bestämma? Ska inte politiker införliva folkets önskan?

På något konstigt vänster så har populism blivit något fult och icke önskvärt? Men hur fan kan vi då ha demokrati om populism är fult och icke önskvärt? Förklara detta för mig som är lite mindre vetande.

Mitt förslag till dig är att anordna en demonstration utanför de partiers kansli som gick till val på att vara borgerliga, och gav bort makten till S och MP, och att du agerar i övrigt så att de åker ur riksdagen.
Citera
2022-04-24, 12:22
Medlem
PK-befriads avatar
Att skjuta några enstaka bråkmakare löser dock inget långsiktigt. Dessa individer och deras klaner måste bli ärenden för Återvandringsverket! De borde inte varit här i sådana massor från början och de har släppts in på bedrägliga grunder av systematiskt nationsfördärvande globalister. Dags att reversera den utvecklingen.
Senast redigerad av PK-befriad 2022-04-24 kl. 12:41.
Citera
2022-04-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag känner samma sak. Det som kallas för utomförskapsområden är platser jag besöker. Om Ebba Busch och hennes gelikar börjar skjuta skarpt kan jag inte röra mig fritt i hela Sverige. Eftersom jag kan hamna där polisen skjuter människor urskiljningslöst.

Ebba Busch har som politiker redan säkrat sig själv inför stök, med skydd av SÄPO. Hon krigar om en bostad i det fredliga Marielund, långt bort från pöbeln där det ska skjutas skarpt på människor. Där hon krigar rättsligt, för att göra ett bostadsköp från en dement åldring, till att bli ett giltigt köp av fast egendom då hon saknar den rättshandling som krävs juridiskt, för att få lagfart.

Ebba Busch väljer krig på alla fronter, och konfrontationer där Sveriges lagar sätts på undantag. Jag blir orolig när en kristen och borgerlig politiker vill införa olagliga och fascistiska metoder mot människor som behövde skingras när de visade sitt missnöje likt de gör i sina hemländer, i stället för att med hårdhandskar tillämpa Sveriges lag.

Ebba Busch har ingen omtanke om den vanlige polismannen, som står inför en folkmassa som också består av kvinnor och barn. Kanske är det journalister på platsen eller folk som ska rädda sin bil? Att beordra en normal svensk polis att skjuta skarpt på en rörlig folkmassa kan bara inte ske i ett demokratiskt land.

Polisen har sin utbildning och instruktioners som går ut på att minska konfrontationer, och återställa lugnet. Vi såg en motdemonstration från polisen om hur vi ser på kravaller, genom att visa att man bara tar till våld i nödsituationer. De var sansade, trots att de var i underläge. Jag tror det var mer effektivt än att skjuta urskiljningslöst.

Toleransen av allt vad Ebba Busch är kapabel till eskalerar, där grovt förtal var bara förnamnet på vad hon är gör i sin vandring mot makt. Det jag ser är ett laglöst sinne, och en påverkanskampanj från henne som förgiftar Sverige, till ett land jag överväger att flytta ifrån.

Varför skulle en vit människa sätta sin fot på dessa områden? I vilket ärende?
Det skulle byggas nya bostäder till ett av dessa utanförskapsområden i Stockholm. Byggföretaget var redo att ta på sig ansvaret. Men det var omöjligt att anställa folk till att göra jobbet. Byggarbetarna blev attackerade, trakasserade och fick stenar kastade på sig när de skulle på sin arbetsplats.
Så det blev inget av det projektet. Klanhuvuden hade väl inte fått sina mutor eller ville själva leda projektet..

Vad ska en vanlig vit människa på dessa områden? INGEN bosätter sig frivilligt där. Så jag har svårt att förstå ditt iver att besöka dem - frivilligt..
Citera
2022-04-24, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Herregud vilken attityd du har gentemot ordningsmakten..

Det har du helt rätt i!

Och så kommer jag ha tills snuthororna börjar göra sitt jobb då jag är av åsikten att polis är ett epitet som förtjänas, vilket den svenska snuthoramyndigheten har en lång, lång väg att vandra för att uppnå!
Citera
2022-04-24, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ledsen att behöva säga det, men det är du som är en komplett idiot. Du är korkad och känslostyrd, babblar goja, gaslightar, målar upp en falsk verklighet och tillskriver folk åsikter de inte har, ibland t o m baserat på helt påhittade scenarier. Och när du får lite av din egen medicin slår du bakut som en smädad tonåring på fyllan. Det är människor som du som är det verkliga hotet mot ett fritt och öppet samhälle om ni får som ni vill. Större än stenkastarna t o m. Men det kommer du aldrig förstå eftersom du, din bristfälliga intelligens och utbildning till trots, tror dig se och förstå saker bättre än andra. Skulle inte förvåna mig om du finns med på antivaccintåget också, går ofta hand i hand.
Och att ens påstå att ”vänstern” är skyldiga till ditt påhittade samhällsförfall är enbart upprepning av extremhögerns propaganda som låtit så sen mussolinis dagar. Men det kommer du heller aldrigförstå då du duperats av deras påhittade budskap och själv precis propagerade förmer sånt, i sann fascistisk anda. Svart och vitt ska det vara! Enkla svar! Och så anklagar du mig, som du inte vet ett dugg vart jag står, för att vara enögd. Sällsynt korkat t o m härmåste jag säga.

Det är klart och tydligt vart du står. Det är bara en tomte från vänstern som skulle kalla någon helt random för Orbanrunkare. Bara i det här inlägget så gör du en chansning och målar epitetet antivaxxer på mig. (Som om att jag inte skulle få bestämma över min egen kropp och gör jag det ändå så blir du jättearg och kallar mig antivaxxer.) Snacka om att vara fascist.

I övrigt så osar ditt inlägg av aggressivitet. Lite lustigt med tanke på att du inlägget innan anklagade mig för att vara aggressiv.

Torka fradgan runt munnen och skärp till dig istället.
Du är en förlorare oavsett utgång av detta. Vinner din sida så förlorar vi landet. Vinner min sida så har du förlorat ideologiskt. Hur känns det att oavsett vad du gör så är du en förlorare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in