2022-04-24, 11:57
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja vad säger vi? Ebba Busch har en dröm om en militärdiktatur.

Nej, det har hon inte. Precis tvärtom, faktiskt. Hennes vettlöst misstolkade uttalande gör det uppenbart - för alla tänkande människor - att hon vill förhindra uppkomsten av just en militärdiktatur. Genom att, till varje pris, upprätthålla och säkerställa polismaktens våldsmonopol.

Genom att studera historien (alltså ämnet Historia) vet hon att startskottet för varje totalitärt samhälle är förfallet av polisens våldsmonopol. Vilket alltid har lett till kaos och anarki. Så att staten tvingas införa totalitära lagar och militaristisk kontroll och övervakning.

Alla som känner till sin historia vet detta, precis som Ebba. Läs historiska böcker och titta på historiska dokumentärer, du också. Det är mitt bästa tips.
Citera
2022-04-24, 12:00
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jag gav bara svar på tal din enögda idiot.

Lika svårt att tygla aggresiviteten som stenkastarna också såklart. Skräll igen…
Citera
2022-04-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Varför skickar vi inte ut dansken som bränner koraner? Kan han väl göra i Danmark? Varför ska vi skjuta mot folk? Finns något som kallas för förebyggande åtgärder innan vi skjuter skarpt. Polisen har skjutit skarpt så det räcker. Kostade bland annat en funktionshindrad kille livet som höll i ett leksaksvapen. Poliserna har vare sig kompetens eller nerver för att ha vapen.

Vänta bara tills ni får polisen emot er, som skjuter först och frågar sen. Däremot vattenkanoner och andra medel hade dock fungerat, efter vi skickat ut dansken. Då hade inte vi ens behövt kanonen.

Snart dags att fly detta land, som svensk

Jag känner samma sak. Det som kallas för utomförskapsområden är platser jag besöker. Om Ebba Busch och hennes gelikar börjar skjuta skarpt kan jag inte röra mig fritt i hela Sverige. Eftersom jag kan hamna där polisen skjuter människor urskiljningslöst.

Ebba Busch har som politiker redan säkrat sig själv inför stök, med skydd av SÄPO. Hon krigar om en bostad i det fredliga Marielund, långt bort från pöbeln där det ska skjutas skarpt på människor. Där hon krigar rättsligt, för att göra ett bostadsköp från en dement åldring, till att bli ett giltigt köp av fast egendom då hon saknar den rättshandling som krävs juridiskt, för att få lagfart.

Ebba Busch väljer krig på alla fronter, och konfrontationer där Sveriges lagar sätts på undantag. Jag blir orolig när en kristen och borgerlig politiker vill införa olagliga och fascistiska metoder mot människor som behövde skingras när de visade sitt missnöje likt de gör i sina hemländer, i stället för att med hårdhandskar tillämpa Sveriges lag.

Ebba Busch har ingen omtanke om den vanlige polismannen, som står inför en folkmassa som också består av kvinnor och barn. Kanske är det journalister på platsen eller folk som ska rädda sin bil? Att beordra en normal svensk polis att skjuta skarpt på en rörlig folkmassa kan bara inte ske i ett demokratiskt land.

Polisen har sin utbildning och instruktioners som går ut på att minska konfrontationer, och återställa lugnet. Vi såg en motdemonstration från polisen om hur vi ser på kravaller, genom att visa att man bara tar till våld i nödsituationer. De var sansade, trots att de var i underläge. Jag tror det var mer effektivt än att skjuta urskiljningslöst.

Toleransen av allt vad Ebba Busch är kapabel till eskalerar, där grovt förtal var bara förnamnet på vad hon är gör i sin vandring mot makt. Det jag ser är ett laglöst sinne, och en påverkanskampanj från henne som förgiftar Sverige, till ett land jag överväger att flytta ifrån.
Citera
2022-04-24, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det är ändå rätt kul hur du missuppfattat allting. Det är populism att lägga ner kärnkraft och införa plastpåseskatt och höja pensioner. MP är Sveriges överlägset med populistiska parti följt av V och S.

SD är rimligen Sveriges minst populistiska parti, populism betyder att göra som folk vill och SD är det pati med förslag som mest skär sig med (vänster)folkviljan. Möjligen har MP rättmätigt passerat SD nu.

Din definition av populism delas av högerextrema personer, dvs. en liten minoritet av Sveriges befolkning. Miljöpartiet grundades i princip på grund av kärnkraftsdebatten. De har haft samma åsikt i 40 år. Att du kallar de populism, speciellt när majoriteten svenska folket vill se kärnkraft, säger lite om ditt kunskapsläge. Miljöpartiet har ryggrad och principer till skillnad från Jimmie.

Att ändra sig direkt i NATO-frågan när en opinionsundersökning visar att svenskar vill se medlemskap, precis som Sverigedemokraterna gjorde, är populism. Det är uppenbart för alla med en tänkande hjärna att Sverigedemokraterna är det mest populistiska partiet i riksdagen. Du är förblindad av din kärlek för partiet och Jimmie.
Citera
2022-04-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Ja, och man kunde bli besviken på vissa politiker..som hon (Snecker) som i första hand blev upprörd för att en viss religion blev kritiserad, inte att motståndarna till detta (islamisterna) försökte mörda svensk blåljuspersonal för en jävla bagatell egentligen, och inte nog med det, förstörde för mångmiljonbelopp! Det var inte ens sista exemplaret av den luntan! Vaddå alltså, här i Sverige har man lagt blasfemi på hyllan!

https://detgodasamhallet.com/2021/10/11/jan-olof-sandgren-lite-om-blasfemilagar/

En FB-vän förklarade fenomenet med att i hans hemland hjärntvättas barn från tidig ålder – så när de senare i livet stöter på kritik av Profeten, sker adrenalinpåslaget direkt från ryggmärgen. Snälla och välanpassade personer kan plötsligt bli ursinniga, som om själva orden besitter en ond makt.

Kanske vore det dags att Sverige tog tag i hjärntvätten utav barn och likt lagar om sex och alkohol så får du inte tillgång till religion förrän du är 15-20 år gammal. Innan det så ska det vara straffbart.
Citera
2022-04-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Lika svårt att tygla aggresiviteten som stenkastarna också såklart. Skräll igen…

Hur kommer det sig att du kan kalla folk för Orbanrunkare och sedan anse att det är legitimt att göra så? Du kan inte förvänta dig en annan respons än en likvärdig tillbaka. Som man ropar i skogen får man svar.

Du beskyller högern för samhällsförfall men i själva verket så är det "vänstern" som står för det samhällsförfall vi redan har. Och värre kommer det att bli med dessa vid rodret.

Som sagt, du är en enögd idiot.
Citera
2022-04-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag känner samma sak. Det som kallas för utomförskapsområden är platser jag besöker. Om Ebba Busch och hennes gelikar börjar skjuta skarpt kan jag inte röra mig fritt i hela Sverige. Eftersom jag kan hamna där polisen skjuter människor urskiljningslöst.

Ebba Busch har som politiker redan säkrat sig själv inför stök, med skydd av SÄPO. Hon krigar om en bostad i det fredliga Marielund, långt bort från pöbeln där det ska skjutas skarpt på människor. Där hon krigar rättsligt, för att göra ett bostadsköp från en dement åldring, till att bli ett giltigt köp av fast egendom då hon saknar den rättshandling som krävs juridiskt, för att få lagfart.

Ebba Busch väljer krig på alla fronter, och konfrontationer där Sveriges lagar sätts på undantag. Jag blir orolig när en kristen och borgerlig politiker vill införa olagliga och fascistiska metoder mot människor som behövde skingras när de visade sitt missnöje likt de gör i sina hemländer, i stället för att med hårdhandskar tillämpa Sveriges lag.

Ebba Busch har ingen omtanke om den vanlige polismannen, som står inför en folkmassa som också består av kvinnor och barn. Kanske är det journalister på platsen eller folk som ska rädda sin bil? Att beordra en normal svensk polis att skjuta skarpt på en rörlig folkmassa kan bara inte ske i ett demokratiskt land.

Polisen har sin utbildning och instruktioners som går ut på att minska konfrontationer, och återställa lugnet. Vi såg en motdemonstration från polisen om hur vi ser på kravaller, genom att visa att man bara tar till våld i nödsituationer. De var sansade, trots att de var i underläge. Jag tror det var mer effektivt än att skjuta urskiljningslöst.

Toleransen av allt vad Ebba Busch är kapabel till eskalerar, där grovt förtal var bara förnamnet på vad hon är gör i sin vandring mot makt. Det jag ser är ett laglöst sinne, och en påverkanskampanj från henne som förgiftar Sverige, till ett land jag överväger att flytta ifrån.

Om det e som du säger att ”polisen skall återskapa lugnet” hur tänker du då när det vid fotbollsderbyn går alldeles utmärkt att ha kravall mundering o springa o slå med batonger o spruta mängder med peppar spray, o där flyger det inte gatstenar som när musslorna är igång ..
Citera
2022-04-24, 12:07
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Din definition av populism delas av högerextrema personer, dvs. en liten minoritet av Sveriges befolkning. Miljöpartiet grundades i princip på grund av kärnkraftsdebatten. De har haft samma åsikt i 40 år. Att du kallar de populism, speciellt när majoriteten svenska folket vill se kärnkraft, säger lite om ditt kunskapsläge. Miljöpartiet har ryggrad och principer till skillnad från Jimmie.

Att ändra sig direkt i NATO-frågan när en opinionsundersökning visar att svenskar vill se medlemskap, precis som Sverigedemokraterna gjorde, är populism. Det är uppenbart för alla med en tänkande hjärna att Sverigedemokraterna är det mest populistiska partiet i riksdagen. Du är förblindad av din kärlek för partiet och Jimmie.
Berätta hur din fint uppmålade bild av
"MP grundades i princip på grund av kärnkraftsdebatten. De har haft samma åsikt i 40 år"
skiljer sig från
"SD grundades i princip på grund av invandrardebatten. De har haft samma åsikt i 40 år"?

"Att ändra sig direkt i NATO-frågan när en opinionsundersökning...". Du verkar ha missat att Ryssland invaderat Ukraina och att Finland överväger att gå med i NATO? Och att S gjort samma omsvängning? Är det din åsikt att ett parti aldrig ska lära av verkligheten och ändra en åsikt? SD får t.ex inte börja tycka om invandrare?

Lågt intellekt i ditt inlägg. Röstar MP?
Citera
2022-04-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Precis på samma sätt som man ska utvisa hela familjen om barnen beter sig som blattar så ska man självklart skjuta äve de som inte aktivt kastar.

Om det blir ett upplopp spelar det ingen roll om du kastar stenar eller inte när du är i upploppet. Din närvaro gör upploppet större och starkare. Genom att stanna kvar väljer du sida. Du måste aktivt bege dig därifrån och ta avstånd annars är du del av problemet och skaa beskjutas precis som aktiva stenkastare.

Precis! En normalmänniska skulle springa benen av sig om "demonstranterna" började bränna bilar och kasta stenar på polisen. Men dessa "småbarnsföräldrar" uppmanar sina BARN att delta i stenkastandet!

Väldigt tröttsamt med knäböjarpoliser (borde få sparken), men ännu mer frustrerande att polisen som VILL sätta stopp på detta får inte det för sina chefer.

Det är ledningen det är fel på.
Citera
2022-04-24, 12:10
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Väldigt tröttsamt med knäböjarpoliser (borde få sparken), men ännu mer frustrerande att polisen som VILL sätta stopp på detta får inte det för sina chefer.
Du har helt rätt. Det finns 100% koppling mellan en polis som knäböjer, en polis som flyr för stenar, en polis som gråter ut i Expressen att han inte vill vara polis längre för buset är så elakt.

Det är faktiskt där felet är. Exakt där. Det finns för många poliser som inte har en lämplig personlighet.
Citera
2022-04-24, 12:12
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Tycker du att anständighet är att rösta på stenkastarnas skyddslingar? Tycker du att anständighet är att 100 poliser är skadade pga element som ej kan respektera vår grundlagsstadgade yttrande- och åsiktsfrihet?

Jag hoppas att svenskarna är anständigare än så.
Jag kommer ihåg att några personer i Ryssland var dömda till fängelse efter att de kastade plastflaska och plastglas mot polisen under anti-putin meeting. Cool va? Gissa att de inte var muslimer.

Anständighet här skulle betyda att hitta alla busiga element som skadade poliser och sätta dem dit för 25 år. Men vi vet att det kommer aldrig att ske. Polisen är modig enbart mot civiliserade folk. Muslimerna är de rädd för både i Ryssland och Sverige.
Citera
2022-04-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
https://detgodasamhallet.com/2021/10/11/jan-olof-sandgren-lite-om-blasfemilagar/

En FB-vän förklarade fenomenet med att i hans hemland hjärntvättas barn från tidig ålder – så när de senare i livet stöter på kritik av Profeten, sker adrenalinpåslaget direkt från ryggmärgen. Snälla och välanpassade personer kan plötsligt bli ursinniga, som om själva orden besitter en ond makt.

Kanske vore det dags att Sverige tog tag i hjärntvätten utav barn och likt lagar om sex och alkohol så får du inte tillgång till religion förrän du är 15-20 år gammal. Innan det så ska det vara straffbart.

Kyrkans barnkörer och söndagsskolor kan nog få problem med det förstås...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in