Citat:
Ursprungligen postat av
Kalasboll
Varför skickar vi inte ut dansken som bränner koraner? Kan han väl göra i Danmark? Varför ska vi skjuta mot folk? Finns något som kallas för förebyggande åtgärder innan vi skjuter skarpt. Polisen har skjutit skarpt så det räcker. Kostade bland annat en funktionshindrad kille livet som höll i ett leksaksvapen. Poliserna har vare sig kompetens eller nerver för att ha vapen.
Vänta bara tills ni får polisen emot er, som skjuter först och frågar sen. Däremot vattenkanoner och andra medel hade dock fungerat, efter vi skickat ut dansken. Då hade inte vi ens behövt kanonen.
Snart dags att fly detta land, som svensk
Jag känner samma sak. Det som kallas för utomförskapsområden är platser jag besöker. Om Ebba Busch och hennes gelikar börjar skjuta skarpt kan jag inte röra mig fritt i hela Sverige. Eftersom jag kan hamna där polisen skjuter människor urskiljningslöst.
Ebba Busch har som politiker redan säkrat sig själv inför stök, med skydd av SÄPO. Hon krigar om en bostad i det fredliga Marielund, långt bort från pöbeln där det ska skjutas skarpt på människor. Där hon krigar rättsligt, för att göra ett bostadsköp från en dement åldring, till att bli ett giltigt köp av fast egendom då hon saknar den rättshandling som krävs juridiskt, för att få lagfart.
Ebba Busch väljer krig på alla fronter, och konfrontationer där Sveriges lagar sätts på undantag. Jag blir orolig när en kristen och borgerlig politiker vill införa olagliga och fascistiska metoder mot människor som behövde skingras när de visade sitt missnöje likt de gör i sina hemländer, i stället för att med hårdhandskar tillämpa Sveriges lag.
Ebba Busch har ingen omtanke om den vanlige polismannen, som står inför en folkmassa som också består av kvinnor och barn. Kanske är det journalister på platsen eller folk som ska rädda sin bil? Att beordra en normal svensk polis att skjuta skarpt på en rörlig folkmassa kan bara inte ske i ett demokratiskt land.
Polisen har sin utbildning och instruktioners som går ut på att minska konfrontationer, och återställa lugnet. Vi såg en motdemonstration från polisen om hur vi ser på kravaller, genom att visa att man bara tar till våld i nödsituationer. De var sansade, trots att de var i underläge. Jag tror det var mer effektivt än att skjuta urskiljningslöst.
Toleransen av allt vad Ebba Busch är kapabel till eskalerar, där grovt förtal var bara förnamnet på vad hon är gör i sin vandring mot makt. Det jag ser är ett laglöst sinne, och en påverkanskampanj från henne som förgiftar Sverige, till ett land jag överväger att flytta ifrån.