2022-04-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richter1
Du menar att folk inte får vara kritiska till sidan överhuvudtaget? Ska folk inte kritisera Patrik Sjöberg för det han håller på med? Är hans beteende sunt tycker du? Vad har han överhuvudtaget för befogenheter för att ta lagen i egna händer menar du?

Det är bra att man är kritiska. Men om man baserar sin kritik på okunskap blir det ju tokigt. Tex så verkar du tro att Dumpen "ta lagen i egna händer" vilket inte stämmer.
Citera
2022-04-24, 11:11
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ringverkningarna blir omfattande ja... Tänker på er.
Jo så är det ju. Tack
Citera
2022-04-24, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det är bra att man är kritiska. Men om man baserar sin kritik på okunskap blir det ju tokigt. Tex så verkar du tro att Dumpen "ta lagen i egna händer" vilket inte stämmer.

Så vad tycker du om att det Dumpen håller på med gör att dom uthängda, enligt forskning, blir mera benägna att begå sexövergrepp mot barn? Är detta något som man bör ta hänsyn till tycker du? Hur troligt är det att en 13-årig tjej letar äldre gubbar på nätet (och leder in samtalen på sex) för att förlora oskulden (många av fiskarna låtsas vara fjortisar som bara skriker efter äldre gubbar)?
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-24 kl. 11:17.
Citera
2022-04-24, 11:12
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soonImhappydead
Det är bara att åka dit och söka jobb. Visum får han ett år i stöten. Skolorna har egna män (khmerer) som rör runt på moped och raggar lärare att anställa. Han får det. Ofta är det de lite större internationella skolorna inne i Phnom Penh som är intresserade och de betalar bra. Uppståndelsen över Dumpen är en ickefråga där. Sjöberg skulle tom kunna kontakta skolorna. Det bryr inte dom sig om. Huvudsaken är att han kan engelska och följer lagen.
Ja det är ju sant
Citera
2022-04-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Han har erkänt vad han skrivit, men Just nu finns det inga bevis för att han faktiskt gjort något, men helt sjukt skrivet och långt ifrån ok, tänker inte försvara det.
Det va en ENORM chock, och hela mitt och barnens liv förändrades rätt drastiskt.
Det som blir extra jobbigt är att barnens kompisar sett detta på sociala medier och det underlättar ju varken för dom eller mig i detta. Alla är bara ute efter att kasta skit på honom och det köper jag men ingen tänker på hur allt påverkar oss anhöriga, det va en på Youtube som mordhotade honom och inte så kul när barnens kompisar läser sånt och berättar det. Men vet också att vissa människor är idioter.

Måste vara en fruktansvärd situation du och barnen hamnat i. Hoppas verkligen att det lägger sig med tiden. Starkt av dig att gå ut här och dela din upplevelse.

Det finns alltid så många perspektiv. Så många som berörs på olika sätt.
Citera
2022-04-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Så vad tycker du om att det Dumpen håller på med gör att dom uthängda, enligt forskning, blir mera benägna att begå sexövergrepp mot barn? Är detta något som man bör ta hänsyn till tycker du? Hur troligt är det att en 13-årig tjej letar äldre gubbar på nätet (och leder in samtalen på sex) för att förlora oskulden?

Det där är bara trams som pedofiler hittar på för att kunna fortsätta ragga på barn på nätet. Eller har du missat att dessa personer faktiskt dyker upp fysiskt på plats för att ha sex med ett barn?
Citera
2022-04-24, 11:17
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Okej, nu kanske det blir känsligt, men ert sexliv genom åren: upplevde du att han använde sex för att kontrollera, typ vägra dig eller svälta dig på sex när du ville eller omvänt ofta vilja ha sex när du inte ville?
Nä vi hade ett normalt sexliv skulle jag säga.
Citera
2022-04-24, 11:18
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Vänta ett tag, är din fd sambo Erik? Han som kom tillbaka?
Nej
Citera
2022-04-24, 11:18
Avslutad
Citat:
Det där är bara trams som pedofiler hittar på för att kunna fortsätta ragga på barn på nätet. Eller har du missat att dessa personer faktiskt dyker upp fysiskt på plats för att ha sex med ett barn?

"Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp. Det gör också att de i högre grad söker sig till grupper med likasinnade där övergrepp mot barn blir normaliserat och accepterat." https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/

Vad som känns rätt, och vad statistiken och forskningen säger är två skilda saker.

Så ja, Dumpens nettoeffekt är med största sannolikhet att fler barn blir utsatta för sexuella övergrepp/våldtäkt.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-24 kl. 11:23.
Citera
2022-04-24, 11:23
Medlem
Citat:
"Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp. Det gör också att de i högre grad söker sig till grupper med likasinnade där övergrepp mot barn blir normaliserat och accepterat." https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/

Vad som känns rätt, och vad statistiken och forskningen säger är två skilda saker.

Det är inte alls vad den forskningen visar. Du väljer att tolka den informationen baserat på ditt eget intresse för barn.
Citera
2022-04-24, 11:25
Avslutad
Citat:
Det är inte alls vad den forskningen visar. Du väljer att tolka den informationen baserat på ditt eget intresse för barn.

Berätta då vad forskningen säger. Det var liksom vad Childhood svarade Patrik Sjöberg med när dom nekade hans donation. Alltså anser dom att det är fel väg att gå, och Childhood har experter på detta område och har arbetat med detta länge.

Sunda förnuftet säger också att det är på detta sättet. Tror du att potentiella skolskjutares risk för att begå en massaker ökar eller minskar om dom blir utfrysta och stigmatiserade i samhället?
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-24 kl. 11:38.
Citera
2022-04-24, 11:25
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Väldigt konstig fråga, men jag tycker din mans uthängning är den som skiljer sig allra mest från de övriga.

Han verkar resignerad snarare än förvånad, nästan som om det som händer är exakt det han förväntade sig. Han står kvar och pratar relativt lugnt och vältaligt i nio minuter snarare än får panik springer eller bara börjar svamla.

Om jag inte visste bättre skulle jag nästan tro att det var en fejkkonfrontation med en inhyrd skådespelare. Reagerar du på samma sätt eller är det nåt som får en helt naturlig förklaring om man känner honom och hans bakgrund bättre?

Tack
Hmm bra fråga ändå. Jag har inte kollat på så många andra uthängningar, borde kanske göra det.
Jag undrade varför han står kvar så jäkla länge och ska försöka förklara. Han är väldigt lugn av sig. (Min raka motsats) så på ett sätt är jag inte förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in