2022-04-24, 10:49
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du hävdar det ja. Inga bevis dock.
Vet inte riktigt hur jag ens skulle kunna bevisa det. Men har iaf ingen anledning att ljuga och ville ge min synvinkel som anhörig
Citera
2022-04-24, 10:50
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Nä vet ingen som skulle beskriva honom som varken självupptagen eller några narcissistiska inslag.
Nä den tanken har faktiskt inte slagit mig. Han va typ alltid hemma så tanken har aldrig slagit mig.

När ni bråkade, skulle du säga att han var utåtagerande eller mera passivt aggressiv eller både och?
Citera
2022-04-24, 10:51
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soonImhappydead
Givet att läraren kan engelska så tjänar denne man nästan mer som lärare i Cambodja. 1800 till 2200 $ per månad efter skatt. Omkostnaderna är små. Inte sällan bor man på skolan eller i närheten. Trevligt och pittoreskt. Lätt att få jobb. Arbetsdag måndag till lördag. Lördag innebär träning med barnen. Det kan vara frisbee, fotboll, basket mm.
Språk är huvudämnet.
Kina, Singapore, Hong Kong är andra destinationer men lönerna är inte högre. Västerländska lärare är hett eftertraktade. Detta vore något för honom. Många likasinnade.
Nu hängde jag inte alls med.
Citera
2022-04-24, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja, jag har under några långa nattpass bakom ratten lyssnat på en del poddradio i ämnet och förövarna är mycket föreslagna och tålmodiga.

Mycket farliga män som skiter I om barnet far illa, lider eller tom vill begå självmord.

En helt annan kategori av förövare, rena monster som jag hellst hade sett inlåsta på livstid.

De här som dumpen fångat är ju snudd på groomade av fiskaren, jag försvarar dem inte de har betätt sig mycket klandervärtoch bör få en djävla käftsmäll. Men sättet som fiskarna jobbar är ju att själva snacka in gäddorna i samtal om sex.

Backa och låt gäddorna själva snacka in sig på sex.

Naturligtvis är det så. Scenariot är ju så osannolikt att det får betraktas som en enhörning. En 13-årig tjej som bara drömmer om att få förlora oskulden till någon trasgubbe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
När man är pedofil så gör de uppenbarligen allt för att försvara sin perversa läggning. När man läser tråden frapperas man av den mentala ju-jutsun de använder sig av för att rättfärdiga sitt beteende.

Smutskastningen av Dumpen är ett klart tecken på att man är pedofil.

Du menar att folk inte får vara kritiska till sidan överhuvudtaget? Ska folk inte kritisera Patrik Sjöberg för det han håller på med? Är hans beteende sunt tycker du? Vad har han överhuvudtaget för befogenheter för att ta lagen i egna händer menar du?
Citera
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
När ni bråkade, skulle du säga att han var utåtagerande eller mera passivt aggressiv eller både och?
Vi bråka sällan men absolut inte utåtagerande. Fast vete fasen om han klassar in på passivt aggressiv.
Citera
2022-04-24, 10:59
Medlem
Citat:
Det är lugnt, det är bara fråga. Jag säger ifrån om det är nåt jag inte vill besvara.

Jodå barnen får ett bra stöd hos mottagning och i skolan. Jag har stöd bland vänner. Rätt svårt att ta ledigt osv när man är ensam om att dra in pengar och sen har jag prioriterat barnens mående.
Ringverkningarna blir omfattande ja... Tänker på er.
Citera
2022-04-24, 10:59
Avslutad
Citat:
Nu hängde jag inte alls med.
Det är bara att åka dit och söka jobb. Visum får han ett år i stöten. Skolorna har egna män (khmerer) som rör runt på moped och raggar lärare att anställa. Han får det. Ofta är det de lite större internationella skolorna inne i Phnom Penh som är intresserade och de betalar bra. Uppståndelsen över Dumpen är en ickefråga där. Sjöberg skulle tom kunna kontakta skolorna. Det bryr inte dom sig om. Huvudsaken är att han kan engelska och följer lagen.
Citera
2022-04-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen

Handlar den här tråden plötsligt om att intervjua uthängda och anhöriga?

Är det inte dags att börja rikta kritik mot sidans ägare istället? Ta reda på den dolda agendan bakom och vad de egentligen vill ha ut av det de håller på med? De verkar ju trigga varandra något vansinnigt och särskilda begränsningar verkar de absolut inte ha. Som att sätta två bipolära människor vid tågspakar och inte bry sig om vad som kommer hända härnäst även om tåget är fullt av passagerare. Jag tror både jag och du kan fastslå att i ett rättsystem är det de som har mandat och bura in förövare som gör det mest. Inte två känslostyrda individer helt utan större koll på läget.
Citera
2022-04-24, 11:02
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Vi bråka sällan men absolut inte utåtagerande. Fast vete fasen om han klassar in på passivt aggressiv.

Okej, nu kanske det blir känsligt, men ert sexliv genom åren: upplevde du att han använde sex för att kontrollera, typ vägra dig eller svälta dig på sex när du ville eller omvänt ofta vilja ha sex när du inte ville?
Citera
2022-04-24, 11:05
Avslutad
Citat:

Vänta ett tag, är din fd sambo Erik? Han som kom tillbaka?
Citera
2022-04-24, 11:06
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Väldigt konstig fråga, men jag tycker din mans uthängning är den som skiljer sig allra mest från de övriga.

Han verkar resignerad snarare än förvånad, nästan som om det som händer är exakt det han förväntade sig. Han står kvar och pratar relativt lugnt och vältaligt i nio minuter snarare än får panik springer eller bara börjar svamla.

Om jag inte visste bättre skulle jag nästan tro att det var en fejkkonfrontation med en inhyrd skådespelare. Reagerar du på samma sätt eller är det nåt som får en helt naturlig förklaring om man känner honom och hans bakgrund bättre?

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in