Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Ukraina har ansvar för att sköta landet. Om de inte klarar av att garantera säkerheten i Donbas måste de begära internationell hjälp, i första hand via FN.
Kunde inte annat än tänka på dina inlägg om folkomröstning när jag läste om det här nyss:
Citat:
Kherson under control:
Russian troops took control of the Kherson City Council on Monday, weeks after first occupying the Ukrainian city. The mayor posted on Facebook that armed men entered the building, "took the keys and replaced our guards with their own."
"Sham referendum": Russia announced it will stage a referendum in the broader occupied Kherson region on Wednesday, asking people to approve the "independence" of a new entity called “the Kherson People’s Republic.” Ukrainian President Volodymyr Zelensky has called it a "sham referendum," saying civilians have already shown "their attitude toward the occupiers" by protesting in occupied towns.
Det trodde jag aldrig det skulle gå att göra sånt mitt i pågående krig. Jag hade tydligen fel

, världen är upp och nervänt och Russia kommer säkert att göra det i de delar av landet de erövrar. Fast det blir så klart på deras vis.