2022-04-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Civilrättsligt? Det måste jag googla. 🙈
Att du eller han själva, med hjälpav en advokat, lämnar in en stämnigsansökan. Väldigt ofta sker det med ett skadestånd eller ersättning för förlorad inkomst i åtanke.
Vårt system har två huvudsakliga former av straff - frihetsberövande och ekonomiska.
Den breda massan står sedan för de sociala konsekvenserna. För att de ska träda in krävs ingen dom, bara ett rykte. Det är fallet med er, likväl som min bekant. Tyvärr drabbar det på ett brett, brutalt och oförutsägbart sätt.
"Okunskap är hatets och fördomars moder"...
Citera
2022-04-24, 08:21
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Att du eller han själva, med hjälpav en advokat, lämnar in en stämnigsansökan. Väldigt ofta sker det med ett skadestånd eller ersättning för förlorad inkomst i åtanke.
Vårt system har två huvudsakliga former av straff - frihetsberövande och ekonomiska.
Den breda massan står sedan för de sociala konsekvenserna. För att de ska träda in krävs ingen dom, bara ett rykte. Det är fallet med er, likväl som min bekant. Tyvärr drabbar det på ett brett, brutalt och oförutsägbart sätt.
"Okunskap är hatets och fördomars moder"...
Aha ok. Tack. Det där borde man nog läsa in sig på mer, inte för att jag idag har nån plan på gå vidare men kunskap skadar inte.
Citera
2022-04-24, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Får en känsla av att du är ganska så naiv. Han har precis avtjänat ett fyraårigt straff på Hall för grovt vapenbrott. Han har kopplingar till den vänsterextrema miljön. Nu visar det sig också att han har sexuellt intresse av småbarn och då helst incest. Har du läst flödesscheman han gjorde där han offrade sina föräldrar och dig. Har tanken någon gång slagit dig att denna mannen är fullständigt galen och som du bör hålla dig långt ifrån.
Säker på att du snackar om rätt "gädda"?
Citera
2022-04-24, 08:32
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ja risken finns väl att det är så. Hmm ok. Ja han har varit en fantastisk pappa och make, aldrig skadat någon. Det är så ofattbart allt detta.

Tja... Vet inte åldern på barnet din make sökte. Men att man är pedofil är inte direkt något du luftar runt köksbordet hemma eller vid fikabordet.

Det är lite speciellt att veta att man är så genuint hatad. Ofrånomligen påverkar det dig. Du lär dig att bevara hemligheter ganska så bra.

Men läggningen är bara en sida, finns inget som hindrar en person från att vara en bra och hygglig människa på alla andra sätt.

Att pedofiler är generellt farliga för barn är fel. Väldigt få av de Dumpen klämt åt verkar vara farliga egentligen. Någon hade ju jobbat med småtjejer i precis rätt ålder under merparten av livet och ändå inte rört dem. Men fantiserat.

Kan vara så enkelt att huvudsäkringen hos din make gick när han fick ett ovanligt erbjudande.
Citera
2022-04-24, 08:32
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Får en känsla av att du är ganska så naiv. Han har precis avtjänat ett fyraårigt straff på Hall för grovt vapenbrott. Han har kopplingar till den vänsterextrema miljön. Nu visar det sig också att han har sexuellt intresse av småbarn och då helst incest. Har du läst flödesscheman han gjorde där han offrade sina föräldrar och dig. Har tanken någon gång slagit dig att denna mannen är fullständigt galen och som du bör hålla dig långt ifrån.
Va? Min make som blev uthängd har inga tidigare domar...och har inga sådana kopplingar. Han har aldrig suttit inne.
Citera
2022-04-24, 08:34
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Va? Min make som blev uthängd har inga tidigare domar...och har inga sådana kopplingar. Han har aldrig suttit inne.
Förlåt skrev fel.
Citera
2022-04-24, 08:34
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Förlåt skrev fel.
Ok.
Citera
2022-04-24, 08:39
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Du har en annorlunda syn på det hela, men låt mig säga såhär:

Det är oerhört vanligt med barndomstrauma i utvecklingen av personlighetsstörningar men jag skulle inte säga tvärsäkert att pedofili skapar seriemördare.

Seriemördare är oftast kombination av dessa:
Barndomstrauma
Hjärnskada
Sexualsadism.

Barndomstraumat kan vara vad som helst.

På det temat kan jag säga att jag en gång läste om pedofili ur ett evolutionärt perspektiv:

Primater traumatiserade yngre Primater sexuellt för att göra de till fogligare slavar som äldre.

Självfallet leder inte övergrepp till att man senare i livet blir seriemördare, men många seriemördare, våldtäktsmän och faktiskt även homosexuella har det gemensamt att någon förgripit sig på dem när de var barn.
Citera
2022-04-24, 08:40
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Tja... Vet inte åldern på barnet din make sökte. Men att man är pedofil är inte direkt något du luftar runt köksbordet hemma eller vid fikabordet.

Det är lite speciellt att veta att man är så genuint hatad. Ofrånomligen påverkar det dig. Du lär dig att bevara hemligheter ganska så bra.

Men läggningen är bara en sida, finns inget som hindrar en person från att vara en bra och hygglig människa på alla andra sätt.

Att pedofiler är generellt farliga för barn är fel. Väldigt få av de Dumpen klämt åt verkar vara farliga egentligen. Någon hade ju jobbat med småtjejer i precis rätt ålder under merparten av livet och ändå inte rört dem. Men fantiserat.

Kan vara så enkelt att huvudsäkringen hos din make gick när han fick ett ovanligt erbjudande.

Nä det är klart att dom kan va bra människor utåt. Ja vi får väl se om man nånsin får svar. Han vill ju ha hjälp med att veta vad som hände i skallen.
Ja kanske men vem vet va som hände i huvudet på honom. Vi har känt varandra i 18 år.
Citera
2022-04-24, 08:41
Avslutad
Citat:
Aha ok. Tack. Det där borde man nog läsa in sig på mer, inte för att jag idag har nån plan på gå vidare men kunskap skadar inte.
Om inte JK vill ta upp Jönköpingsfallet så kanske tidning med nyhetsintresse kontaktar J*onas eller vise versa och tycker att det vore juridiskt intressant. Därefter får tidningen/aktören och J*onas komma överens om vilken advokat. Därefter sätts bollen i rullning och det lär väl dröja ett halvår till huvudförhandling. Man kan nog gissa på att en juridisk aktör inte är intresserad av förlikning utan verkligen vill ha det till domstol. Så då får Sara försvara sig och komma på utsatt konfrontation.
Citera
2022-04-24, 08:48
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richter1
Du går till personangrepp, önskar folk döden osv osv. Är du en självutnämnd profet med alla rätt eller har du inte alla hästar hemma bara? Ditt sätt (bara att skildra senare inlägg) visar att du är en person med en rad begränsningar. Alla som inte tycker som du, som kritiserar eller ser saker från andra vinklar är automatiska förövare och ja, ren pajkastning är igång. Vill du växa som människa? Låt andra komma till tals och se saker ur andra vinklar. Vad är annars poängen med debatt/diskussion eller letar du bara ömsint bekräftelse?

Ja, jag önskar livet av pedofiler. Är man +30, dvs man är en vuxen man med råge, så ska man inte skicka sin snorre till barn på internet, man ska inte sedan bestämma träff i hopp om att få knulla barn. Man får sedan ta konsekvenser av sitt agerande.

Att många av er tycker synd om pedofilerna och tycker att de har blivit groomade är ju bara skrattretande.

Till alla pedofiler i tråden som värnar om sin egen familj:
Chatta inte med barn. Skicka inte snoppbilder till barn. Träffa inte barn i hopp om att få knulla barn. Då slipper ni bli uthängda. Era barn slipper skämmas för sin pedofilfar, er sambo lämnar er inte.
Citera
2022-04-24, 08:53
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Skoputsarn, varför är du så arg över att folk vill avslöja pedofiler och förövrigt så är det ren lögn du skriver ovan, du vill helt enkelt försvara pedofili och smutskasta de som jobbar emot pedofili.

När man är pedofil så gör de uppenbarligen allt för att försvara sin perversa läggning. När man läser tråden frapperas man av den mentala ju-jutsun de använder sig av för att rättfärdiga sitt beteende.

Smutskastningen av Dumpen är ett klart tecken på att man är pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in