2022-04-24, 00:31
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Problemet är ju att du kommer inte med några konstruktiva lösningar eller åsikter om hur du tycker att problemen ska lösas. Du bara hela tiden återupprepar hur mycket du hatar pedofiler, som någon jävla idiot. Inte ens anhöriga som diskuterar här kan du visa ett uns respekt för.

Jag har varit superkonkret. Inget abstrakt flummande öht. Men jag tar det igen så att pedofilapologeter som dig ska förstå.

De kan ta livet av sig. För barnens skull. För sin egen familjs skull.
Citera
2022-04-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Han fick chans att berätta själv, vilket han även gjorde. Dock samma tag som Sara tog kontakt med mig via FB, några dagar efter konfrontationen. Men videon låg redan uppe men jag hade inte sett den eftersom Jag kände inte ens till dumpen innan detta skedde.

Usch, tillvägagångssättet känns väldigt grymt och orättvist mot er anhöriga. Hur ställer sig era närmaste till det som hänt? Jag tänker på far- och morföräldrar osv. Kan familjen återförenas och fortsätta som vanligt eller är din man utfryst för alltid. Han har ju faktiskt inte gjort något i verkligheten förutom att försöka vara otrogen. Jag antar att era barn fortfarande älskar sin pappa och vill träffa honom. Det blir ju väldigt många som traumatiseras av något som egentligen bara verkar ha varit ett skruvat rollspel på internet.

Jag känner mig kluven när jag läser det du skriver. Å ena sidan så gillar jag det dumpen gör. De har avslöjat många män som skulle kunna utgöra en fara för barn. Samtidigt så använder de sig av metoder som riskerar att trasa sönder familjer i onödan. Många människor ägnar sig åt bisarra rollspel och fantasier online utan att faktiskt ha någon vilja att genomföra dem irl. I ert fall så tror jag faktiskt att det är så. Din man blev väldigt hårt fiskad och manipulerad. Visst, man kan fråga sig varför han överhuvudtaget befann sig i en sådan chattgrupp till att börja med, men folk skriver bisarra saker online när de känner sig anonyma. Det man gör online när man känner sig anonym, behöver inte alltid reflektera vem man är irl.

Hur känner du själv? Kommer du lämna honom för alltid, eller finns det en väg tillbaka?
Citera
2022-04-24, 00:37
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Japp. Vi får hoppas det blir som i USA/Kanada där otaliga pedofiljägarorganisationer verkat i decennier och problemet med övergrepp på barn är (i princip) ett minne blott nuförtiden. Vad jag förstått.

Om jag förstod "logiken" i ditt förra inlägg rätt så innebär det även att det, som extra bonus, inte kommer att finnas några homosexuella män kvar alls i Nordamerika inom kort.

(Om vi nu, återigen, ska fortsätta älta om allt igen från trådens början.)

Du kan gå in och läsa som seriemördare i USA. Många av dem har varit utsatta antingen för sexuelltvåld eller psykisktortyr när de var barn och det borde ju säga en pedofilbeskyddare som dig något.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_serial_killers_in_the_United_States

Nu när hela västvärlden är ett liberalt globohomo med transvestiter, transsexuella, bögar, hebefiler, pedofiler och allt där emellan kommer vi nog inte få se en nedgång i övergreppen, men det är viktigt att göra rätt. En död, eller dömd, pedofil håller sig undan barn.

Båtmotorstölder är olagligt i Sverige men det hindrar ju inte folk från att stjäla dem. Ska vi då legalisera stölderna iom att stölder fortfarande förekommer?
Citera
2022-04-24, 00:44
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Pedofil-APOLOGET, oj har du lärt dig ett nytt ord idag? Jösses... 😲

Måste vara jobbigt att se alla dessa apologeter överallt, hos personer som inte hållet med dina idiotiska resonemang. Men tack du, jag föredrar hellre någon med åtminstone tresiffrig-iq i en diskussion.

Jag svarade på din fråga och det var ju tråkigt att du inte kunde komma med något konstruktivt (vilket du efterfrågade).

När man är pedofil förstår jag att man vill rationalisera sitt eget beteende. Man förstår att man avviker (heteronormen, right?) och man försöker då pussla ihop ett självförsvar "Jag skulle aldrig agera på mina lustar. Jag runkar bara och är en chill pedofil.", "Nåväl, man kanske är märklig men vi pedofiler har samma existensberättigande som alla andra", "Grekerna gjorde exakt samma sak. Vuxna män ska lära upp pojkar. Inget konstigt med det.", "Det Dumpen gör är olagligt, inhumant, de förstör för pedofilfamiljer. Vem tänker på pedofilens barn? Jag tänker på pedofilens barn. Jag har en väldigt avancerad moral."

Kan inte vara lätt att vara pedofil och det ska inte vara lätt att vara pedofil.
Citera
2022-04-24, 00:44
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Du kan gå in och läsa som seriemördare i USA. Många av dem har varit utsatta antingen för sexuelltvåld eller psykisktortyr när de var barn och det borde ju säga en pedofilbeskyddare som dig något.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_serial_killers_in_the_United_States

Nu när hela västvärlden är ett liberalt globohomo med transvestiter, transsexuella, bögar, hebefiler, pedofiler och allt där emellan kommer vi nog inte få se en nedgång i övergreppen, men det är viktigt att göra rätt. En död, eller dömd, pedofil håller sig undan barn.

Båtmotorstölder är olagligt i Sverige men det hindrar ju inte folk från att stjäla dem. Ska vi då legalisera stölderna iom att stölder fortfarande förekommer?
Hmm ... Tyckte du var "superkonktret" innan, men nu blev det helsnurrigt. Ska vi fortsätta imorgon när en av oss nyktrat till?

PS. Att "läsa som seriemördare" låter häftig. Ska prova det nån gång när jag är ensam hemma. Nu vågar jag inte. DS.
Citera
2022-04-24, 00:48
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Hmm ... Tyckte du var "superkonktret" innan, men nu blev det helsnurrigt. Ska vi fortsätta imorgon när en av oss nyktrat till?

PS. Att "läsa som seriemördare" låter häftig. Ska prova det nån gång när jag är ensam hemma. Nu vågar jag inte. DS.

Att en pedofilapologet låtsas vara för berusad för att inte förstår förvånar mig inte.

Jag tar det igen:
Läs om seriemördare. Läs vad de var med om i sin barndom. Du kommer troligen upptäcka att de har mycket gemensamt.

Pedofiler bör ta livet av sig. Tänk på det.
Citera
2022-04-24, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Tycker du verkligen att en man som är pedofil ska ta sitt eget liv, även om han aldrig någonsin har eller kommer agera ut sina fantasier utan bara på sin höjd sitter hemma och drar i sin snopp och tänker på barn? Om han aldrig någonsin skulle antasta ett verkligt barn? Och om han inte själv har valt sin läggning (ingen väljer att bli pedofil då det är den mest stigmatiserade sexuella läggning man kan ha)? Har du en aning hur många harmlösa "garderobspedofiler" det finns som aldrig gör något väsen av sig? Förmodligen inte, då du sannolikt känner åtminstone ett par pedofiler som du inte i din vildaste fantasi skulle kunna gissa var det. För att de håller käft om sin läggning och inte antastar någon.
Pedofiler som tar ansvar för sin sexualitet: uppsöker hjälp, undviker barnporr etc. behöver inte ta sina liv eller mördas.

Men det måste vara väldigt klart för att de som väljer att passera gränsen och ger sig på barn: de måste vara totalt fredlösa i alla samhällen. De måste jagas till världens ände och där mördas.
Citera
2022-04-24, 00:53
Medlem
Citat:
Att en pedofilapologet låtsas vara för berusad för att inte förstår förvånar mig inte.

Jag tar det igen:
Läs om seriemördare. Läs vad de var med om i sin barndom. Du kommer troligen upptäcka att de har mycket gemensamt.

Pedofiler bör ta livet av sig. Tänk på det.
Du har en annorlunda syn på det hela, men låt mig säga såhär:

Det är oerhört vanligt med barndomstrauma i utvecklingen av personlighetsstörningar men jag skulle inte säga tvärsäkert att pedofili skapar seriemördare.

Seriemördare är oftast kombination av dessa:
Barndomstrauma
Hjärnskada
Sexualsadism.

Barndomstraumat kan vara vad som helst.

På det temat kan jag säga att jag en gång läste om pedofili ur ett evolutionärt perspektiv:

Primater traumatiserade yngre Primater sexuellt för att göra de till fogligare slavar som äldre.
Citera
2022-04-24, 01:08
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Du verkar inte ha full koll på all fakta i detta fall så då kanske du borde sitta ner i båten.

I nuläget finns inget som pekar på att han är skyldig men myndigheter måste få bli klara med sina utredningar.

ALLA(normal funkade) föräldrar vill väl sina barns bästa? Tror du konsekvenserna för barnen är roliga? Varför ska barnen lida för nåt dom är oskyldiga i? Sen att pappan är puckad ska väl inte dom behöva lida för oavsett?

Har du/ni funderat på att polisanmäla Dumpen? Samla all information om uthängningen och hur de har betett sig mot dig och din familj. Gå till advokat. Vet ej om det kan räknas som ofredande eller vilken annan brottsrubricering, men Patrik och Sara har i mina ögon överskridit gränsen för acceptabelt beteende. En anmälan skulle nog bli prejudicerande i det här fallet. Jag kan tänka mig att det finns många som vill bidra till en insamling av rättegångskostnaderna om din familj skulle förlora målet.

Är så förbannad på Dumpen och jag tycker varken du, dina barn eller din man ska ta den här skiten.

E.1 Vad din man har chattat är en sak mellan er och inget som ska hängas ut offentligt.

E.2 Stort tack för det du bidrar med i tråden!
Senast redigerad av skoputs 2022-04-24 kl. 02:05.
Citera
2022-04-24, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Har du funderat på att polisanmäla Dumpen? Samla all information om uthängningen och hur de har betett sig mot dig och din familj. Gå till advokat. Vet ej om det kan räknas som ofredande eller vilken annan brottsrubricering, men Patrik och Sara har i mina ögon överskridit gränsen för acceptabelt beteende. En anmälan skulle nog bli prejudicerande i det här fallet. Jag kan tänka mig att det finns många som vill bidra till en insamling av rättegångskostnaderna om din familj skulle förlora målet.

Är så förbannad på Dumpen och jag tycker varken du, dina barn eller din man ska ta den här skiten.

E.1 Vad din man har chattat är en sak mellan er och inget som ska hängas ut offentligt.

E.2 Stort tack för det du bidrar med i tråden!

Väl rutet. På tok för långt över gränsen för acceptabelt beteende. Det vore högst anmärkningsvärt om den sidan får ligga kvar uppe ett tag till framöver. Vart tar förtroendet för rättssamhället vägen när alla gränser plötsligt suddas bort?
Citera
2022-04-24, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Usch, tillvägagångssättet känns väldigt grymt och orättvist mot er anhöriga. Hur ställer sig era närmaste till det som hänt? Jag tänker på far- och morföräldrar osv. Kan familjen återförenas och fortsätta som vanligt eller är din man utfryst för alltid. Han har ju faktiskt inte gjort något i verkligheten förutom att försöka vara otrogen. Jag antar att era barn fortfarande älskar sin pappa och vill träffa honom. Det blir ju väldigt många som traumatiseras av något som egentligen bara verkar ha varit ett skruvat rollspel på internet.

Jag känner mig kluven när jag läser det du skriver. Å ena sidan så gillar jag det dumpen gör. De har avslöjat många män som skulle kunna utgöra en fara för barn. Samtidigt så använder de sig av metoder som riskerar att trasa sönder familjer i onödan. Många människor ägnar sig åt bisarra rollspel och fantasier online utan att faktiskt ha någon vilja att genomföra dem irl. I ert fall så tror jag faktiskt att det är så. Din man blev väldigt hårt fiskad och manipulerad. Visst, man kan fråga sig varför han överhuvudtaget befann sig i en sådan chattgrupp till att börja med, men folk skriver bisarra saker online när de känner sig anonyma. Det man gör online när man känner sig anonym, behöver inte alltid reflektera vem man är irl.

Hur känner du själv? Kommer du lämna honom för alltid, eller finns det en väg tillbaka?

De bryr sig inte. Hela jippot är bara i rent vinstsyfte. Folk är för naiva och blåögda och inser inte detta. De är för kvävda i deras känslor. När folk börjar nyktra till kommer de inse vilka fula fiskar ägarna till denna site är egentligen.
Citera
2022-04-24, 01:40
Medlem
Citat:
Mannen, du skrev att du inte tänder på barn som inte är i puberteten. Du var specifik. Det innebär att barn som kommit in i puberteten är något som du tänder på. På Dumpen har vi sett att många har haft fruar, flickvänner, barnbarn etc men det har inte hindrat dem från att aktivt söka kontakt med barn.

Att du haft en 34-årig flickvän säger därmed inte ett smack. Att du däremot försöker smutskasta Dumpen, med spekulationer från ingenstans, tyder på att du inte har rent mjöl i din pedofilpåse.

Du går till personangrepp, önskar folk döden osv osv. Är du en självutnämnd profet med alla rätt eller har du inte alla hästar hemma bara? Ditt sätt (bara att skildra senare inlägg) visar att du är en person med en rad begränsningar. Alla som inte tycker som du, som kritiserar eller ser saker från andra vinklar är automatiska förövare och ja, ren pajkastning är igång. Vill du växa som människa? Låt andra komma till tals och se saker ur andra vinklar. Vad är annars poängen med debatt/diskussion eller letar du bara ömsint bekräftelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in