2022-04-23, 23:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Som jeg skulle sagt det selv.

Vi har jo allerede presedens for slike saker, Manson-saken er vel en av de de fleste har hørt om.
Citera
2022-04-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vi har jo allerede presedens for slike saker, Manson-saken er vel en av de de fleste har hørt om.

Det skjer over alt, til alle tider, i større eller mindre grad. I dette tilfellet er det svært stor sannsynlighet for at denne type påvirkning har skjedd.
Citera
2022-04-23, 23:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det skjer over alt, til alle tider, i større eller mindre grad. I dette tilfellet er det svært stor sannsynlighet for at denne type påvirkning har skjedd.

Dette skjer i større grad enn folk tror, det er bare det at det sjelden resulterer i drap.
Citera
2022-04-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
teh?
Har dette, som er for og i mot at det var lett å få øye på:

«Tiden i huset før han ringer politiet

Samtidig som Tom Hagen tok opp fasttelefonen i Sloraveien 4 og ringte til politiet, kom angivelig sønnen hans hjem til huset etter å ha blitt varslet av faren noen minutter tidligere.

I et politiavhør på ettermiddagen, mellom klokken 15 og 19 på forsvinningsdagen, sa sønnen at han, da han gikk inn døren, så at «det var noe søl på gulvet». Han tenkte at det var rart.

«Sølet» er i ettertid beskrevet som slepespor fra et biologisk materiale som ikke er blod.»

«Blant annet har de merket seg at han angivelig ikke la merke til de biologiske sporene i gangen når sønnen samtidig sier at han gjorde det.

Ifølge TV 2s opplysninger skal imidlertid en politibetjent som var på åstedet ha uttalt at det var vanskelig å få øye på de biologiske sporene fordi flisene er mørke og fordi det var lite innslipp av lys. TV 2 er ikke kjent med når på døgnet vedkommende var der.»
https://www.tv2.no/a/14316378/
Citera
2022-04-24, 00:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Har dette, som er for og i mot at det var lett å få øye på:

«Tiden i huset før han ringer politiet

Samtidig som Tom Hagen tok opp fasttelefonen i Sloraveien 4 og ringte til politiet, kom angivelig sønnen hans hjem til huset etter å ha blitt varslet av faren noen minutter tidligere.

I et politiavhør på ettermiddagen, mellom klokken 15 og 19 på forsvinningsdagen, sa sønnen at han, da han gikk inn døren, så at «det var noe søl på gulvet». Han tenkte at det var rart.

«Sølet» er i ettertid beskrevet som slepespor fra et biologisk materiale som ikke er blod.»

«Blant annet har de merket seg at han angivelig ikke la merke til de biologiske sporene i gangen når sønnen samtidig sier at han gjorde det.

Ifølge TV 2s opplysninger skal imidlertid en politibetjent som var på åstedet ha uttalt at det var vanskelig å få øye på de biologiske sporene fordi flisene er mørke og fordi det var lite innslipp av lys. TV 2 er ikke kjent med når på døgnet vedkommende var der.»
https://www.tv2.no/a/14316378/

Politiet befant seg i huset utover kvelden, og TH skal ha uttrykt bekymring for at de lot lysene stå på, lenger enn de normalt ville gått til sengs, og at naboene derfor skjønte at noe hadde skjedd.

Edit: Samtidig som han ville ha de inn, og ut, fortest mulig, i tilfelle det var noen mulige kidnappere som fulgte med på huset.
Citera
2022-04-24, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det ble tydelig at det var fastlåst når han nektet å forklare seg mer for politiet.
Kan sammenliknes med at han har satt seg fast i kvikksand. Jo mer han baler og kaver, desto mer fast blir han, så da er det best å ikke røre seg så mye.
Han nektet å skrive under på avhørene med den begrunnelse at han mente at avhøreren så på han som en rasist, eller hvordan det var, etter at TH dro en spøk og lo om at alle taxisjåfører var svarte.
Jaja, han kan nå nekte å skrive under så mye han vil, det finnes jo lydopptak av han uansett.
det var en feil med båndopptakeren....
Citera
2022-04-24, 00:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
det var en feil med båndopptakeren....

Ja, jeg tenkte på det, om ikke han sa noe sånt.
Tror ikke han har noe annet valg enn å nekte å forklare seg, noe som egentlig bare gjør det verre.
Han har kjørt seg fast, og husker ikke hva han har sagt/løyet om.
Citera
2022-04-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH forpliktet seg i ektepakten av des -93 å forta utbedringer og vedlikehold på huset AEs mor bodde i.

Om dette ble gjennomført vet jeg ikke. Det var i -94, etter OL, at TH fikk dette sammenbruddet sitt, og ikke greide å gå på jobb selv, men ansatte GHH til å ivareta daglig drift av butikken. Samtidig som han visstnok var i ferd med å gå såkalt likviditetskonkurs.

Huset på Gjøvik ble solgt på ett eller annet tidspunkt. Om avtalt oppussing var blitt gjennomført, eller ikke.

Min magefølelse sier meg at oppussing av AEs barndomshjem på Gjøvik ble skjøvet i bakgrunnen og glemt, i alt det andre kaoset TH hadde skapt. Og at huset til slutt ble solgt. Og at AE kan ha tapt mye penger på manglende vedlikehold.

Men, mine spekulasjoner. Jeg føler liksom at det satt langt inne for TH å unne AE noe som helst. Men, jeg vet ikke hva som skjedde.
Misligholdt avtaleforpliktelse?
Citera
2022-04-24, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Godt at saken endelig er løst, men hva var vitsen med å lese gjennom de 6991 sidene?

Får håpe politiet har brukt andre metoder for å løse saken.
en som kaller seg troverdig kan ingen tvile på
Citera
2022-04-24, 00:57
Medlem
Citat:
Den nevnte biltrafikken er ikke endelig verifisert å ha noe med saken å gjøre, men om det var slik, så kan det være henting og bortkjøring av død person fra Sloraveien.
noen drev i alle fall med ringing, sms og kasting av aehs tlf på formiddagen. Hun snakket også i 92 sek med teh om Halloween, hyttetur og hvor mye lønn gniern ville gi han. Hytteturen som var utsatt ble vel heftig diskutert. Kona til nn og teater var ikke nevnt fordi han slet med tassen og badelampen. Hukommelsessvikt i 3 avhør
Citera
2022-04-24, 00:57
Medlem
Niffys avatar
Citat:
en som kaller seg troverdig kan ingen tvile på

Slutt da, ikke ta hull på ballongen før de gjør det selv..
Citera
2022-04-24, 00:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Kvikksand.

Ektepakten av 1987 er også kvikksand. Da TH "vant over" AE i 1987, låste han henne fast slik at hun ikke skulle ha økonomiske midler til å komme seg ut av ekteskapet. Og samtidig, den svindel og det bedrag som lå til grunn for ektepakten låste alle THs penger til at AE aldri skulle ta greie å skaffe seg advokat og ta ut skilsmisse. Jeg tror TH må ha vært klar over dette.

Hvorfor ble det skrevet ektepakt i -87. Var det snakk om skilsmisse da også.

Eller, var det bare for at TH på svindleraktig vis skulle sikre seg full råderett over hele fellesboet og alt av oppsparte midler, slik at han kunne investere og skaffe seg verdistigning etter store offentlige investeringer i OL -94 og Gardermoen. Uten at AE hadde noe hun skulle ha sagt.

AE skulle ikke ha ei eneste krone etter 18 års ekteskap. Hun skulle få noen eiendeler, som var vanskelig for henne å nyttiggjøre seg, eller, å omsette til penger.

Flere detaljer om ektepakten av -87 her.

Nettavisen 12. mai 2020. (Fire døgn etter TH ble løslatt fra varetekt.)
Tom Hagen grillet om ektepakten med Anne-Elisabeth Hagen i politiavhør

Ja, den ektepakten er grusom. Undrer på om han noen gang angrer på hva han har gjort.
Om det plutselig en dag slår inn over han.
Han har vært utspekulert, og gjort slik at ikke Anne skulle kunne komme seg unna han.
Hun var nødt til å bo sammen med han til at hun ble 67, når hun fikk alderspensjon fra NAV.
Fram til den tid måtte hun leve med psykisk og tildels fysisk vold.
Blir som i Jemtland-saken. Hun kom seg ikke unna. Hun måtte spare opp en sum som hun kunne bruke til å stikke avgårde. 30.000 mener jeg at jeg har lest at hun hadde spart opp.
Men Janne ble som Anne, stoppet før den tid.
Svein var muligens også en psykopat-tyrann. Ihvertfall hadde han denne manipulator-delen som jo også TH har.
Voldelig var han også. Sønnen vitnet om at Janne ropte "au" osv.
Svein var også med i FMI som ble ledet av Arne Myrdal. Etter demonstrasjon i Brummundal, var han med å utsatte en innvandrer for grov vold.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in