Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Ja. Kvikksand.
Ektepakten av 1987 er også kvikksand. Da TH "vant over" AE i 1987, låste han henne fast slik at hun ikke skulle ha økonomiske midler til å komme seg ut av ekteskapet. Og samtidig, den svindel og det bedrag som lå til grunn for ektepakten låste alle THs penger til at AE aldri skulle ta greie å skaffe seg advokat og ta ut skilsmisse. Jeg tror TH må ha vært klar over dette.
Hvorfor ble det skrevet ektepakt i -87. Var det snakk om skilsmisse da også.
Eller, var det bare for at TH på svindleraktig vis skulle sikre seg full råderett over hele fellesboet og alt av oppsparte midler, slik at han kunne investere og skaffe seg verdistigning etter store offentlige investeringer i OL -94 og Gardermoen. Uten at AE hadde noe hun skulle ha sagt.
AE skulle ikke ha ei eneste krone etter 18 års ekteskap. Hun skulle få noen eiendeler, som var vanskelig for henne å nyttiggjøre seg, eller, å omsette til penger.
Flere detaljer om ektepakten av -87 her.
Nettavisen 12. mai 2020. (Fire døgn etter TH ble løslatt fra varetekt.)
Tom Hagen grillet om ektepakten med Anne-Elisabeth Hagen i politiavhør
Ja, den ektepakten er grusom. Undrer på om han noen gang angrer på hva han har gjort.
Om det plutselig en dag slår inn over han.
Han har vært utspekulert, og gjort slik at ikke Anne skulle kunne komme seg unna han.
Hun var nødt til å bo sammen med han til at hun ble 67, når hun fikk alderspensjon fra NAV.
Fram til den tid måtte hun leve med psykisk og tildels fysisk vold.
Blir som i Jemtland-saken. Hun kom seg ikke unna. Hun måtte spare opp en sum som hun kunne bruke til å stikke avgårde. 30.000 mener jeg at jeg har lest at hun hadde spart opp.
Men Janne ble som Anne, stoppet før den tid.
Svein var muligens også en psykopat-tyrann. Ihvertfall hadde han denne manipulator-delen som jo også TH har.
Voldelig var han også. Sønnen vitnet om at Janne ropte "au" osv.
Svein var også med i FMI som ble ledet av Arne Myrdal. Etter demonstrasjon i Brummundal, var han med å utsatte en innvandrer for grov vold.