2022-04-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det ble tydelig at det var fastlåst når han nektet å forklare seg mer for politiet.
Kan sammenliknes med at han har satt seg fast i kvikksand. Jo mer han baler og kaver, desto mer fast blir han, så da er det best å ikke røre seg så mye.
Han nektet å skrive under på avhørene med den begrunnelse at han mente at avhøreren så på han som en rasist, eller hvordan det var, etter at TH dro en spøk og lo om at alle taxisjåfører var svarte.
Jaja, han kan nå nekte å skrive under så mye han vil, det finnes jo lydopptak av han uansett.

Ja. Kvikksand.

Ektepakten av 1987 er også kvikksand. Da TH "vant over" AE i 1987, låste han henne fast slik at hun ikke skulle ha økonomiske midler til å komme seg ut av ekteskapet. Og samtidig, den svindel og det bedrag som lå til grunn for ektepakten låste alle THs penger til at AE aldri skulle ta greie å skaffe seg advokat og ta ut skilsmisse. Jeg tror TH må ha vært klar over dette.

Hvorfor ble det skrevet ektepakt i -87. Var det snakk om skilsmisse da også.

Eller, var det bare for at TH på svindleraktig vis skulle sikre seg full råderett over hele fellesboet og alt av oppsparte midler, slik at han kunne investere og skaffe seg verdistigning etter store offentlige investeringer i OL -94 og Gardermoen. Uten at AE hadde noe hun skulle ha sagt.

AE skulle ikke ha ei eneste krone etter 18 års ekteskap. Hun skulle få noen eiendeler, som var vanskelig for henne å nyttiggjøre seg, eller, å omsette til penger.

Flere detaljer om ektepakten av -87 her.

Nettavisen 12. mai 2020. (Fire døgn etter TH ble løslatt fra varetekt.)
Tom Hagen grillet om ektepakten med Anne-Elisabeth Hagen i politiavhør
Citera
2022-04-23, 17:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvorfor ble det skrevet ektepakt i -87. Var det snakk om skilsmisse da også.

Jeg har stusset litt over bakgrunnen for ektepaktene. Dette huset til AEs foreldre som
hun skulle arve, ble i 93-pakten oppgitt som grunn til at TH skulle ha særeie på S4.
Faren hennes, R*gnvald Alf R*smussen (*=a), døde 80 år gammel på våren 1993.
Den vanvittige ektepakten ble vel signert rett før jul samme år.

Hva skjedde egentlig med huset hun skulle arve?
Citera
2022-04-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Eller så er det du som konkluderer, kun basert på det du har (som du selv skrev) "skumlest i tråden". Og du tror at det du har funnet er ubestridbart fakta.
Kjære deg, selv den som bare har lest tråden, skjønner at her blir mange løgner presentert som fakta.
Det er ikke mye informasjon vi har fått, og derfor kan heller ingen her konkludere hvem GM er.
Politiet har jo sagt at de fremdeles etterforsker kidnappingshypotesen. Og det betyr at "drapshypotesen/TH=GM" er svak.
Du skriver jo selv at du bare har skumlest tråden. Da er du Heftig Bombastisk, må jeg få si

Vel, mange bombastiske meninger i dette forumet, de aller fleste basert på manglende kunnskap om bakgrunnen, saken og de involverte parter. Mine konklusjoner er basert på mer enn skumlesing av denne tråden. Jeg besitter inngående informasjon og kunnskap om både politiets arbeid, pressens rolle og de involverte personene i dette dramaet. Derfor kan jeg uttale meg som jeg gjør. Saken er i realiteten løst, det er kun tiltale, rettssak, bevisførsel og dom som står igjen. Det kommer garantert til å skje.
Citera
2022-04-23, 18:02
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Vel, mange bombastiske meninger i dette forumet, de aller fleste basert på manglende kunnskap om bakgrunnen, saken og de involverte parter. Mine konklusjoner er basert på mer enn skumlesing av denne tråden. Jeg besitter inngående informasjon og kunnskap om både politiets arbeid, pressens rolle og de involverte personene i dette dramaet. Derfor kan jeg uttale meg som jeg gjør. Saken er i realiteten løst, det er kun tiltale, rettssak, bevisførsel og dom som står igjen. Det kommer garantert til å skje.

Dette var forfriskende høy kølleføring, en motvekt til de som påsto i både hele fjor, og forifjor, at saken kom til å bli henlagt når som helst..
Citera
2022-04-23, 18:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Saken er i realiteten løst, det er kun tiltale, rettssak, bevisførsel og dom som står igjen. Det kommer garantert til å skje.

Hvis det du skriver stemmer, har de vel funnet levningene.
Det betyr kanskje at noen allerede har åpnet munnen.

Jeg må jo innrømme at jeg er spent på om det blir noen igjen til å arve imperiet, eller om familien også ryker inn.
Citera
2022-04-23, 18:23
Avslutad
Citat:
Jeg venter i spenning!

Jeg har ikke den informasjonen. Selv om jeg har lest hele tråden. Og fulgt saken i media.

Men det var du selv som skrev at du hadde trukket konklusjonen, etter at du hadde skumlest denne tråden:

Citat:
Nå har jeg skummet meg gjennom totalt 6991 sider, og sitter igjen med følgende konklusjon:
•TH er den eneste med motiv, ønske, makt og penger til å planlegge og gjennomføre drapet på sin kone.
•TH har 3 eller 4 svært nære personer som har gitt han falskt alibi og hjulpet han med rigging og fjerning av offeret. Dette er mennesker han har makt over, mentalt og økonomisk, og som han derfor kan stole 100% på.
•Poltiet sitter allerede på sterke bevis og indisier som vil medføre tiltale og rettssak, men de vil først fullføre jobben med kryptosporet for å sikre seg en 100% vunnet sak. Riksadvokatens godvilje i saken tyder på dette.
•Det er mange vitner der ute som vil snakke åpent ut om hva de vet når rettssaken er et faktum, og det finnes nok også noen i nærmeste familie som har mistet troen på TH og hans rolle i saken. Disse vil også stå frem når virkeligheten går opp for dem i hele sin uhyggelig bredde.
•Saken vil ende med domfellelse for drap for TH, og medvirkning til drap for hans nærmeste 3 eller 4 hjelpere. Jeg tipper 21 år for TH, og 10-15 år for medhjelperne.
•Jeg tror forøvrig TH har utført drapet alene hjemme i Sloraveien natt til 31. oktober 2018.
Senast redigerad av Havhest 2022-04-23 kl. 18:29.
Citera
2022-04-23, 18:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har stusset litt over bakgrunnen for ektepaktene. Dette huset til AEs foreldre som
hun skulle arve, ble i 93-pakten oppgitt som grunn til at TH skulle ha særeie på S4.

Skulle vært interessant å vite mer om dette ja. Hva ble det huset solgt til, for hvor mye, og når.
Det er ikke hennes riktige far som døde i 1993, men stefar. 31.05.93 døde han.
Den riktige faren døde 6 august 2000. Jør#gen Henrik#sson Vik#en.
Men bodde moren i huset på Gjøvik hel til hun døde? Hun døde 29 november 1997, og het Ragnhild Jorunn Rasmussen (Kvilås). Adressen der er Engel#andsveien 8. Går vel ann å hente ut data om salgssum på siste.eiendomspriser.no for kr.5.
Citera
2022-04-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

TH forpliktet seg i ektepakten av des -93 å forta utbedringer og vedlikehold på huset AEs mor bodde i.

Om dette ble gjennomført vet jeg ikke. Det var i -94, etter OL, at TH fikk dette sammenbruddet sitt, og ikke greide å gå på jobb selv, men ansatte GHH til å ivareta daglig drift av butikken. Samtidig som han visstnok var i ferd med å gå såkalt likviditetskonkurs.

Huset på Gjøvik ble solgt på ett eller annet tidspunkt. Om avtalt oppussing var blitt gjennomført, eller ikke.

Min magefølelse sier meg at oppussing av AEs barndomshjem på Gjøvik ble skjøvet i bakgrunnen og glemt, i alt det andre kaoset TH hadde skapt. Og at huset til slutt ble solgt. Og at AE kan ha tapt mye penger på manglende vedlikehold.

Men, mine spekulasjoner. Jeg føler liksom at det satt langt inne for TH å unne AE noe som helst. Men, jeg vet ikke hva som skjedde.
Citera
2022-04-23, 18:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Skulle vært interessant å vite mer om dette ja. Hva ble det huset solgt til, for hvor mye, og når.
Det er ikke hennes riktige far som døde i 1993, men stefar. 31.05.93 døde han.
Den riktige faren døde 6 august 2000. Jør#gen Henrik#sson Vik#en.
Men bodde moren i huset på Gjøvik hel til hun døde? Hun døde 29 november 1997, og het Ragnhild Jorunn Rasmussen (Kvilås). Adressen der er Engel#andsveien 8. Går vel ann å hente ut data om salgssum på siste.eiendomspriser.no for kr.5.

Så var det vel også noe om at det skulle betales for oppussing av dette huset?
Citera
2022-04-23, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så var det vel også noe om at det skulle betales for oppussing av dette huset?
Når man går inn på historiske kart 1881, så ser det ut som at huset allerede var blitt rehabilitert i 1993.
Ser ut som en balkong på østveggen er satt opp, slik huset opprinnelig var bygget (i hvertfall i 1968).
Så det gjensto antageligvis bare finansieringen av arbeidet.

Noen har åpenbart betalt for arbeidet hvis det ble gjort. Dette må vel TH dokumentere, siden det allerede står i ektepakten at han skulle finansiere rehabiliteringen.
Akkurat på det punktet ville antagelig AEH ikke hatt noen bevisbyrde, når det er på det rene.
Citera
2022-04-23, 19:17
Medlem
Citat:

Citat:
Nå har jeg skummet meg gjennom totalt 6991 sider, og sitter igjen med følgende konklusjon:
•TH er den eneste med motiv, ønske, makt og penger til å planlegge og gjennomføre drapet på sin kone.
•TH har 3 eller 4 svært nære personer som har gitt han falskt alibi og hjulpet han med rigging og fjerning av offeret. Dette er mennesker han har makt over, mentalt og økonomisk, og som han derfor kan stole 100% på.
•Poltiet sitter allerede på sterke bevis og indisier som vil medføre tiltale og rettssak, men de vil først fullføre jobben med kryptosporet for å sikre seg en 100% vunnet sak. Riksadvokatens godvilje i saken tyder på dette.
•Det er mange vitner der ute som vil snakke åpent ut om hva de vet når rettssaken er et faktum, og det finnes nok også noen i nærmeste familie som har mistet troen på TH og hans rolle i saken. Disse vil også stå frem når virkeligheten går opp for dem i hele sin uhyggelig bredde.
•Saken vil ende med domfellelse for drap for TH, og medvirkning til drap for hans nærmeste 3 eller 4 hjelpere. Jeg tipper 21 år for TH, og 10-15 år for medhjelperne.
•Jeg tror forøvrig TH har utført drapet alene hjemme i Sloraveien natt til 31. oktober 2018.

Godt at saken endelig er løst, men hva var vitsen med å lese gjennom de 6991 sidene?

Får håpe politiet har brukt andre metoder for å løse saken.
Citera
2022-04-23, 19:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

Får håpe politiet har brukt andre metoder for å løse saken.

Dette får vi nok godt forklart under rettssaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in