2022-04-24, 00:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ingen kommer se Paludan som en bråkig högerextrem clown och tänka att högerextremism är dåligt. Naturligtvis inte. Högerextrem politik får nog ett lyft efter dessa kravaller. Eftersom PK-svenskar söker mer bråk, mer konflikter i politiken, och ser gärna att fler typer som Paludan börjar representera dem. Särskilt på riksnivå. LOL.
Snarare kan det locka mer konservativa väljare, främst från M.
Citera
2022-04-24, 00:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Ja, det blir ytterligare en bra indikation på hur djupt hjärntvättad svensken är. Om en långhelg med korankravaller och massor av uppmärksamhet kring detta i MSM en hel vecka inte ens kan dra opinionen lite grann åt rätt håll så kan vi nog redan nu helt avskriva chanserna till ett regeringsskifte i höst.
Svensken är djupt hjärntvättad. Majoriteten är som en sekt och uppvisar samma beteende. Det är dock absolut inte hopplöst, ju värre sektledaren far fram desto fler vaknar upp och där börjar avprogrameringen.
Citera
2022-04-24, 00:37
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Snarare kan det locka mer konservativa väljare, främst från M.
Tror mer på att såna här event leder till att folk blir mindre sugna på att rösta. Och det skulle i så fall drabba småpartierna. Undantaget är AfS. Möjligtvis. Men då får ni hoppas att folk inte ser på händelserna som ett cyniskt skådespel, ämnat att splittra samhället.
Citera
2022-04-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Svensken är djupt hjärntvättad. Majoriteten är som en sekt och uppvisar samma beteende. Det är dock absolut inte hopplöst, ju värre sektledaren far fram desto fler vaknar upp och där börjar avprogrameringen.
Fast er avprogrammering bjuder dock upp till en snarlik hjärndans. Den är med andra ord icke tillräckligt raffinerad, eller annorlunda, för att man ska bli bortsvept av den. Och jag kan inte komma på vad exakt ni behöver göra för att folk i allmänhet ska gå från en trygg beprövad politik mot en ny och mer osäker ordning. Men en lågintensiv hjärntvättningskampanj räcker definitivt inte. För den alternativa verkligheten som ni byggt upp på nätet kraschar ganska omgående när banken, försäkringsbolagen, jobbet, skolan med mera börjar vålla till besvär.
Citera
2022-04-24, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Varför är min känsla att SD är lika underskattade i opinionen nu som innan valen 2010 och 2014?

Det är något som inte stämmer här. Det kan verkligen inte vara möjligt att SD, efter alla de problemen vi ser och haft, ser hur SD fortsatt parkerar sig på 18-19 procent. Till och med 15 procent i en mätning. Inte en jävla chans att SD som bäst bara ökar 1-1,5 procent i valet.

Nu tror jag inte att SD ska kunna få 24-25 procent direkt, men man borde väl åtminstone parkera sig vid 20-21? När SD hade 25 i opinionen innan pandemin och sedan rasade till 18 så vägrar jag gå med på att 7 procent bara försvunnit ut i det tomma intet på grund av en pandemi. Har man väl tagit det stora steget till SD så förstår jag inte hur man kan återvända till S. Det finns bara inte.
20-23 % skulle jag påstå att SD ligger på nu. Det är fortfarande många som inte vågar säga vilka dom ska rösta på i valet.

En stor faktor som många faktiskt inte tänker på när det gäller valdagen är att det i detta valet ska vara ändringar kring röstandet? Alltså att man först går in bakom valskynket och sedan så finns partisedlarna innanför? Någon som har mer koll? Tänk på att Svenskarna konflikträdda och det är väldigt många som inte vågar ta SD valsedel när dom ligger helt öppet som i förra valet.
Citera
2022-04-24, 04:29
Medlem
Citat:
Fast er avprogrammering bjuder dock upp till en snarlik hjärndans. Den är med andra ord icke tillräckligt raffinerad, eller annorlunda, för att man ska bli bortsvept av den. Och jag kan inte komma på vad exakt ni behöver göra för att folk i allmänhet ska gå från en trygg beprövad politik mot en ny och mer osäker ordning. Men en lågintensiv hjärntvättningskampanj räcker definitivt inte. För den alternativa verkligheten som ni byggt upp på nätet kraschar ganska omgående när banken, försäkringsbolagen, jobbet, skolan med mera börjar vålla till besvär.

”en trygg beprövad politik”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2022-04-24, 05:55
Medlem
Citat:
Tror mer på att såna här event leder till att folk blir mindre sugna på att rösta. Och det skulle i så fall drabba småpartierna. Undantaget är AfS. Möjligtvis. Men då får ni hoppas att folk inte ser på händelserna som ett cyniskt skådespel, ämnat att splittra samhället.

Han dök ju inte ens upp och ändå startade upploppen, det ställdes in.

Det är ju ni som splittrar genom att islamisera sossemongo.
Det är alltid svåra konflikter där islam finns, det är ju bara svenska sossar i norden
som skämmer ut sej och inte fattar det.
Citera
2022-04-24, 10:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ditt resonemang fungerar enbart på de stackare som lyssnar på regeringens gastande om att SD är bruna, någonting Ms väljare inte gör.
Citera
2022-04-24, 10:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Att samma främmande intressen som övertagit 7k även nu infiltrerar den sverigevänliga rörelsen är uppenbart, och förväntat, ja. Även MUST säger detta. Jag kan rekommendera denna intervju;
https://youtu.be/ZGYKPBIyMGA

("Hur Sverige är utsatt för ett gråzonskrig")

Sant att de flesta människor väljer en fiende de känner framför en vän de inte känner, men alla har sina gränser.
Citera
2022-04-24, 12:14
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
20-23 % skulle jag påstå att SD ligger på nu. Det är fortfarande många som inte vågar säga vilka dom ska rösta på i valet.

En stor faktor som många faktiskt inte tänker på när det gäller valdagen är att det i detta valet ska vara ändringar kring röstandet? Alltså att man först går in bakom valskynket och sedan så finns partisedlarna innanför? Någon som har mer koll? Tänk på att Svenskarna konflikträdda och det är väldigt många som inte vågar ta SD valsedel när dom ligger helt öppet som i förra valet.
Jo, jag tror också det kan ge en positiv effekt för SD.

Redan i EU-valet 2019 körde man det systemet. Och SD fick hela 15,5, alltså gick +5,7 jämfört med i valet 2018 med gamla systemet där SD bara gick +4,6. Så +1,1 procents skillnad med det nya systemet på blott 8 månader mellan valet 2018 och eu-valet 2019.
Citera
2022-04-24, 12:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Han dök ju inte ens upp och ändå startade upploppen, det ställdes in.

Det är ju ni som splittrar genom att islamisera sossemongo.
Det är alltid svåra konflikter där islam finns, det är ju bara svenska sossar i norden
som skämmer ut sej och inte fattar det.
Tyvärr har SD efter sionisternas intåg i partiet övertagits av en allt mer counter-jihadretorik.

Splittringen beror på det mångetniska samhället. Som exempel har vi haft exakt samma problem med serberna, assyrierna och kristna irakier som vi nu ser med stenkastning och segregerade no-go-zoner.

Lars Trädgårdh har bedrivit en del forskning på området, vilken bekräftar ovanstående.
Citera
2022-04-25, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
”en trygg beprövad politik”
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
I mellanmjölkens efterblivna land så är det socialdemokraternas politik som är mellanmjölkigast, och i princip inget kan bryta dödläget som uppstått mellan blocken. I natt läser jag även att liberalen Macron fått fem nya år. Som trots inflation, jobbigt störda drivmedelspriser, ökad polarisering och en elitistisk dagordning, lyckas vinna över populisten Le Pen. Därmed kan en säga att trenden inom europeisk politik håller i sig.

Uppenbarligen är det så att väljarna, i detta läge, överger de populistiska fantasier som man matats med och väljer att istället sluta upp bakom ledare som driver en välkänd agenda. Ty fagra löften om det suveräna med en hård nationalistisk linje tror folk alltså inte mycket på. Varken i Sverige, Norge, Tyskland eller Frankrike. Trist. Men om ni draftar fler akutsjuka psykfall som Paludan, så kanske det förändras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in