Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 20:34
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Bra jobbat!
Något med E-type är även passande musik till gäddan.
Det intressanta nu:
Nu när jag har namnet på hans firma och tar bort de två första bokstäverna före och efter "&" och skriver resterande + Nyköping i mitt sökfält på Facebook så får jag upp en kärring som namn droppat detta i ett inlägg den 13 Januari.

Så vad vill jag säga med det här.
Jo ÅTERIGEN vill jag förtydliga att våra rebusar här är mycket lindrigare än inlägg på Facebook och skadar absolut inte någon anhörig på samma sätt som det gör i öppna inlägg i små grupper som behandlar vad som hänt på orten.

Så sluta hata rebusarna här, vill ni hata så gå in på Facebook och anmäl inlägg och käfta.

Lysturken ge oss en ny nu, jag smällde precis in min andra på 24 timmar - im on fire -
Citera
2022-04-23, 20:36
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Mycket vanligare än man tror, tjejer med dåligt självförtroende eller självskadebeteende pga. övergrepp.

Alla dessa psykiska bekymmer som ptsd, borderline, ångest, bulimi osv. Listan kan göras lång.
Många av dessa har tillkommit pga övergrepp.

Vidare är det enkelt att manipulera tjejer i den åldern.
Dom träffar snubben för att få bekräftelse, spänning mm utan tanke på sex för att sedan bli övertalade.

Jag håller med om att det är fel. Men jag är heller inte helt säker på att "ptsd, borderline, ångest, bulimi osv" endast är ett resultat av att en vuxen haft sex med yngre. Är det inte ganska troligt att unga barn som är sexuellt utlevande redan är en sårbar grupp, och således kanske inte hela överrepresentationen ligger i sexet/övergreppet utan i att barnet redan från början hade dåliga förutsättningar? Det verkar ju som att dom utnyttjar barn på hvb-hem, och då mår man säkert inte så bra från början.

Jag såg någon dokumentär gällande prostituerade och några av dom förklarade sina livsval (att bli prostituerade) genom att dom innan prostitutionen var trasiga (frånvarande föräldrar, mobbade mm) och att prostitutionen var något som gav dom någotslags värme i det outhärdliga. Nu är några berättelser inte representativt, men jag föreställer mig att det är på samma sätt gällande barn på hvb-hem - dvs att dom är så förstörda inombords och skriker efter lindring och att då få "kärlek" på detta sättet om än så något litet plåster blir en ventil som dom kan hantera (i den mån det går) smärtan genom.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-23 kl. 20:51.
Citera
2022-04-23, 20:40
Medlem
Halte Haralds avatar
Så många grooming kramare här inne så man blir fan åksjuk!
Citera
2022-04-23, 20:41
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag menar barn som utnyttjas sexuellt av vuxen. Var vuxna gör med och mot varandra är en annan sak.
Återigen glömmer du att definiera begreppen tydligt. "Vuxen" definierade du häromdan som "18 och äldre". Men vad menar du med "barn" i detta sammanhang? Rimligtvis "person under 15"?

I så fall blir det oklart vad du anser om exempelvis en relation mellan 50+-man och 17-årig kvinna. Dvs ena parten är i spannet 15 till 17 alltså "ungdom".
Citera
2022-04-23, 20:43
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Det var ju för att slippa allt skitsnack trodde han, uthängd hade han blivit iallafall.
Kanske? Kanske inte? Men nu är han ju ändå en offentlig person så jämförelsen var sällsynt illa vald. Han hade naturligtvis inte hängts ut om han var en vanlig svensson.
Citera
2022-04-23, 20:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Så många grooming kramare här inne så man blir fan åksjuk!

Ja, går bara att vara här inne en kortare stund.
God kväll.
Citera
2022-04-23, 20:48
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Förmodligen var "vulkan"fisken militär-Jonas med sin vulkantömning i filmen. Dumpen släppte det lite tidigare än planerat bara.
Jag kan ha fel såklart, men någon som har koll på när podden när detta sades och jämföra med när Jonas hamnade på kroken kan säkert förtydliga om jag tänker rätt eller fel.

Okej, trist då. Det enda vulkaniska med den gäddan var väl porrkuken och avgrundsvrålet, men inte myckt mer.
Jag vill ha något mer extremt, typ en partiledare som fångas med fingrarna i sylten.
Citera
2022-04-23, 20:50
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Vilka av männen är era "favoriter" sett till hur pass många garv de har gett er? Menar inte att hata på männen nu utan bara beskriva hur roliga de är.

En av mina kandidater är "Mannen som ville träffa Patrik Sjöberg". Hans kommentarer är klockrena:

Mannen: "Jag visste det, jag visste att det var du Patrik. Jag visste det".
Patrik: "Och ändå så kom du hit. Varför då, för du ville träffa mig?"
Mannen: "Ja".
Patrik: "Vad har du för fel i huvudet?"
Mannen "Jag vet inte."

Bara ett par av hans roliga kommentarer.
Citera
2022-04-23, 20:52
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Vilka av männen är era "favoriter" sett till hur pass många garv de har gett er? Menar inte att hata på männen nu utan bara beskriva hur roliga de är.

En av mina kandidater är "Mannen som ville träffa Patrik Sjöberg". Hans kommentarer är klockrena:

Mannen: "Jag visste det, jag visste att det var du Patrik. Jag visste det".
Patrik: "Och ändå så kom du hit. Varför då, för du ville träffa mig?"
Mannen: "Ja".
Patrik: "Vad har du för fel i huvudet?"
Mannen "Jag vet inte."

Bara ett par av hans roliga kommentarer.

Två av mina favoriter helt klart X-militären och Kinky-Brian. Den förste för kuken och den andre för den nakna Dracula-looken.
Citera
2022-04-23, 20:54
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Kanske? Kanske inte? Men nu är han ju ändå en offentlig person så jämförelsen var sällsynt illa vald. Han hade naturligtvis inte hängts ut om han var en vanlig svensson.
Kanske kanske inte världens sämsta jämförelse jag drog.
Läs istället vad jag skrev nyss ang gäddan du tyckte vi skulle tänka oss för att skapa en rebus om.
Han hade redan hängts ut den 13 Januari på Facebook helt öppet med namn på företag och allt från personer i samma samhälle som han bodde i.
Det är inte från våra rebusar anhöriga blir drabbade det är som sagt via facebook. Om du verkligen bryr dig så gå med i 2forty2 gruppen istället och försök moderera här gör du ingen nytta.
Citera
2022-04-23, 20:55
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Okej, trist då. Det enda vulkaniska med den gäddan var väl porrkuken och avgrundsvrålet, men inte myckt mer.
Jag vill ha något mer extremt, typ en partiledare som fångas med fingrarna i sylten.
Eller en hög rysk diplomat? Då kunde det bli riktigt intressanta förvecklingar om Patrik inte backar undan.
Citera
2022-04-23, 20:55
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Två av mina favoriter helt klart X-militären och Kinky-Brian. Den förste för kuken och den andre för den nakna Dracula-looken.

Kinky-Brians look är ju klockren, men karln är ju mest tragisk. Han kör med sitt "förlåt" hela tiden, givetvis utan att få minsta sympati från Patrik och Sara. Patrik gick dock över gränsen rejält när han kommenterade hur pass fysiskt oattraktiv han tyckte Brian var...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in