2022-04-23, 16:25
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det gäller nästan alla konsekvenser. Det är mycket sällan det endast drabbar den skyldige. Ska detta hindra oss från att agera menar du? Rattfyllo? Äsch det blir jobbigt för familjen när det kommer ut bäst att inte göra nåt..
Och för miljonte gången så finns det inte bara två alternativ: 1. Ingen vet och 2. Alla vet över en natt.

Det debattknepet är så uttjatat att det knappt är värt att bemöta. E.84 har redan beskrivit vad hon ansåg vara bäst i hennes fall. Tyvärr ger det alternativet lägre Swish-intäkter.
Citera
2022-04-23, 16:26
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Jo vissa ger det intrycket. Tror absolut det leder till nåt bra för alla om man gör det på rätt sätt. Klart familjer slås i spillror ändå men att behöva hantera konsekvenserna från filmer gör inget lättare. Men när man är på botten så finns det bara en väg och det är uppåt.

Det tror jag också. Räcker att de som behöver veta får vetskapen och därav kan utföra konsikvenserna för detta vidriga beteende.
Citera
2022-04-23, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Och för miljonte gången så finns det inte bara två alternativ: 1. Ingen vet och 2. Alla vet över en natt.

Det debattknepet är så uttjatat att det knappt är värt att bemöta. E.84 har redan beskrivit vad hon ansåg vara bäst i hennes fall. Tyvärr ger det alternativet lägre Swish-intäkter.

Det där måste ändå vara det absolut tröttaste repliken i den här tråden? aMeN sWiSH dÅrA??
Citera
2022-04-23, 16:29
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Det där måste ändå vara det absolut tröttaste repliken i den här tråden? aMeN sWiSH dÅrA??

Den var iofs rätt relevant bekräftande det som diskuteras.
Citera
2022-04-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Det tror jag också. Räcker att de som behöver veta får vetskapen och därav kan utföra konsikvenserna för detta vidriga beteende.

Absolut inte. Syftet är också preventivt att alla dom som ägnar sig att leta efter barn på internet att våldta ska veta att risken finns att åka dit.
Citera
2022-04-23, 16:32
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Även män tjatar om utseendet trots att gäddorna mestadels ser ut som vanligt folk. Där hatet går in går vettet ur.

Det är digitalt gatlopp ända skillnaden är att i stället för en käpp i handen har man tangentbordet att slå med.
Citera
2022-04-23, 16:32
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Det gäller nästan alla konsekvenser. Det är mycket sällan det endast drabbar den skyldige. Ska detta hindra oss från att agera menar du? Rattfyllo? Äsch det blir jobbigt för familjen när det kommer ut bäst att inte göra nåt..

Fast det är inte direkt alla konsekvenser som drabbar anhöriga så extremt, obarmhärtigt och hårt som "pedofili" i familjen. Pedofili är något av det mest stigmatiserade och avskydda som finns i dagens samhälle. Det går inte ens att jämföra med om någon åkt fast för rattfylla. Rattfylleri är också ett brott som är lite tabu/som det spottas på, men där är det bara den enskilde som drabbas. Har svårt att tro att barn skulle bli mobbade för att deras pappa kört på fyllan. Rattfylleri är dessutom extremt vanligt, mycket vanligare än man tror. Du anar nog inte hur många som kör hem efter fredagsfesten eller kör när de rökt en joint eller dragit några linor tjack. Det är extremt vanligt, jag har själv kört efter att ha rökt gräs/tagit tjack (dock inte efter att ha druckit alkohol), och jag kan räkna upp minst 25 individer i min bekantskapskrets som har kört påverkade enligt egen utsago.

Bara där ser vi en tydlig skillnad. Många kan erkänna för sina vänner att de framfört fordon under inverkan av alkohol/droger, men i princip ingen skulle bekänna ens för sin bäste vän att de känner sexuell attraktion till barn.
Citera
2022-04-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Den var iofs rätt relevant bekräftande det som diskuteras.

Är det? 14000 inlägg i tråden och inte ett enda fakta om hur mycket dumpen drar in.
Kan det vara så att man själv har svårt att tänka sig att någon kan göra något utan att vara motiverad av endast pengar?
Citera
2022-04-23, 16:34
Avslutad
Citat:
Den repliken undviker du om du inte kommer med dina idiotiska falska dikotomier.
Citera
2022-04-23, 16:37
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Är det? 14000 inlägg i tråden och inte ett enda fakta om hur mycket dumpen drar in.
Kan det vara så att man själv har svårt att tänka sig att någon kan göra något utan att vara motiverad av endast pengar?

Jag har väldigt svårt att tro att motivationen är byggd på ENDAST pengar. Och till och med om den vore det finns det ändå en positiv aspekt av det för hela samhället.

Tror bara tillvägagångssättet måste finslipas för att minimera lidandet för anhöriga (barnfamiljer är de enda jag har i åtanke här).
Citera
2022-04-23, 16:38
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Nästan hundra gäddor på ett år, bra tempo men jag antar att underlaget är stort och der finns många potentiella gäddor där ute.

Hur många här tror att de närmare hundra som åkt fast kommer att helt sluta med sin brottslighet?

Byter man sexuell läggning så där bara eller finns suget kvar?

Tyvärr tror jag inte dumpen åstadkommit mycket mer än att visa att det finns män som vill ha sex med yngre tjejer.
Och det visste vi redan.
Pedofili kan nog inte botas, men för hebefili är prognosen bättre. Forskningen tyder på att den kan omdirigeras/mildras till vanlig hederlig "gubbsjuka" m.h.a antingen terapi eller pengar.

Om alla Swishintäkter gick till Lennart så skulle vi nog få se honom figurera i mer respektabla "Who's your daddy?"-videor på Youtube. Det kan jag nästan lova.
Citera
2022-04-23, 16:38
Avslutad
Citat:
Självklart är det så. Det finns absolut en möjlighet att de inte drivs av pengar. Men det vore ju rätt löjligt att helt bortse från möjligheten att det är pengarna som styr primärt, för det är en mycket rimlig hypotes.

Men nu gör du ju för övrigt samma misstag igen. Det är ingen här som påstår att de ENDAST är motiverade av pengar. Som sagt, lägg av med dina falska dikotomier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in