2022-04-23, 14:45
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Ja det känns lite så. Skadeglädje är den enda sanna känns det som. Och det nästa tragiska är att folk på Flashback verkar ha vettigare åsikter än dom som kommenterar på dumpen.

Jag förstår syftet men dumpen skiter i barnen som får ett helvete till mer än att familjen krossas.

Hej E.84.
Vet inte vem du är men förstår att du är anhörig till någon.
En fråga till dig.

Vad tycker du om dumpens arbete att fiska efter män som nappar på minderåriga beten?
Hur hade dom kunna gjort sitt arbete annorlunda?
Citera
2022-04-23, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Nu känner jag mig precis lika "veckotidnings-snaskig" som Dumpen så du kan självfallet ignorera min fråga som jag ändå ställer.

Upplever du att ni på sikt kommer att behöva flytta? (Om ni inte redan gjort det.)

Misstänker att man känner sig ganska observerad/uttittad även när den initiala stormen börjat lägga sig?

Ber om ursäkt fast fattar inte vad du menar, lust förklara vad du menar med flytta och stormen lagt sig?
Citera
2022-04-23, 14:49
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Anhöriga skall vara arga på pedofilen, inte dumpen.

Är det den anhörige som har gjort deras liv till ett helvete, eller Dumpen? Tycker man ska rikta sin ilska mot den/de som har satt en i skiten.

Och för övrigt, en man som åker för att träffa det han tror är en 13-14-åring är visserligen beredd att begå en olaglig handling, men det gör honom inte till pedofil. Pedofil är man om man tänder på prepubertala, icke könsmogna barn. Om man tänder sexuellt på ungdomar i puberteten och könsmogna ungdomar är man hebefil. Det är faktiskt en viss skillnad mellan dessa begrepp. Majoriteten av alla hebefiler skulle aldrig drömma om att sätta staken i ett prepubertalt barn.

Därför blir det lite fel att slentrianmässigt kalla den anhörige för "pedofilen".
Citera
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Ber om ursäkt fast fattar inte vad du menar, lust förklara vad du menar med flytta och stormen lagt sig?
Ursäkta förvirringen. (För mycket vin till frukost.)

Citerade fel inlägg. Fixat.
Citera
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Jaså? Jo det är nog också viktigt att lyfta anhörigas perspektiv.
Jo absolut är det så, och vet att när jag började skriva va risken stor att få såna kommentarer men även om han skrivit skit så ska ju inte vi anhöriga behöva lida mer än vi redan gör.

Ursäkta mig men har inte riktigt hängt med här, vilken uthägning är du anhörig till? Och beklagar verkligen att du blir utsatt för detta😔
Citera
2022-04-23, 14:50
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Är du fortfarande tillsammans med pappan? Hur mår han?

Han har inte bott med oss sedan detta uppdagades. Men han mår skit, det är ju inte så konstigt dock.
Citera
2022-04-23, 14:51
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Ja försöker man posta något som inte faller i smaken blir inte det publicerat.
Dock går det ibland att även få kritiska kommentarer publicerade där, har jag märkt. Tricket är att antingen använda svåra ord eller ironi som passerar över huvudet på deras moderatorer.
Citera
2022-04-23, 14:53
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Alla ni som håller på med det här "hebefili"-daltandet vill bara inte erkänna för er själva att ni vill knulla barn.

Det är ingen skillnad. Ni vill knulla barn.

Hur vet du att jag vill knulla barn? Du känner inte mig, och har ingen aning om mina sexuella preferenser. Med samma logik skulle jag kunna påstå att du är gerontofil, dvs. en som tänder på gamla gubbar och kärringar.

Inte för att man behöver försvara sig på ett anonymt forum, men nej, jag är inte pedofil.
Citera
2022-04-23, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Ja det är ju inte lätt att komma åt dom. Hur ska man kunna veta om ett barn regelbundet blir våldtagen av sin storebror, far, tränare, lärare mm?

Klart att det är skillnad på om en fjortis säger att hen är 16-år för att få träffa den där äldre som hen haft kontakt med på nätet, än om en pappa våldtar sitt 10-åriga barn.

Dessutom så begås en stor del av sexuella övergrepp mot barn, av andra barn.

Det enda Dumpen åstadkommer är att fokus flyttas från verkliga förövare, något snusko på nätet utgör ingen fara för dom flesta barn utan det är någon i barnets närhet som kan vara en potentiell risk. Nu kan jag ha fel, men jag tvivlar på att majoriteten små barn drömmer om att träffa sådana där stjärnor som hängts ut på Dumpen.

Jo faktiskt de som dem hänger ut har troligtvis aldrig ens rört ett barn eller tonåring. Och fjortis tjejer som vill ligga med äldre dem ser till hålla de hemligt. Som du säger ingen av tjej i den åldern vill ligga med någon av de som hittills hängts ut i dumpen.

De folk inte förstår är att en attraktion till tonårs tjejer är fullt naturligt och borde ej ses som ett problem.Så länge de sker via samtycke ser jag inte problemet. Däremot att ha en attraktion till barn riktiga barn typ 10-12 år tycker jag man ska se allvarligt på. Vilken frisk vuxen människa vill ens ha de med någon under 14-15 ärligt talat. Som du säger Dumpen räddar ingen, de bara hänger ut devisen har fantiserat om unga tjejer de är allt . Vart är de riktiga pedofilerna?
Citera
2022-04-23, 15:03
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Jag förstår att det är väldigt jobbigt för dig, och din situation är ett strålande exempel på varför Dumpens metoder är helt uppåt väggarna jävla fel. Barn och, som i ditt fall, sambo, drabbas och blir uthängda, barnen kan bli trakasserade och de söker till och med upp DIG, som är helt oskyldig.

Detta är rent svineri och inte försvarbart på något enda sätt. Folk borde åka förbi Patriks och Saras hus och förfölja och trakassera dem på samma sätt, så de får se hur det känns. Men Sara har ju skaffat skyddad identitet, som den lilla fegis hon är. Ju tuffare man är verbalt, desto fegare är man inte helt sällan IRL. Sara Nilsson tycks vara ett typexempel på det.

Jo. Kan inget annat än att hålla med. Skolan upprättade krisstöd för barnen. Dom första 3 dygnen åt och sov jag knappt och gick ner 5 kg. Att folk satt och sökte upp mig på sociala medier underlättade inget. Att se bilar som stannar utanför, som inte hör hemma här underlättar inte heller. Den kris som man hamnar i är hemsk. Min mamma blev konfronterad i affären när hon handla.

Man bör göra detta på betydligt snyggare sätt.

Ja jobbar man så som dom gör så behöver dom skydda id. Hade ingen aning om att hon ens hade det.
Citera
2022-04-23, 15:03
Medlem
Citat:
Han har inte bott med oss sedan detta uppdagades. Men han mår skit, det är ju inte så konstigt dock.
Bara för att klargöra, du är alltså fru/exfru till handbollstränaren? Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2022-04-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Då Dumpens kommentarsfält mest tycks vara öronmärkt för hat och ryggdunkningar så har INFOLINA nu en chans att förklara sig för anhöriga här på Flashback istället.

Har inte sett så mycket hat i Dumpens kommentarsfält? Sara rensar snabbt i så fall. Har man läst dom två första inläggen så kan man lika gärna låta bli resten. Typ Agneta skriver "Å vilket viktigt arbete ni utför" sen kanske hon bjuder på 20 kr i swishpengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in