Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Jo man känner ju lite så.

Är du fortfarande tillsammans med pappan? Hur mår han?
Citera
2022-04-23, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Varför fokuserar inte dumpen på faktiska Pedofiler?

Ja det är ju inte lätt att komma åt dom. Hur ska man kunna veta om ett barn regelbundet blir våldtagen av sin storebror, far, tränare, lärare mm?

Klart att det är skillnad på om en fjortis säger att hen är 16-år för att få träffa den där äldre som hen haft kontakt med på nätet, än om en pappa våldtar sitt 10-åriga barn.

Dessutom så begås en stor del av sexuella övergrepp mot barn, av andra barn.

Det enda Dumpen åstadkommer är att fokus flyttas från verkliga förövare, något snusko på nätet utgör ingen fara för dom flesta barn utan det är någon i barnets närhet som kan vara en potentiell risk. Nu kan jag ha fel, men jag tvivlar på att majoriteten små barn drömmer om att träffa sådana där stjärnor som hängts ut på Dumpen.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-23 kl. 14:15.
Citera
2022-04-23, 14:21
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Men hur jävla dum i huvudet är du?

Det är stor skillnad på om familjen får veta vad som hänt, eller om hela byn/staden vet det genom en öppen uthängning där alla kan gå in och läsa.

Varpå snacket sprider sig som en löpeld rakt i ansiktet på oskyldiga barn.

Hur svårt skall det vara att fatta det?

Övergår även mitt förstånd hur en del inte kan skilja på underrätta anhöriga och eventuella myndigheter med att hänga ut. Som någon redan nämnt, sektradarn lyser starkt om Dumpen och deras mest militanta anhängare. De kan dock inte kasta pedofilkramare i ansiktet på dem som är kritiska i all evighet när alltfler anhöriga som E.38 kommer att ge sin version och de negativa effekterna av uthängningarna hopar sig.
Citera
2022-04-23, 14:22
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Dumpensekten tänker oftast inte ett steg längre. Tråkigt att läsa det ni fått uppleva.
Då Dumpens kommentarsfält mest tycks vara öronmärkt för hat och ryggdunkningar så har INFOLINA nu en chans att förklara sig för anhöriga här på Flashback istället.
Citera
2022-04-23, 14:24
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Då Dumpens kommentarsfält mest tycks vara öronmärkt för hat och ryggdunkningar så har INFOLINA nu en chans att förklara sig för anhöriga här på Flashback istället.

Anhöriga skall vara arga på pedofilen, inte dumpen.
Citera
2022-04-23, 14:29
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Sektmentalitet. Vad anhöriga skall är inte du att bestämma. Klart som fan de anhöriga är arga på gäddan, men de har knappast någon anledning att jubla över Dumpen heller.
Citera
2022-04-23, 14:29
Avslutad
Citat:
Det ena utesluter inte det andra
Citera
2022-04-23, 14:31
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Och där kom den sedvanliga enradaren. Är anhöriga omyndigförklarade? Vem bestämmer att de inte har rätt att vara arga på båda?

Edit: Sen på bollen.
Citera
2022-04-23, 14:37
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Be om ursäkt är inte deras grej skulle jag tro. Har inte fått några förklaringar mer än att dom tyckte det va viktigt att snabbt få tag i honom.
Nu känner jag mig precis lika "veckotidnings-snaskig" som Dumpen så du kan självfallet ignorera min fråga som jag ändå ställer.

Upplever du att ni på sikt kommer att behöva flytta? (Om ni inte redan gjort det.)

Misstänker att man känner sig ganska observerad/uttittad även när den initiala stormen börjat lägga sig?
Senast redigerad av LightFandango 2022-04-23 kl. 14:48.
Citera
2022-04-23, 14:38
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Det finns bättre sätt .. anmäla till polis och berörda självklart, och låta dom sköta sitt jobb.I hans fall finns ingen dom, och att barnen blir ifrågasatta eller konfronterade av sina vänner för att ALLA sett detta är inte heller rätt, dom har det tillräckligt tufft än att behöva ta den konfrontationen. Hänga ut folk som myndigheten utrett och det finns en dom tycker jag är inga problem.

Att folk söker upp mig på sociala medier, åker förbi hemma hos oss sätter oss i en väldigt obehaglig sits och jag tycker det är fel. Jag och barnen blir offer i detta.

Jag förstår att det är väldigt jobbigt för dig, och din situation är ett strålande exempel på varför Dumpens metoder är helt uppåt väggarna jävla fel. Barn och, som i ditt fall, sambo, drabbas och blir uthängda, barnen kan bli trakasserade och de söker till och med upp DIG, som är helt oskyldig.

Detta är rent svineri och inte försvarbart på något enda sätt. Folk borde åka förbi Patriks och Saras hus och förfölja och trakassera dem på samma sätt, så de får se hur det känns. Men Sara har ju skaffat skyddad identitet, som den lilla fegis hon är. Ju tuffare man är verbalt, desto fegare är man inte helt sällan IRL. Sara Nilsson tycks vara ett typexempel på det.
Citera
2022-04-23, 14:41
Medlem
Hussefars avatar
Citat:

Tjenis Beckis. Då ser det med andra ord likadant ut nu som då. Dumpen visar de kommentarer och svarar på de kommentarer de vill med andra ord. "Media utan munkavle" var det ja. Jomen, tjena...
Citera
2022-04-23, 14:44
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:

Ja försöker man posta något som inte faller i smaken blir inte det publicerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in