Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 12:20
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Det finns bättre sätt .. anmäla till polis och berörda självklart, och låta dom sköta sitt jobb.I hans fall finns ingen dom, och att barnen blir ifrågasatta eller konfronterade av sina vänner för att ALLA sett detta är inte heller rätt, dom har det tillräckligt tufft än att behöva ta den konfrontationen. Hänga ut folk som myndigheten utrett och det finns en dom tycker jag är inga problem.

Att folk söker upp mig på sociala medier, åker förbi hemma hos oss sätter oss i en väldigt obehaglig sits och jag tycker det är fel. Jag och barnen blir offer i detta.
Återigen: Har Dumpen förklarat för dig hur de resonerade kring att publicera på det sätt de (initialt) valde att göra? Har du fått nån ursäkt eller beklagande från deras sida?
Citera
2022-04-23, 12:25
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Tar det som otroligt att vulkanogäddan skulle vara en celeb.

Om de inte redan hade dejtat vulkanogäddan så är uttrycket ”Vulkanutbrott” inget som gäddan själv dryftat, det vore ju dumt av Sjöberg annars att använda uttrycket. Likaså om vulkanogäddan inte är dejtad redan och kändis. Sjöberg hade bara tagit onödiga risker att bli avslöjad.

Vulkanogäddan kan vara uppseendeväckande på andra sätt: hongädda, lokalpolitiker, präst, rektor …
Skulle inte det uppseendeväckande kunna vara att det är en insider- eller Wallraff-grej? Dvs det har framkommit att någon som själv är involverad i eller associerad med Dumpen gjort något sexuellt klandervärt antingen i närtid eller det förflutna. Och denna person behöver nu, under största hemlighetsmakeri, konfronteras med det material man grävt fram.

Det är trots allt "Media utan munkavle" vi talar om så ingen tror väl de skulle rygga tillbaka för något sådant?

Håller tummarna ...
Citera
2022-04-23, 12:26
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Sara är en redig sadist, hennes röst ger mig kalla kårar. Tror inte hon gör de för ”Barnens” skull.

Hon verkar njuta av att se män hängas ut,kanske har män behandlat henne illa och inte gett henne lika mycket uppmärksamhet som de ger tonårs tjejer? Och därför måste hon hävda de är barn och männen pedofiler för att må bättre själv..

Patrik gillar unga tjejer med fast förnekar de utåt , åker i stället till Thailand där inge ser och ”hänger” med tjejer i samma åldrar som dem dumpen exposar. Hade dock inte haft emot Dumpen om de gav sig efter faktiska Pedofiler.

Men Dumpen erbjuder ändå Kunglig underhållning värt namnet, vilket i sig självt är en god sak, eftersom det genererar många hjärtliga skratt och ett skratt förlänger som bekant livet.
Citera
2022-04-23, 12:38
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Inser att du kommer att bli bombarderad med frågor, men ...

Har dumpen förklarat (eller rent av bett om ursäkt för) sitt beteende i detta fall? Dvs varför man inte valde att utesluta eller maska så pass känsliga uppgifter som det handlade om här.

Det känns som en så pass självklar grej att göra för en människa med ett minimum av sunt förnuft eller normal anständighet att en förklaring/ursäkt rimligtvis borde ha givits till dig.

Jo, så är det ju men är starkare idag och orkar ta det annars får man skrolla... 🙂 men detta är en del i min läkning med.
Nej inte mer än att dom ville ha reda på vem han var pga det han skrivit och tror det va efter det visa sig att det fanns barn som dom tog bort chattarna. Men vissa hann spara det och ja..

Dom vill inte ens skriva ut ett inlägg som förklarar att ge fan i anhöriga, som jag bad om.
Citera
2022-04-23, 12:38
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Du tror att familjerna hellre är ovetandes om att deras partner/farsa är pedofil?
Har pedofilen barn så finns det en risk att han sitter och tallar på dem också.

Men hur jävla dum i huvudet är du?

Det är stor skillnad på om familjen får veta vad som hänt, eller om hela byn/staden vet det genom en öppen uthängning där alla kan gå in och läsa.

Varpå snacket sprider sig som en löpeld rakt i ansiktet på oskyldiga barn.

Hur svårt skall det vara att fatta det?
Citera
2022-04-23, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Sara är en redig sadist, hennes röst ger mig kalla kårar. Tror inte hon gör de för ”Barnens” skull.
Hon verkar njuta av att se män hängas ut,kanske har män behandlat henne illa och inte gett henne lika mycket uppmärksamhet.
Sara har uppenbarligen problem att hantera både pengar och lagen. Därutöver har hon lyckats bli permanent bannad från Facebook. Nu Dumpen. Allt detta sammantaget säger att hon vore en fara ha för nära sig i tillvaro. En sådan gör att ett skepp sjunker. Tar man in fel människa i livet brinner huset ner.
Eftersom man aldrig kan ha jakten gemensam med en kvinna så finns ingen vänskap mer än ytligt prat. En annan sak vore på dödsbädden eller under omständigheter utanför normal tillvaro.
Till en vän får man aldrig ha minsta attraktion. Då är det inte längre vänskap. Samma människa måste kunna vara en man.
Citera
2022-04-23, 12:42
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag har under lång tid försökt påtala detta men det går inte fram till alla.

Skadeglädjen är stor när en gädda hängs ut men folk skiter I att helt oskyldiga familjemedlemmar drabbas väldigt hårt.

Dumpen skall ge fan i familjerna!

Varför skall någons minderåriga barn löpa gatlopp och ta skit, riskera mobbning och utfrysning?

Tyvärr är det här dumpen förlorar sin trovärdighet, det handlar bara om att generera klick så att nya swishpengar kommer in.

Familjerna skiter de, empatin har de knarkat bort sedan länge.

Ja det känns lite så. Skadeglädje är den enda sanna känns det som. Och det nästa tragiska är att folk på Flashback verkar ha vettigare åsikter än dom som kommenterar på dumpen.

Jag förstår syftet men dumpen skiter i barnen som får ett helvete till mer än att familjen krossas.
Citera
2022-04-23, 12:42
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Skulle inte det uppseendeväckande kunna vara att det är en insider- eller Wallraff-grej? Dvs det har framkommit att någon som själv är involverad i eller associerad med Dumpen gjort något sexuellt klandervärt antingen i närtid eller det förflutna. Och denna person behöver nu, under största hemlighetsmakeri, konfronteras med det material man grävt fram.

Det är trots allt "Media utan munkavle" vi talar om så ingen tror väl de skulle rygga tillbaka för något sådant?

Håller tummarna ...

Haha, ja, jävlar, det är också ett möjligt scenario.
Citera
2022-04-23, 12:45
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Jo, så är det ju men är starkare idag och orkar ta det annars får man skrolla... 🙂 men detta är en del i min läkning med.
Nej inte mer än att dom ville ha reda på vem han var pga det han skrivit och tror det va efter det visa sig att det fanns barn som dom tog bort chattarna. Men vissa hann spara det och ja..

Dom vill inte ens skriva ut ett inlägg som förklarar att ge fan i anhöriga, som jag bad om.

Dom vill nog inte skriva ett dylikt inlägg för det lyfter snarare fram dem själva och deras metoder i dålig dager. De sopar det hela under mattan så att säga. Rätt ruttet av dem.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-23 kl. 12:52.
Citera
2022-04-23, 13:08
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ja det känns lite så. Skadeglädje är den enda sanna känns det som. Och det nästa tragiska är att folk på Flashback verkar ha vettigare åsikter än dom som kommenterar på dumpen.

Jag förstår syftet men dumpen skiter i barnen som får ett helvete till mer än att familjen krossas.
Jag tycker ditt perspektiv (anhörigperspektivet) är så intressant att det förtjänat en helt egen tråd. (Över tid är du nog inte den enda som vill ge sin syn på saken.)

I denna tråd är tyvärr risken uppenbar att allt drunknar i de sedvanliga onelinerna:

Vadådå? Inte Dumpens fel. Det va ju han som skrev det eller?
Citera
2022-04-23, 13:10
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg har veldig sterk empati med deg og ditt barn, forferdelig å måtte gå igjennom noe slikt.

Har dere fått noen form for hjelp?
Håpløst å stå alene i en slik situasjon.

Tack.
Jodå,Jag har tur som har ett bra nätverk och folk som stöttar. I början fick jag även stöd från myndigheter.
Citera
2022-04-23, 13:13
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Återigen: Har Dumpen förklarat för dig hur de resonerade kring att publicera på det sätt de (initialt) valde att göra? Har du fått nån ursäkt eller beklagande från deras sida?

Be om ursäkt är inte deras grej skulle jag tro. Har inte fått några förklaringar mer än att dom tyckte det va viktigt att snabbt få tag i honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in