2022-04-23, 14:06
Medlem
Dags att mobilisera Third Air Force och vara redo att börja bomba ryska positioner i Ukraina om de skulle börja vinna betydande terräng. Fattar inte vad det är för fel på Biden som inte agerar.
Citera
2022-04-23, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Har Ryssarna lyckats genomföra rymdfärder tror jag att de ska vara kapabla att producera tillräckligt bra utsäde och pirattillverkade reservdelar till nödvändiga fordon och maskiner.

Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja dvärgen börjar bli desperat! Det de hittills uppnått räcker ju knappas att presentera på segerdagen 9 maj….
Dvärgen är desperat , men eftersom sannings tal är för honom ej eftersträvansvärt kommer han oberoende av statusen vid kriget att presentera det hela som stora framgångar o att de nått sina mål vid tal den 9 maj
Citera
2022-04-23, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag tror det ligger i Putins intresse att hålla dessa sånär vid liv så att han kan använda dem som en bricka i förhandlingarna. Att låta dessa möta svältdöden hade troligtvis satt hnm i en sämre position vid förhandlingsbordet.
Fick med mig precis från Reuters att ryska militären försöker storma stålverket idag,ett flygangrepp startade för ca 1 timme sedan.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=91913
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-04-23 kl. 14:10. Anledning: Länk tillagd
Citera
2022-04-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tror det är en nackdel för ukrainierna i Mariupol om alla de civila lämnar, ja. Ryssen har överlägsen firepower, de vinner långsamt den typen av strider.

Det är min hållning att ukrainierna slåss "för sina landsmän" (tror de som är kvar i Mariupol så vill majoriteten bara ha lugn och ro eller är pro-ryssland, mer osäkert hur det var före kriget). Så här tänker de:

Ukraina offrar några "för the greater good". Säkerligen har de riktat artillerield mot ryssar, och säkerligen träffar de då några civila också. Utan artilleri och "indiscriminate fire" vinner man inga slag om man inte är brutalt överlägsen. Så de "vill inte ha ihjäl dem" men det är ett "unintended" delresultat. Om det går som de vill, så lyckas de ta med sig några ryssar i döden och i bästa fall vinner de kriget på lång sikt. Ryssen riktar inte sitt tyngsta artilleri (TOS-1) mot dem, för då dör även alla civila i källare, m.m. Det gör ukrainska styrkor mindre utsatta när de beskjuts. Så det är inte dumt av dem. Dessutom blir Mariupol en legend, som (förhoppningsvis) kommer berättas i deras barnläger, på bröllop och i ukrainska historieböcker.

Jag håller inte på Ryssland. Jag förklarar bara hur krig går till. Om ukrainska styrkor kommer i överläge men ryssen vägrar slå till reträtt, kommer situationen att spegelvändas.

Fast du sitter ju bara och fantiserar ihop detta och dessutom var det fredskorridorer vi talade om. Inte hur ukrainarna kan tänkas göra för undvika att skada sina egna när ryssarna använder dem som sköldar.

Det började med att du påstod att Ukrainarna inte vill rädda sina egna med fredskorridorer och ju längre in i detta du trasslar in dig desto obegripligare blir det.
Citera
2022-04-23, 14:11
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Fick med mig precis från Reuters att ryska militären försöker storma stålverket idag,ett flygangrepp startade för ca 1 timme sedan.

Hur var det nu??? rySSnazzen putler sa att det var inte värt att inta stålverket.......
Nu ska det bombas. Det visar hur mycket man kan lita på rySSnazzarna. Det väl för att det skulle bli en humanitär korridor idag från mariupol.
Citera
2022-04-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Trump har som bekant inte raserat Nato, eller har Sverige och Finland missat något menar du?
Varför anklaga Trump för något han inte gjort?

Från 2019:

https://www.reuters.com/article/us-germany-nato-usa-idUSKBN1WQ1YR

Nog för att jag förstått att det finns en fantasivärld där Trump förstör jordklotet på alla sätt som finns; global uppvärmning allt brinner upp, trycker på kärnvapenknappen, statskupp, låter Ryssen ta över, folkmord på alla ickevita o.s.v.

Men allt detta är bara fantasier, det verkar som en del går igång sexuellt på att fantisera om Trump eller något. Han startade inte ens ett litet USA-krig och han avvecklade som sagt inte Nato.

Jag håller med. Knasig var han. Men ligger ändå före G.W.B och Putin i min lilla poängbok. Man får ett minus för varje onödigt krig man startar.
Citera
2022-04-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
2 st C17 Globemaster III på väg med vapen.
Hoppas att det är dom tyngre pjäserna som kommer.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae1471
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae07f6

De behöver åka i skytteltrafik.
Citera
2022-04-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det är en sak om du själv tror på lögnerna från Putler-regimen, men här lurar du ingen. Är det inte jobbigt att sitta och skriva spaltmetrar varje dag utan att lyckas övertyga en enda människa? Hur många timmar lägger du ner på att bli utskrattad och idiotförklarad? Antingen får du betalt av Kreml eller så har du någon form av självskadebeteende.

Jag har uppenbarligen tillgång till information som många i denna tråd saknar, då de är hjärntvättade av den västerländska propagandan och inte följer annan media än västerlandets totalitärmedia Dessutom har jag förmågan att analysera vad som händer. Så det är detta jag gör. Jag tillför min synpunkt, som jag dessutom till 100% är säker på ligger nära vad som faktiskt händer och vad som kommer att hända i Ukraina. Att svenska folket till 90% inte fattar detta, ändrar inte frågan om vad som faktiskt sker och kommer att ske.
Citera
2022-04-23, 14:16
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
De behöver åka i skytteltrafik.

Det görs, massa laster varje dag.
Citera
2022-04-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Självförsvar? Ryssland har objudna gått över gränsen till Ukraina med militärfordon, dödlig ammunition och du vill kalla det för självförsvar, är du dum i huvudet eller?!

Då skulle de har rullat in utan vapen möjligtvis om de var så fredliga, men fortsätt du och vara helt tappad.

Ryssland älskar Ukraina. Hade aldrig invaderat landet utan nu handlar det om att Ukraina hotar med kärnvapen och man utför genocid i På russians i donbass. Man har öven i flera år inte velat genomföra minsk-2 avtalet så det åe som sagt självförsvar och ingen form av attack på landet
Citera
2022-04-23, 14:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ryssland påstår sig ha information om att USA kommer anklaga dem för att använda massförstörelsevapen i Ukraina, rapporterar ryska statliga nyhetsbyrån RIA.

Det ryska försvarsministeriet har information om USA:s förberedelser av provokationer för att anklaga den ryska försvarsmakten för att använda kemiska, biologiska eller taktiska kärnvapen, säger Igor Kirillov, chef för strålnings-, kemiska- och biologiska försvarsstyrkorna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

I TASS finns lite fler detaljer:

Citat:
US has three ways to accuse Russia of using mass destruction weapons in Ukraine - ministry

"The scenarios for accusing Russia are planned. The first is a ‘staged incident under a false flag’, the most probable one. The second is ‘a covert use of mass destruction weapons in small volumes’ to suppress the will and ability to resist within a specific operational task. The third, and the least likely scenario, is ‘an overt use of mass destruction weapons on the battlefield’ in case conventional weapons fail to succeed, most likely in a combat zone," he said.

https://tass.com/defense/1442037

Ska man tolka detta som att Ryssland nu planerar att använda massförstörelsevapen i Ukraina, och när USA följaktligen påpekar det, då svarar Ryssland med att hänvisa till denna information och säga "Ni ser. Precis som vi sade.".

Ryssarna är sluga. De har någon baktanke med det här.
Citera
2022-04-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ryssland älskar Ukraina. Hade aldrig invaderat landet utan nu handlar det om att Ukraina hotar med kärnvapen och man utför genocid i På russians i donbass. Man har öven i flera år inte velat genomföra minsk-2 avtalet så det åe som sagt självförsvar och ingen form av attack på landet

Datorerna funkar fortfarande i Kreml ser jag.
Är inte den här typen av fejk-skriverier lite omoderna vid det här laget. Tror du verkligen att det är någon annan än du och dina kompisar som köper den här typen av förklaringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in