2022-04-23, 12:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror ikke TH noensinne kommer til å fortelle sannheten. Når de endelig pågriper ham
på nytt, må de nok bære ham ut i bilen. Hvis han ikke rekker å "ta snarveien" først.

Det var sikkert derfor de valgte å ta han borti gata, for at han ikke skulle rekke å ta noen snarveier.
Blir han pågrepet på nytt, så blir det nok at han blir båret inn i bilen av 4 mann mens han vræler.
Først en tur til legevakt for å sjekke om han er egnet til å sitte i arrest, og så bærer det videre til Ullersmo.
Citera
2022-04-23, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ingen her som har noe sympati med deg for at jeg har skrevet litt krast til deg et par ganger. Det måtte isåfall være z-z-z som du har tatt under vingene dine fordi at hun er nyttig for deg.
Det er ikke løgn at du har skrevet svært stygge ting om Anne. Du har fremstilt henne som et alkoholisert pilletroll og mehe, og at hun sikkert hengte seg i trappa. Blir du konfrontert med det, så svarer du ikke engang.
Du til og med forsvarer måten hun har blitt behandlet på av TH. Du sier at du er her fordi at du vil ha oppklaring i saken, men vi ser jo alle sammen hvem du er. Vi ser jo aggresjonen du har til AE og svogeren.
Alt du skriver her er løgn. Jeg har aldri skrevet noe som ligner det du påstår her. 100% sikkert.
Citera
2022-04-23, 13:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det var sikkert derfor de valgte å ta han borti gata, for at han ikke skulle rekke å ta noen snarveier.
Blir han pågrepet på nytt, så blir det nok at han blir båret inn i bilen av 4 mann mens han vræler.
Først en tur til legevakt for å sjekke om han er egnet til å sitte i arrest, og så bærer det videre til Ullersmo.

Ja, det er nok mer enn én grunn til at han har en ladd hagle stående ved siden av senga.

Ser heller ikke bort fra muligheten om tvungent psykisk helsevern for hovedmannen, mens
det nok blir standard kasjott på evt. medhjelpere.
Citera
2022-04-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
«Dårlig hukommelse» er ofte noe den skyldige får i ettertid. Den som ikke har noe å skjule trenger heller ikke å lyve. Når det gjelder TH så både husker han dårlig og farer med løgn under avhørene som er blitt foretatt så langt.

Hvilke løgner er det du tenker på?

Du har ikke tenkt på det at hvis TH er skyldig, så hadde han mest sannsynlig planlagt akkurat hva han skulle si i avhør?
Senast redigerad av Lorentsen 2022-04-23 kl. 13:15. Anledning: Omformulering
Citera
2022-04-23, 13:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ja, det er nok mer enn én grunn til at han har en ladd hagle stående ved siden av senga.

Ser heller ikke bort fra muligheten om tvungent psykisk helsevern for hovedmannen, mens
det nok blir standard kasjott på evt. medhjelpere.

Ja, skal ikke se bort ifra at det blir tvungen psykisk helsevern.
Citera
2022-04-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvilke løgner er det du tenker på?

Du har ikke tenkt på det at hvis TH er skyldig, så hadde han mest sannsynlig planlagt akkurat hva han skulle si i avhør?

Planlagte løgner er ikke bedre enn spontane løgner. Hvis du ikke har fått med deg alle løgnene, motsigelsene og hukommelsestapene til TH i løpet av denne 3,5 år lange prosessen, så leser du enten tilgjengelig informasjon slik Djevelen leser Bibelen, eller så ønsker du ikke å ta sannheten innover deg. Jeg komme derfor ikke til å starte en ny diskusjon her om sannhetsgehalten i TH sine avhør og uttalelser via presse og TV, men lyver det gjør han.
Citera
2022-04-23, 13:54
Medlem
Citat:
Planlagte løgner er ikke bedre enn spontane løgner. Hvis du ikke har fått med deg alle løgnene, motsigelsene og hukommelsestapene til TH i løpet av denne 3,5 år lange prosessen, så leser du enten tilgjengelig informasjon slik Djevelen leser Bibelen, eller så ønsker du ikke å ta sannheten innover deg. Jeg komme derfor ikke til å starte en ny diskusjon her om sannhetsgehalten i TH sine avhør og uttalelser via presse og TV, men lyver det gjør han.

En planlagt forklaring vil jo kunne ta hensyn til spor og tekniske beviser.

Hvis man skal prøve å huske alle detaljer fra en dag, man ikke på forhånd kunne vite at man måtte huske, blir ting mye mer utfordrende. Det er en av grunnene til at vitneforklaringer ikke alltid er til å stole på.

Når du skriver "alle løgnene" må du vel klare å komme med noen eksempler?
Senast redigerad av Lorentsen 2022-04-23 kl. 13:57.
Citera
2022-04-23, 14:17
Avslutad
Citat:
Eller så er det du som konkluderer, kun basert på det du har (som du selv skrev) "skumlest i tråden". Og du tror at det du har funnet er ubestridbart fakta.
Kjære deg, selv den som bare har lest tråden, skjønner at her blir mange løgner presentert som fakta.
Det er ikke mye informasjon vi har fått, og derfor kan heller ingen her konkludere hvem GM er.
Politiet har jo sagt at de fremdeles etterforsker kidnappingshypotesen. Og det betyr at "drapshypotesen/TH=GM" er svak.
Du skriver jo selv at du bare har skumlest tråden. Da er du Heftig Bombastisk, må jeg få si
Senast redigerad av Havhest 2022-04-23 kl. 14:21.
Citera
2022-04-23, 14:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
En planlagt forklaring vil jo kunne ta hensyn til spor og tekniske beviser.

Den planlagte løgnen her var jo hele kidnappingsnarrativet. Den stemte dessverre dårlig
med faktiske forhold og tekniske funn, så da måtte TH ut på tidenes rotur i form av en
serie med elendige bortforklaringer - og enda dårligere løgner.

Folk i kretsen hans har vel latt ham herse og styre så mye og lenge at han ikke trodde
han skulle møte motstand mot det han trodde var en genial plan.
Citera
2022-04-23, 14:49
Medlem
Citat:
Den planlagte løgnen her var jo hele kidnappingsnarrativet. Den stemte dessverre dårlig
med faktiske forhold og tekniske funn, så da måtte TH ut på tidenes rotur i form av en

Folk i kretsen hans har vel latt ham herse og styre så mye og lenge at han ikke trodde

Det siste vi har hørt om de tekniske sporene var i serien "Forsvinningen på Lørenskog", og ifølge ekspertene der tyder sporene på at det ikke var en del av planen å drepe AE i S4. Slik de ordla seg kunne det stemme best med en kidnapping som gikk galt.
Citera
2022-04-23, 14:57
Medlem
Citat:

Ja. Jeg tror det ligger dypt i han, at han skal vinne hvert eneste slag, så vil han (automatisk og) samtidig vinne den store krigen.

Han er ingen sjakkspiller, han forstår ikke offerspill, han kunne ikke ha ofret bønder og eller offiserer og blitt stående materielt underlegen en kort periode, for så å slå ut motstanderens konge med en genialt uttenkt plan.

Dessuten, han er veldig detaljorientert. Jeg tror ikke han evner å motstå fristelsen til å gripe opportunistiske og impulsive sjanser til å vinne over, eller helst knuse, en motstander han oppfatter som svakere. Som politiet.

Det er jo selvfølgelig ekstremt kortsiktig og dumt å oppfatte politiets avhørspersoner som personer han skal vinne over. Men han har ikke evnet annet. Det er slik han er.

Jeg tror politiet har gitt TH mange muligheter til å begå slike feil. Han mister overblikket på det store bildet, mens han fordyper seg i detaljene. Så han har kjørt seg fast. Selv.
Citera
2022-04-23, 16:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Jeg tror det ligger dypt i han, at han skal vinne hvert eneste slag, så vil han (automatisk og) samtidig vinne den store krigen.

Han er ingen sjakkspiller, han forstår ikke offerspill, han kunne ikke ha ofret bønder og eller offiserer og blitt stående materielt underlegen en kort periode, for så å slå ut motstanderens konge med en genialt uttenkt plan.

Dessuten, han er veldig detaljorientert. Jeg tror ikke han evner å motstå fristelsen til å gripe opportunistiske og impulsive sjanser til å vinne over, eller helst knuse, en motstander han oppfatter som svakere. Som politiet.

Det er jo selvfølgelig ekstremt kortsiktig og dumt å oppfatte politiets avhørspersoner som personer han skal vinne over. Men han har ikke evnet annet. Det er slik han er.

Jeg tror politiet har gitt TH mange muligheter til å begå slike feil. Han mister overblikket på det store bildet, mens han fordyper seg i detaljene. Så han har kjørt seg fast. Selv.

Det ble tydelig at det var fastlåst når han nektet å forklare seg mer for politiet.
Kan sammenliknes med at han har satt seg fast i kvikksand. Jo mer han baler og kaver, desto mer fast blir han, så da er det best å ikke røre seg så mye.
Han nektet å skrive under på avhørene med den begrunnelse at han mente at avhøreren så på han som en rasist, eller hvordan det var, etter at TH dro en spøk og lo om at alle taxisjåfører var svarte.
Jaja, han kan nå nekte å skrive under så mye han vil, det finnes jo lydopptak av han uansett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in