2022-04-23, 09:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.nrk.no/osloogviken/nytt-sok-etter-savnede-cato-solberg-1.11018814

Ja, det er vel sannsynligvis ham de har funnet, men merkelig at det ble presisert
av politiet at det ikke var noen meldt savnet i det gitte området da de uttalte seg i
forbindelse med dette funnet. Men det kan ha vært av rent taktiske årsaker, ikke vet jeg.
Citera
2022-04-23, 09:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
det er ikke enkelt å tenke seg dette opplegget uten medhjelpere i en eller annen form. Gift og bortfrakt i alibihullperioden er vel en av få logiske mulighet. Vet dog ikke hvor logisk den er.

Ja, og jeg har en mistanke om hvem.
Kabalen går ikke opp uten denne personen som medhjelper.
Eller for å si det på en annen måte, kabalen går opp med denne personen som medhjelper.
I tillegg tenker jeg at flere andre har hatt små roller, eller at de i hvert fall vet mer enn det de vil si.
MB, VE, og THs bror. Disse har blitt manipulert/truet til å være med.
GHH tror jeg også vet en del. Samme med eldstedattera.
Alternativ to, er at han har sneket seg ut bakvinduet på jobb, og gjort alt selv.
Men hvis TH også er den som har fungert som "motpart", så har han hatt baller av stål, og også datakunnskaper. Men en av de som jobber på Futurum har beskrevet at han har datakunnskaper langt utover det som har blitt fremstilt.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-04-23 kl. 10:06.
Citera
2022-04-23, 09:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Er dog svært usikker på om de får løsnet tungebåndet til medhjelperne.

Ingen løsner på tungebåndet så lenge TH går løs. De tør ikke.
Men de må vel kanskje snakke før politiet kan sette ham fast.

"Catch-22".

Når det er sagt, tenker jeg at presset mot disse folkene må øke med tiden.
Saken har kanskje mindre eksponering i media enn tidligere, men folk har på
ingen måte glemt den. Hvis en stein løsner og begynner å rulle, tenker jeg
raset kommer ganske kjapt.
Citera
2022-04-23, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hvem som er «idiot» eller ikke skal ikke jeg være dommer over, men konspirasjonsteorier om at politiet og pressen samarbeider for å få TH dømt er tullprat. TH har avslørt seg selv for lenge siden, og politiet jobber seriøst med å samle beviser for tiltale, rettssak og fortjent straff. Det er realiteten, og slik vil det bli.

Jeg har ikke lansert noen konspirasjonsteorier.

Jeg har sagt at politiet ikke er smarte nok til å løse denne saken, at VG fungerer som et talerør for politiet, og at de, og de fleste i denne tråden har bestemt seg for at TH er skyldig. Samt at denne troen er basert på politikilder.
Citera
2022-04-23, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg har ikke lansert noen konspirasjonsteorier.

Jeg har sagt at politiet ikke er smarte nok til å løse denne saken, at VG fungerer som et talerør for politiet, og at de, og de fleste i denne tråden har bestemt seg for at TH er skyldig. Samt at denne troen er basert på politikilder.

Politiet trenger ikke å avsløre noe som helst, det greier TH utmerket selv. Etter å ha lest meg opp om saken, finner jeg ingen mulighet for noen annen GM. Politiets oppgave er å samle indisier og bevis for å kunne sette i gang med tiltale og rettssak, og denne jobben er nå snart fullført. Når det er klarert, vil det dukke opp nye vitner fra familie og nærmeste omgangskrets som vil underbygge politiets arbeid og teorier.
Citera
2022-04-23, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg skreiv desperasjon, og ikke depresjon. Ta på deg brillene.

Jeg tror ikke TH eller andre drapsmenn tenker så mye på etterspill, og at hans privatliv skulle bli brettet ut slik. Der og da tenkte han nok mest på hvordan han skulle få stoppet AE.
Husk på at vi har et ganske sterkt personvern i Norge. I de fleste saker, så forblir GM anonym i avisene, slik som i Vålnes-saken og Dung-saken, så TH hadde nok aldri trodd at det skulle bli slik som det ble.
Det rimer ikke med et planlagt drap, hvor så mye villeding er lagt til.

Første avsnitt i mitt svar står gjeldende. Selv om jeg akkurat i dette tilfellet leste feil, så har dette vært et gjentagende fenomen fra din side, at du går til personlig angrep, i mangel på gode argument. Det kalles villeding det du driver med. Psykisk terror er også dekkende.
Heldigvis er det ikke du som definerer meg - selv om du har hakk i plata og forsøker så godt du kan. Men dette er ikke godt nok Skaanie.
Citera
2022-04-23, 11:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det rimer ikke med et planlagt drap, hvor så mye villeding er lagt til.

Første avsnitt i mitt svar står gjeldende. Selv om jeg akkurat i dette tilfellet leste feil, så har dette vært et gjentagende fenomen fra din side, at du går til personlig angrep, i mangel på gode argument. Det kalles villeding det du driver med. Psykisk terror er også dekkende.
Heldigvis er det ikke du som definerer meg - selv om du har hakk i plata og forsøker så godt du kan. Men dette er ikke godt nok Skaanie.

Tror ikke du trenger å syte så mye. Du har skrevet mye stygt om AE.
Citera
2022-04-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ingenting tyder på dårlig hukommelse. Tvertimot, men han har mange gjøremål og liker å skrive ned ting. Det er lurt. Det svakeste blekk er bedre enn den beste hukommelsen. En viktig del av forretningsutviklingen de stg bøkene. Blir vel bokutgivelser av ths liv og virke etterhvert.

«Dårlig hukommelse» er ofte noe den skyldige får i ettertid. Den som ikke har noe å skjule trenger heller ikke å lyve. Når det gjelder TH så både husker han dårlig og farer med løgn under avhørene som er blitt foretatt så langt.
Citera
2022-04-23, 11:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
«Dårlig hukommelse» er ofte noe den skyldige får i ettertid. Den som ikke har noe å skjule trenger heller ikke å lyve. Når det gjelder TH så både husker han dårlig og farer med løgn under avhørene som er blitt foretatt så langt.

Jeg tror ikke TH noensinne kommer til å fortelle sannheten. Når de endelig pågriper ham
på nytt, må de nok bære ham ut i bilen. Hvis han ikke rekker å "ta snarveien" først.
Citera
2022-04-23, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror ikke du trenger å syte så mye. Du har skrevet mye stygt om AE.
Det er én av løgnene du har funnet på.

Og det er ikke syt.. det er du som repeterer. Om og omigjen.
Senast redigerad av Havhest 2022-04-23 kl. 11:42.
Citera
2022-04-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror ikke TH noensinne kommer til å fortelle sannheten. Når de endelig pågriper ham
på nytt, må de nok bære ham ut i bilen. Hvis han ikke rekker å "ta snarveien" først.

Enig, TH kommer aldri til å tilstå. Han føler heller ingen skyld, han ser på denne ugjerningen som den eneste rettferdige løsningen for han. Skremmende, men sant.
Citera
2022-04-23, 12:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er én av løgnene du har funnet på.

Og det er ikke syt.. det er du som repeterer. Om og omigjen.

Ingen her som har noe sympati med deg for at jeg har skrevet litt krast til deg et par ganger. Det måtte isåfall være z-z-z som du har tatt under vingene dine fordi at hun er nyttig for deg.
Det er ikke løgn at du har skrevet svært stygge ting om Anne. Du har fremstilt henne som et alkoholisert pilletroll og mehe, og at hun sikkert hengte seg i trappa. Blir du konfrontert med det, så svarer du ikke engang.
Du til og med forsvarer måten hun har blitt behandlet på av TH. Du sier at du er her fordi at du vil ha oppklaring i saken, men vi ser jo alle sammen hvem du er. Vi ser jo aggresjonen du har til AE og svogeren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in