2022-04-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Det finns bättre sätt .. anmäla till polis och berörda självklart, och låta dom sköta sitt jobb.I hans fall finns ingen dom, och att barnen blir ifrågasatta eller konfronterade av sina vänner för att ALLA sett detta är inte heller rätt, dom har det tillräckligt tufft än att behöva ta den konfrontationen. Hänga ut folk som myndigheten utrett och det finns en dom tycker jag är inga problem.

Att folk söker upp mig på sociala medier, åker förbi hemma hos oss sätter oss i en väldigt obehaglig sits och jag tycker det är fel. Jag och barnen blir offer i detta.
Lider med dig och har också en del insikt i realiteten bakom dessa exponeringar.
Hoppas verkligen ni polisanmäler alla former av hot och ofredande, både mot dig och barnen. Han bör naturligtvis göra det samma.
Tankar till dig och barnen...
Citera
2022-04-23, 13:15
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Dom vill nog inte skriva ett dylikt inlägg för det lyfter snarare fram dem själva och deras metoder i dålig dager. De sopar det hela under mattan så att säga. Rätt ruttet av dem.

Jo möjligen är det så. Jag förstår ju syftet men finns ju snyggare sätt att sköta det på.
Citera
2022-04-23, 13:16
Avslutad
Citat:
Ja det känns lite så. Skadeglädje är den enda sanna känns det som. Och det nästa tragiska är att folk på Flashback verkar ha vettigare åsikter än dom som kommenterar på dumpen.

Jag förstår syftet men dumpen skiter i barnen som får ett helvete till mer än att familjen krossas.

Ja, och Dumpens riddare slår ifrån sig all kritik och smutskastar sina meningsmotståndare i sann sektanda.
Citera
2022-04-23, 13:19
Medlem
Hussefars avatar
Så denna sida lever och frodas ännu. Skulle man kunna få en kort uppdatering vad som hänt senaste tiden?
Citera
2022-04-23, 13:21
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Be om ursäkt är inte deras grej skulle jag tro. Har inte fått några förklaringar mer än att dom tyckte det va viktigt att snabbt få tag i honom.
Fast den förklaringen går ju inte ihop på nåt rimligt sätt. I så fall hade de ju publicerat bild/loggar men fortfarande uteslutit de delar som orsakar påtaglig risk/lidande för tredje person och dessutom försvårar en eventuell framtida utredning.

Att publicera dessa delar innan man vet om riktiga barn finns med i bilden känns enbart ansvarslöst. Att du inte fått förklaring/ursäkt för det känns ... patetiskt.
Senast redigerad av LightFandango 2022-04-23 kl. 13:24.
Citera
2022-04-23, 13:23
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jag tycker ditt perspektiv (anhörigperspektivet) är så intressant att det förtjänat en helt egen tråd. (Över tid är du nog inte den enda som vill ge sin syn på saken.)

I denna tråd är tyvärr risken uppenbar att allt drunknar i de sedvanliga onelinerna:

Vadådå? Inte Dumpens fel. Det va ju han som skrev det eller?

Jaså? Jo det är nog också viktigt att lyfta anhörigas perspektiv.
Jo absolut är det så, och vet att när jag började skriva va risken stor att få såna kommentarer men även om han skrivit skit så ska ju inte vi anhöriga behöva lida mer än vi redan gör.
Citera
2022-04-23, 13:25
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Lider med dig och har också en del insikt i realiteten bakom dessa exponeringar.
Hoppas verkligen ni polisanmäler alla former av hot och ofredande, både mot dig och barnen. Han bör naturligtvis göra det samma.
Tankar till dig och barnen...
Ok. Anhörig?
Tack. Självklart anmäler vi hot osv.
Citera
2022-04-23, 13:27
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Ja, och Dumpens riddare slår ifrån sig all kritik och smutskastar sina meningsmotståndare i sann sektanda.
Jo jag har upptäckt det.
Citera
2022-04-23, 13:29
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Fast den förklaringen går ju inte ihop på nåt rimligt sätt. I så fall hade de ju publicerat bild/loggar men fortfarande uteslutit de delar som orsakar påtaglig risk/lidande för tredje person och dessutom försvårar en eventuell framtida utredning.

Att publicera dessa delar innan man vet om riktiga barn finns med i bilden känns enbart ansvarslöst. Att du inte fått förklaring/ursäkt för det känns ... patetiskt.

Jo man känner ju lite så.
Citera
2022-04-23, 13:40
Bannlyst
Varför fokuserar inte dumpen på faktiska Pedofiler?
Citera
2022-04-23, 13:43
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Jaså? Jo det är nog också viktigt att lyfta anhörigas perspektiv.
Jo absolut är det så, och vet att när jag började skriva va risken stor att få såna kommentarer men även om han skrivit skit så ska ju inte vi anhöriga behöva lida mer än vi redan gör.

Dumpensekten tänker oftast inte ett steg längre. Tråkigt att läsa det ni fått uppleva.
Citera
2022-04-23, 14:02
Avslutad
Oförlåtligt av Sverige att ge utgivningsbevis till höger och vänster. Maskingevär eller ens pistoler ska ingen annan ha än de som är i behov av sådana eller som på förhand uppfyller vissa kriterier. Även Flashback borde granskas med raid/husrannsakan. Ingen ska i en demokrati, i ett rättssamhälle, kunna gömma sig som anonym moderator, varken som privatperson eller myndighet. Med utgivning är åtminstone ett retroaktivt ansvar det minsta som ska krävas, och innan det ska lämplighet prövas. Uppenbart olämpliga eller dömda skall nekas.
Att stora tidningar som Aftonbladet, Expressen, SVT mfl har yttrandefrihet är bra. Om de gör fel faller hela redaktionen och de blir ansvariga. I dumpens fall handlar det om enskilda galna människor som på inga legitima grunder tillåts slå sönder människors liv. I efterhand är det försent att säga jaha oj då. Polisen och rättsväsendet ska vara där direkt och pröva innan hon kan fortsätta. En stor jävla skymf mot alla är det att hon tillåts hålla på. Skandalöst. Vidrigt.
Senast redigerad av soonImhappydead 2022-04-23 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in